W Fortnite Battle Royale rusza dzisiaj specjalne wydarzenie Wysokie Stawki, a wraz z nim do gry dodano nowy przedmiot służący do przemieszczania się postaci oraz tryb okresowy, w którym walczyć będziemy o klejnot.
WYSOKIE RYZYKO
Walkę o Wysokie Stawki czas zacząć! Zbierzcie ekipę na nowy tryb okresowy Królewska Ucieczka i ukończcie wyzwania, aby otrzymać darmowe nagrody.
Więcej informacji na temat tego wydarzenia oraz nagród do zdobycia, znajdziecie w tym miejscu.
TRYB OKRESOWY: KRÓLEWSKA ROBOTA
Celem graczy jest jak najszybsze zdobycie klejnotu i ucieczka z nim przy użyciu furgonetki ewakuacyjnej, zanim zrobią to inni!
- Klejnoty
- Klejnoty można znaleźć w specjalnych sejfach zrzucanych jako zaopatrzenie na obwodzie pierwszego kręgu burzy. Rozprucie takiego sejfu trwa dość długo, więc zanim weźmiecie się do dzieła, sprawdźcie, czy w okolicy nie ma wrogów!
- PRZEZ CAŁY CZAS na mapie znajdują się 4 klejnoty. Jeśli któryś z graczy ucieknie z klejnotem lub klejnot zaginie w Burzy, pojawi się nowy zrzut zaopatrzenia z kolejnym klejnotem.
- Po podniesieniu klejnotu przez 30 sekund będzie on widoczny na mapie dla wszystkich graczy.
- Gracz niosący klejnot będzie z czasem odzyskiwać zdrowie i osłony, lecz będzie również o 10% wolniejszy.
- Furgonetki ewakuacyjne
- Na mapie znajdują się ŁĄCZNIE cztery furgonetki – trzy pojawiające się we wczesnej fazie meczu i jedna, która zjawia się dopiero pod koniec.
- Furgonetki wiszą w powietrzu. Aby dokonać ucieczki, posiadacz klejnotu musi najpierw zbudować podejście, a następnie użyć furgonetki.
- Celem gry jest znalezienie klejnotu lub odebranie go innym, a następnie odniesienie go do jednej z furgonetek, co zapewnia graczowi Królewskie Zwycięstwo.
- Po tym, jak zrzuty z sejfami i furgonetki pojawią się na wyspie, będą one przez cały czas widoczne na mapie.
- Inne
- Na początku meczu ląduje 12 czerwonych, „pościgowych” zrzutów zaopatrzenia. Zawierają one różne bronie dalekiego zasięgu oraz inne przedmioty. Stanowią również jedyny sposób zdobycia Przysysaka w tym trybie.
- Zwiększono o 50% ilość pozyskiwanych zasobów.
- W tym trybie można znaleźć tylko bronie o klasie rzadkiej lub lepszej.
- Usunięto szczeliny, szczeliny na wynos oraz panele skokowe w celu poprawienia interakcji z furgonetkami.
- W tym trybie statystyki profilu (stosunek zabójstw do śmierci oraz wygrane) są rejestrowane, lecz nie można zdobyć parasoli za zwycięstwa.
BRONIE I PRZEDMIOTY
Przysysak
- Można go wystrzelić w pobliski obiekt, co spowoduje przyciągnięcie gracza do celu.
- Można je znaleźć jako łup luzem, w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, automatach do sprzedaży przedmiotów i lamach.
- Pozwala przemieszczać się na dużą odległość dzięki możliwości strzelania w locie.
- Posiada 15 ładunków. Po ich zużyciu przedmiot jest wyrzucany.
- Epicka klasa rzadkości.
Zmiany kolorów rzadkości
- Niektóre przedmioty zostały usunięte lub zmienione, by ich wygląd lepiej odzwierciedlał ich skuteczność. Zmiany dotyczą jedynie ich kolorów, reszta parametrów pozostaje bez zmian.
- Usunięto zwykły pistolet maszynowy z tłumikiem
- Usunięto rzadką wyrzutnię rakiet
- Dla równowagi nieznacznie zwiększono dostępność epickich i legendarnych wyrzutni rakiet.
- Zwiększono częstotliwość występowania epickich wyrzutni rakiet o 18,57%.
