Jeszcze do niedawna New World, MMO tworzone przez studio Amazon Games, było osnute tajemnicą. To jednak uległo zmianie, gdyż w tej chwili praktycznie każdego dnia dowiadujemy się czegoś nowego. Nie do końca może się nam to podobać, ale i tak gra zapowiada się rewelacyjnie.

W najnowszym wywiadzie udzielonym GamerHubTV, szef studia Patrick Gilmore, odpowiedział na kilka pytań związanych z wersją demo, jaka prezentowana była dziennikarzom podczas gamescom.

Okazuje się, że pierwotnie twórcy zainspirowali się survivalami z elementami rzemiosła, ale z czasem zaczęto dodawać coraz więcej tradycyjnych elementów znanych gier MMO. Spory nacisk położono na stworzenie prawdziwego sandboxa, w którym to gracze będą mogli wytyczyć swoja własną drogę przez świat.

Pomóc ma w tym zaawansowany system specjalizacji obejmujący także rzemiosło, który ma oferować graczom wiele możliwości, takich jak zostanie kowalem, drwalem, łowczym, czy też kucharzem. W specjalizacje wpisuje się także system walki, która uparta jest na umiejętnościach gracza. Mistrzowie rzemiosł będą mogli wytworzyć nie tylko różnego rodzaju bronie, tarcze, eliksiry, ale i machiny oblężnicze. Dzięki temu twórcy maja nadzieję, że gracze będą się specjalizować, co poniekąd wymusi rozgrywkę drużynową, w której to każdy użytkownik ma inna rolę.

Jak w wielu innych grach, także i w New World śmierć będzie mieć swoje konsekwencje. I o ile gracze nie stracą wyposażonych elementów, to wszystko co znajdowało się w ich plecakach może zostać zrabowane.

Gilmore omówił także pewne aspekty technologiczne gry, takie chociażby jak jej skalowalność, która pozwoli obsłużyć wiele kilkusetosobowych instancji na jednym serwerze. Oznacza to, że im więcej osób zaloguje się do gry, tym więcej instancji zostanie utworzonych, aby ich pomieścić. Teoretycznie nie ma ustalonej górnej granicy ilości graczy na jednym serwerze. Co ciekawe, do dyspozycji użytkowników oddanych zostanie kilka serwerów.

Prócz tego studio Amazon Games zamieściło nowe zdjęcia z gry oraz prace koncepcyjne, które to zamieszczam w artykule. Widać na nich lewitujące skały, placówkę chroniącą graczy przed przeciwnikami, rozległą i różnorodną dzicz, a także skaliste pasma górskie.

Pierwsze alfa testy New World zapowiedziane zostały na jesień, więc jeśli jeszcze się do nich nie zapisaliście, to nie zwlekajcie.

Poprzedni artykułZ1 Battle Royale testuje dynamiczne dobieranie graczy, zmienia cechy broni
Następny artykułArcheAge świętuje 4-te urodziny, szykuje się do aktualizacji 5.0