Gracze Fortnite Battle Royale, czas odpalić Wasze fury! Aktualizacja 4.3 wprowadza dzisiaj do gry turbo-doładowane wózki, tajemnicze grzybki, powiadomienia o postępach w wyzwaniach, poprawki w ustawieniu Budowniczy Pro, dwa nowe tryby oraz mnóstwo innych zmian.

Pełną listę zmian znajdziecie poniżej. No to jazda…

ROZGRYWKA

Wózki na zakupy

Gotowi, to START! Ścigajcie się po mapie w sklepowych wózkach, które od dzisiaj będziecie mogli znaleźć w grze.

  • Miejsce dla dwóch osób: popychacza i pasażera;
  • Można strzelać z siedzenia pasażera;
  • Znaleźć je można w różnych miejscach;
  • Nie chronią przed obrażeniami od upadku.

Tryb okresowy: Błyskawica! v2

Szybsze burze, więcej łupów i ekscytujące zakończenie.

Co nowego?

  • Zaktualizowano wszystkie nowe bronie i przednioty, które wprowadzono do gry od czasu gdy tryb Błyskawica był ostatnio dostępny: Fort Kieszonkowy, Czepiak, LMG i inne.
  • Obniżono wysokość loty autobusu bojowego.

Zasady

  • Rozgrywka rozpoczyna się w momencie, gdy krąg burzy już zbliża się do wyspy;
  • W tym trybie aktywność burzy jest dużo bardziej gwałtowna, czego efektem są szybsze i bardziej ekscytujące rozgrywki!
    • Maksymalna długość rozgrywki wynosi 15 minut.
  • Zmieniono dostępność łupów w nowym trybie:
    • Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%;
    • Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%;
    • Zwiększono ilość zbieranych surowców o 50%;
    • Zwiększono ilość materiałów jakie znajduje się na ziemi z 35 na 75;
    • Zwiększono ilość, pojawianie się i prędkość opadania zrzutów;
    • Statystyki zostają zaliczone w tym trybie.

Tryb okresowy: Drużyny po 20 graczy

Większe drużyny to więcej walki! Pięć drużyn po 20 osób walczy o Królewskie Zwycięstwo!

Co nowego?

  • Każda drużyna ma swój własny autobus;
  • W skrzyniach i zrzutach można znaleźć dodatkową amunicję i przedmioty konsumpcyjne.

Zasady

  • Każda drużyna składa się z pięciu oddziałów po 4 graczy;
  • Wszyscy towarzysze są zaznaczeni na zielono na mapie;
  • Ekran mapy pokazuje teraz łączną liczbę pozostałych przy życiu członków każdej z drużyn;
  • Zwiększona szansa znalezienia skrzyń skarbów z 50-70% na 60-80%;
  • Zwiększona szansa znalezienia pojemników z amunicją z 65-80% na 75-90%;
  • Zrzuty zaopatrzenia są zrzucane partiami po 5 sztuk;
  • W trybie tym jest sześć stref z burzą zamiast dziewięciu;
  • Odstępy czasowe między burzami są krótsze w początkowej fazie gry, a dłuższe w późniejszych etapach;
  • Wszystkie statystyki (prócz zwycięstwa) są zaliczane.

Postęp w wyzwaniach

Znajcie swoje cele! Do interfejsu gry dodano nowe elementy, dzięki którym gracze mogą śledzić swoje postępy w wyzwaniach w trakcie rozgrywki.

Poprawki błędów

  • Zmieniono charakter strzałów ze strzelby, by łatwiej było uniknąć trafień w obiekty na mapie, a nie w graczy.
  • Otwarte skrzynie skarbów nie będą odtąd wyglądać z daleka na nienaruszone.
  • Po wyskoczeniu z busa bojowego gracze będą zwróceni we właściwą stronę.
  • Nie można już trafiać powalonych graczy w głowę, strzelając przez ich ciała.
  • Strzały w górną połowę torsu i szyję nie będą już rejestrowane jako trafienia w głowę.
  • Przedmioty, które spadną pod powierzchnię mapy, nie będą już pojawiać się obok najbliższego gracza.
  • Zrzuty zaopatrzenia nie będą już kolidować z przedmiotami na ziemi.
  • Efekty wizualne otwarcia zrzutu zaopatrzenia nie będą już wyświetlać się z opóźnieniem.

PRZEDMIOTY

  • Do kategorii przekąsek dodano nowy element: grzyby.
    • Grzyby zapewniają 5 punktów osłony (aż do 100).
    • Można je znaleźć w ciemnych lasach i na bagnach.

Poprawki

  • Wskaźnik poziomu paliwa w plecaku odrzutowym będzie odtąd wyświetlać się poprawnie po przełączeniu się na inny plecak odrzutowy.
  • Pułapki, które dotąd czekały z aktywacją do ukończenia budowy struktury gracza, teraz aktywują się od razu.
  • Automat do sprzedaży przedmiotów nie będzie odtąd można zniszczyć przez zdalnie odpalane ładunki.