- Zwiększono częstotliwość występowania legendarnych wyrzutni rakiet o 2,05%.
- Dla równowagi nieznacznie zwiększono dostępność epickich i legendarnych wyrzutni rakiet.
- Usunięto legendarny czterotaktowy karabin snajperski
- Usunięto rzadki pistolet
- Zmieniono klasę rzadkości zdalnych ładunków wybuchowych z rzadkiej na epicką.
- Zmieniono klasę rzadkości Fortu Kieszonkowego z epickiej na rzadką.
- Zmieniono klasy rzadkości samopowtarzalnego karabinu snajperskiego z epickiej i legendarnej na niepospolitą i rzadką.
- Zwiększono częstotliwość pojawiania się samopowtarzalnych karabinów snajperskich, aby zrównać je z resztą broni o tej klasie rzadkości.
- Zwiększono częstotliwość występowania niepospolitych samopowtarzalnych karabinów snajperskich o 9,29%.
- Zwiększono częstotliwość występowania rzadkich samopowtarzalnych karabinów snajperskich o 9,29%.
- Zwiększono częstotliwość pojawiania się samopowtarzalnych karabinów snajperskich, aby zrównać je z resztą broni o tej klasie rzadkości.
- Zmieniono klasy rzadkości par pistoletów z epickiej i legendarnej na rzadką i epicką.
- Zmieniono klasy rzadkości pistoletów z tłumikami z epickiej i legendarnej na rzadką i epicką.
Karabiny szturmowe
Zmieniono celność karabinów szturmowych (krótkie serie):
- Przy przytrzymaniu spustu pierwsze 2 serie są bardziej celne;
- Zwiększono redukcję rozrzutu podczas celowania z 35% do 40%;
- Zmniejszono redukcję rozrzutu podczas kucania z 25% do 20%;
- Zmniejszono pogorszenie rozrzutu podczas skoku/upadku z 25% do 10%;
- Zmniejszono pogorszenie rozrzutu podczas sprintu z 50% do 30%.
Inne
- Rewolwery przeniesiono do skarbca;
- Zwiększono liczbę discobomb w stosach z 1 do 2;
- Zwiększono maksymalną liczbę śmierdzibomb w stosie z 5 do 6;
- Zwiększono maksymalną liczbę mikstur osłony w stosie z 2 do 3;
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie dźwięków i efektów dotyczących innych graczy pijących miksturę osłony.
ROZGRYWKA
- Gdy w fazie ruchu burzy dotrze ona do celu, powoduje przypływ energii, niszczący budowle graczy położone na ścianie burzy.
- Sterowanie ruchem działa teraz jednakowo we wszystkich rodzajach sterowania na konsoli Nintendo Switch i urządzeniach mobilnych. Do menu ustawień dodano opcje umożliwiające zmianę osi obrotu przy sterowaniu ruchem.
- Usunięto martwą strefę przy sterowaniu ruchem.
- Usunięto błąd powodujący w pewnych sytuacjach dwukrotne odtworzenie efektów lądowania zrzutu zaopatrzenia.
- Poprawiono niekonsekwentne działanie automatycznego podnoszenia przedmiotów przy lądowaniu na nich i gdy są one wyrzucane z pojemników.
WYDAJNOŚĆ
- Poprawiono wydajność wczytywania gry na konsoli Nintendo Switch w celu zredukowania problemów związanych z opóźnionym wczytywaniem budynków (np. niskiej rozdzielczości budynków podczas swobodnego spadku).
- Usunięto przyczynę znacznego pogorszenia wydajności w związku z efektami, co powodowało obniżenie płynności gry w wersji 5.30 (szczególnie na konsolach Nintendo Switch).
DŹWIĘK
- Podgłośniono odgłos podkładania zdalnych ładunków wybuchowych;
- Poprawiono jakość dźwięku odtwarzanego podczas skakania z busa bojowego na urządzeniach mobilnych i konsolach Nintendo Switch;
- Poprawiono położenie odgłosu otwarcia skrzyni dla innych pobliskich graczy;
- Zredukowano nadmiar odgłosów odbijania się przedmiotów, gdy zsuwają się one po zboczu wzgórza;
- Usunięto kilka błędów związanych z odgłosami interfejsu.
