W porównaniu do innych gier z gatunku survivali, Conan Exiles dość szybko opuścił fazę wczesnego dostępu i wygląda na to, że podbił on serca graczy. Kilka dni po premierze, twórcy gry mogą w końcu odetchnąć z ulgą i zdradzić swoje plany związane z grą na najbliższą przyszłość.
Premiera każdej gry jest z pewnością olbrzymim przeżyciem dla jej twórców, zastanawiających się, czy przyciągnie ona graczy. No cóż, dobra wiadomość jest taka, iż studio Funcom może odetchnąć z ulga, bo ewidentnie ich najnowsza produkcja podbiła serca wielu graczy.
Zgodnie z informacjami podanymi przez twórców gry, w miniony weekend odnotowano prawie 50.000 osób jednocześnie zalogowanych do Conan Exiles na Steam. A to tylko wersja na PC – dodać do tego należy także wersje na PS4 i Xbox One! Warto także pamiętać, że nie tak dawno Steam dodał możliwość ukrycia swoich aktywności i posiadanych gier, więc tak naprawdę, liczba ta może być znacznie większa.
Sunday evening we had a whopping 49,308 concurrent players in #ConanExiles on PC! It's incredibly exciting and humbling to see so many people playing the game, not to mention inspirational for the team to work even harder on improvements and fixes. Thank you! pic.twitter.com/4jLryqhRpc
— CONAN EXILES (@ConanExiles) May 14, 2018
Ostatnie dni to także olbrzymia ilość kolejnych serwerów, jakie uruchamia studio Funcom aby zaspokoić zainteresowani tą produkcją. Tylko wczoraj dodano kolejnych 300 serwerów dla wszystkich regionów i platform!
Wygląda też na to, że większość fanów wybaczyła już studiu faux pas z serwerami PvE Conflict, które to na drugi dzień po premierze zmienione zostały na PvP. Po olbrzymiej krytyce, jaka wylała się na głowy twórców, zdecydowali się oni po raz kolejny uruchomić ten typ serwerów. Szkoda jednak, że zamiast ponownie przełączyć te, które wcześniej były serwer mi PvE Conflict, uruchomiono zupełnie nowe. No cóż – grunt, że skargi graczy zostały zauważone.
A jakie plany ma studio Funcom względem Conan Exiles?
W najbliższym czasie planują się oni skupić nad poprawą stabilności oraz wydajności gry. Pierwszy Hotfix trafił już wczoraj na serwery naprawiając kilka poważniejszych błędów, takich jak wywalanie się klienta gry spowodowane torbami z łupem, czy też niszczonymi elementami baz. Naprawiono także błąd związany z punktami HP postaci wracającymi do maksimum po otrzymaniu obrażeń, a także usunięto z tępego oszczepu możliwość wywołania nieprzytomności u przeciwnika – od teraz możliwe to jest tylko przy rzucaniu.
Ponadto odkryto problem z nieprzytomnymi ciałami graczy, które znacznie obciążają serwery i dlatego też opcja ta zostanie tymczasowo wyłączona na wszystkich serwerach oficjalnych.
Po ustabilizowaniu gry, twórcy Conan Exiles maja w planach zająć się pracą nad nowymi funkcjami, zawartością oraz ulepszeniem jakości rozgrywki.
Jeśli o mnie chodzi, to bardzo podoba mi się to podejście: wpierw stabilizacja gry i serwerów, a potem nowa zawartość. Bo tak naprawdę, to po co nam nowości, skoro możemy mieć problemy z zalogowaniem się do gry oraz sama rozgrywką?
A co Wy sądzicie o tych kilku dniach od premiery Conan Exiles?