OGÓLNE

  • Turbo-budowanie: Po umieszczeniu pierwszego fragmentu budynku budowle będą odtąd budować się szybciej.
    • Pierwsza budowla zostanie wzniesiona po 0,15 sek. od przytrzymania przycisku (nie ma tu żadnych zmian); każda kolejna budowana w trybie turbo-budowania będzie stawiana po 0,05 sek.
    • Udało się dzięki temu naprawić błąd, który powodował, że budowla wznoszona w trybie szybkiego budowania niekiedy nie była stawiana.
    • Różnica między czasem wznoszenia pierwszej budowli (0,15 sek.) i kolejnych, stawianych w trybie turbo-budowania (0,05 sek.) ma na celu umożliwienie graczom zmianę budowli lub obrót jej elementów.
  • W ustawieniach gry dodano przełącznik dla opcji ‚Wspomaganie celowania w trybie edycji‚.
    • Dla osób korzystających z kontrolera ta funkcja była zawsze aktywna. Od teraz można ją będzie włączać i wyłączać.
    • Wspomaganie celowania w trybie edycji ściąga celownik w kierunku najbliższego pola z budynkiem i częściowo ogranicza celownik do fragmentu budowli, który jest edytowany przez gracza.
  • Ratowanie Świata i Battle Royale po wyborze trybu mają obecnie swoje własne ekrany ładowania.

Ekipa Fortnite Battle Royale o planach na najbliższą przyszłość

WYDAJNOŚĆ

  • Znacząco zoptymalizowano interfejs zakończenia rozgrywki, by zredukować zacinanie się gry przy likwidacji.
  • Naprawiono błąd, przez który pułapki i bronie były pomiędzy meczami niewłaściwie usuwane z pamięci, co powodowało zacinanie się gry.
  • Zoptymalizowano okluzję otoczenia dla pola odległości (DFAO) na komputerach PC, konsolach PS4 Pro i Xbox One (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
  • Zoptymalizowano renderowanie przezroczystości na konsolach (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
  • Wprowadzono dodatkowe poprawki do wczytywania się materiałów. Powinno to zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz postacie wczytywać się będą szybciej.
  • Zmniejszono koszt obliczania ruchu symulowanych postaci sieciowych, zwłaszcza tych niewidocznych lub bardzo odległych.

DŹWIĘK

  • Poprawiono rytm odgłosów kroków na ziemi i trawie, by był bardziej spójny.
  • Dźwięki odbijającego się granatu nie będą już słyszalne po jego wybuchu.

INTERFEJS

  • W trybie streamera, nazwa postaci gracza nie będzie odtąd widoczna dla innych graczy.
  • Jeśli dostępne są tryby dużych drużyn, jak na przykład Ustawka 50 na 50, będą one wybierane jako domyślne dla nowych graczy.

Poprawki błędów

  • Prędkość obracania przedmiotów w sklepie i szafce nie będzie już zależna od ustawień czułości myszy lub kontrolera gracza.
  • Można odtąd przybliżać mapę przy użyciu kontrolera.
  • Można odtąd zmienić przycisk, który włącza pełny widok mapy w trybie obserwatora.
  • Przypisywanie klawiszy do emotek szafki będzie odtąd działać poprawnie.
  • Wartości poziomu i doświadczenia gracza nie będą już wyświetlać się jako 0 w statystykach meczu po tym, jak gracz zostanie zlikwidowany.
  • Punktacja i PD zdobyte przez gracza nie będą spadać na dół tabeli ze statystykami meczu po jego zakończeniu.
  • Liczniki czasów przedmiotów jednorazowego użytku będą odtąd wyświetlać się w każdym przypadku.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Dodano specjalne animacje wystrzału ze sztucera.
  • Animowany efekt graficzny będzie odtąd odtwarzać się za każdym razem, gdy gracz dołącza do drużyny lub opuszcza ją, albo zmienia ubiór postaci w lobby przed rozgrywką.
  • Zaktualizowano animację powalonej postaci.

Poprawki błędów

  • Trzymanie w dłoniach przedmiotu jednorazowego podczas korzystania z plecaka odrzutowego nie będzie już powodować błędów w animacji.
  • Poprawiono animację skoku podczas korzystania z przekąsek.

SYSTEM POWTÓREK

  • Dopracowano sterowanie dronem-kamerą.
  • Dodano opcję zachowania ustawień kamery przy przełączaniu jej trybów.
  • Zmieniono kolejność sortowania w przeglądarce powtórek. Powtórki uszkodzone lub nieaktualne wyświetlać się odtąd będą na końcu listy.

URZĄDZENIA MOBILNE

  • CZAT GŁOSOWY JEST JUŻ DOSTĘPNY!
    • W ustawieniach można już włączyć czat głosowy ekipy. Naciśnijcie i przytrzymajcie klawisz, by rozmawiać z towarzyszami!
    • Ta funkcja jest nadal w rozwoju, więc prosimy o uwagi i opinie na jej temat.
  • Edytowanie różnych konfiguracji schodów będzie odtąd bardziej przewidywalne.

Sprawdź się w turnieju War Legend’s!

Poprawki błędów

  • Ogólne poprawki systemu interakcji dotykowej tak, by sprawniej obsługiwał multidotyk.
  • Znaczniki trajektorii nie będą się już wyświetlać, jeżeli gracz zostanie powalony.
  • Punkty wytrzymałości uszkodzonych zrzutów zaopatrzenia będą odtąd wyświetlać się poprawnie.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom pobranie Fortnite nawet, jeżeli na ich urządzeniach była wystarczająca ilość wolnego miejsca.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dotknięcie paska szybkiego dostępu w momencie, gdy nie dało się przełączyć broni, mogło skutkować zacięciem się ekranu ekwipunku na niewłaściwej broni.

I jak Wam się podoba pomysł na wózki sklepowe oraz grzybki?