INTERFEJS
- Menu wyboru emotek jest teraz dostępne w lobby i nie jest ograniczone do odtwarzania pierwszej emotki wybranej w szafce;
- Pełnoekranowa mapa pozwala na sterowanie ruchem na konsoli Nintendo Switch.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Dodano funkcję VOIP do wersji na Androida.
- Do listy obsługiwanych urządzeń dodano urządzenia: Essential-PH, Motorola, HTC i Sony Xperia.
- Poważnie zoptymalizowano zarządzanie pamięcią na urządzeniach z Androidem i karta graficzną Adreno. Pomoże to zlikwidować spadek wydajności związany z zapchaniem pamięci.
- Zastosowano nowy mikser dźwięku, co powinno poprawić jego jakość i spójność.
- Przedmioty leżące na ziemi mają teraz opisy.
- Zmieniacz układu interfejsu ma teraz bardziej konsekwentny rozkład przycisków „zastosuj/anuluj”.
- Paski zdrowia gracza i oddziału można teraz przesuwać w zmieniaczu układu interfejsu.
- Przeciągnięcie i upuszczenie przedmiotu z paska szybkiego dostępu teraz spowoduje upuszczenie całego stosu. Aby podzielić stos, przeciągnij przedmiot przy otwartym oknie ekwipunku.
- Przeciągnięcie i upuszczenie przedmiotu z paska szybkiego dostępu nie przerywa już użycia przedmiotu jednorazowego.
- Teraz widoczne są komunikaty możliwości wejścia do pojazdu i zmiany miejsc.
POPRAWKI BŁĘDÓW
- Usunięto błąd powodujący pozostawianie w pamięci niepotrzebnych zasobów po zmianie z kampanii Ratowanie Świata na tryb Battle Royale lub odwrotnie.
- Usunięto błąd powodujący drganie kamery przy jednoczesnym zakończeniu sprintu, przeładowaniu i celowaniu z broni.
- Usunięto błąd czasami powodujący zawieszenie się serwera podczas edycji budowli.
- Usunięto błąd uniemożliwiający oddanie strzału po zmianie broni podczas przytrzymywania przycisku strzału.
- Usunięto błąd powodujący zbaczanie celownika, jeśli gracz używający snajperki szybko naciska przycisk celowania.
- Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie efektów zniszczenia niektórych budowli.
- Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne odświeżanie ilości amunicji w panelu szczegółów na ekranie ekwipunku.
- Naprawiono antyaliasing w trybie przenośnym na konsoli Nintendo Switch.
- Sklep z przedmiotami pokazuje teraz opis przedmiotu podczas jego oglądania.
- Wymagania wyzwań tygodniowych w ósmym i dziewiątym tygodniu Wyjazdu w Trasę pokazują teraz poprawną wartość ukończenia.
- Usunięto błąd sprawiający, że pakiety wyzwań nie wyświetlały prawidłowej liczby gwiazdek w zakładce wyzwań.
- Usunięto błąd sprawiający, że podgląd stylu nie był pokazany na środku pola widzenia.
- Sztandary zdobyte z karnetu bojowego nie pokazują już pustego okna opisu.
- Usunięto błąd sprawiający, że przerzut zadania dnia w trybie Battle Royale nie powodował wyboru nowego zadania.
- Prezenty zawierające styl pokazują teraz trójwymiarowy podgląd postaci po założeniu tego stylu.
- Usunięto błąd powodujący spadek wydajności podczas przeglądania szafki.
- Usunięto błąd powodujący pozostawanie informacji na ekranie po opuszczeniu zakładki wyzwań.
- Usunięto błąd sprawiający, że ciągłe klikanie strony wyboru trybu gry uniemożliwiało jej zamknięcie.
- Usunięto błąd sprawiający, że po otwarciu/zamknięciu mapy dotykiem krzyżak kontrolera przestawał reagować.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych informacji o członkach ekipy poza jej przywódcą na ekranie wczytywania.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie modeli graczy podczas gry.
- Usunięto błąd powodujący chwilowe rozpikselowanie niektórych wzorów graffiti.
- Usunięto błąd powodujący przenikanie smug z tylnych świateł lotni Redukcja przez obiekty.
- Usunięto błąd powodujący podwojenie efektów likwidacji u gracza nagrywającego powtórkę.