Po czwartkowym ogłoszeniu, że prace nad H1Z1 na PC przekazane zostały nowo utworzonej spółce joint venture NantGMobile oraz, że gra ta po raz kolejny zmieni nazwę – tym razem na Z1 Battle Royale, nowa ekipa zorganizowała stream, na którym pokrótce wyjaśniono, co zmiany te znaczą dla graczy i czego można się spodziewać.

Podczas trzygodzinnego streamu poruszono MNÓSTWO tematów, które postaram się pokrótce streścić.

NantGMobile to na razie malutka spółka, do której zdecydowało się przejść kilka osób z Daybreak Game, w tym pracujący od samego początku nad H1Z1: Adam „Arclegger” Clegg, który od tej pory będzie głównym projektantem, a także Ryan Zimmerman, artysta tworzący skórki oraz lokacje.

H1Z1 na PC zmienia nazwę, twórcy wyjaśniają dlaczego

Prócz tego, w studio obecni byli Jace Hall, który przejął teraz kontrolę nad rozwojem prac na PC, a także powracający do projektu, zwolniony kilka miesięcy temu, menadżer Anthony Castoro.

AKTUALIZACJE i SEZON 3

Od dawna wielu graczy domaga się powrotu mechanik, jakie obecne były podczas pre-sezonu 3. I nie chodzi tu tylko o mechanikę strzelania, ale także i kolory, dźwięki, poruszanie się postaci – to wszystko, co według nich, właśnie w tamtym okresie było idealne.

Prace nad przywróceniem trwały od kilku tygodniu i pierwsze efekty można już wypróbować na serwerze testowym H1Z1. Jednakże trzeba powiedzieć jedno: nie będzie łatwo i pewne rzeczy mogą zająć więcej czasu niż myślicie.

Dlaczego? Bo systemy obecne w tej chwili w grze, są zupełnie inne niż w czasie pre-sezonu 3, a wiele osób pracujących nad H1Z1 w tamtym czasie, nie ma już w DBG. Oznacza to, że niektóre rzeczy trzeba będzie powoli odtwarzać metodą prób i błędów, ale nowa ekipa ma nadzieję, że fani dadzą im szansę.

Więc czego może się spodziewać społeczność H1Z1 na PC? Zacznijmy od tego, że o wiele częstszych aktualizacji niż dotychczas. Gdy tylko jakaś zmiana, będzie gotowa, by trafić na serwer testowy, a potem na Live, to będzie to natychmiast wykonywane.

Te zmiany, których najbardziej domaga się społeczność H1Z1 mają priorytet, podczas gdy nad innymi prowadzona będzie dyskusja i dopiero potem podjęta zostanie ostateczna decyzja.

3Z7A

Serwer testowy

Jedną z najważniejszych zmian, jaką chce wprowadzić Jace Hall, jest połączenie klienta testowego Z1 Battle Royale z klientem gry, tak by jednym kliknięciem gracze mogli dołączyć na serwer testowy. Wprowadzenie tej zmiany nie będzie jednak łatwe i potrzeba na to nieco czasu.

Sezon 3

Na sezon 3 trzeba będzie jeszcze poczekać, do czasu gdy będzie on gotowy do wprowadzania. Chodzi tutaj o zmiany związane z przywróceniem pre-seonu3 oraz stworzenie nowych nagród.

Ekipa Z1 Battle Royale ma pomysł, by każdy kolejny sezon trwał określoną ilość czasu. Po jego zakończeniu pojawiać się będzie off-sezon, w trakcie którego rozgrywane będą turnieje Showdown oraz inne organizowane przez społeczność, a także wszelkiego rodzaju aktualizacje gry.

Dobra wiadomość jest taka, że gra będzie śledzić najlepsze gry także w trakcie nadchodzących off-sezonów.

SKÓRKI I SKRZYNKI

Zacznijmy od najbardziej kontrowersyjnego tematu: wymienialnego systemu skórek w Z1 Battle Royale. Nowa odsłona tej gry doczeka się wielkich zmian w tym zakresie – a przynajmniej plany Jace Halla na ten moment są olbrzymie.

H1Z1 ma rewelacyjny system skórek, a prawidłowe go wykorzystanie, może być olbrzymią szansą dla tej gry. W celu zmaksymalizowania tej szansy postanowiono wprowadzić kilka bardzo ważnych zmian, które zaczną obowiązywać od kolejnej generacji skrzynek:

  • wprowadzone zostaną dwa rodzaje skrzynek: pierwsza dostępna tylko za osiągnięcia, a druga do zakupienie w sklepie;
  • z czasem wszystkie skórki mają być wymienialne, co oznacza że będzie można nimi handlować.

NHKU

Skrzynki kupowane

Nowe skrzynki będzie można zakupić w sklepie za pieniądze lub też w Skull Store za czaszki. Twórcy mają zamiar wprowadzić  limit ilościowy na sprzedaż NOWYCH skrzynek, ściśle powiązany z ilością odkrytych przedmiotów legendarnych.

W nowych skrzynkach, które będzie się kupować w sklepie, znajdzie się tylko określona ilość przedmiotów na najwyższym poziomie (legendarne). Każdorazowe zdobycie takiego przedmiotu po otwarciu skrzynki, będzie ogłaszane w grze. Na razie nie ustalono limitu, ile legendarnych przedmiotów udostępnionych zostanie graczom, ale wiadomo jedno – po odkryciu wszystkich, sprzedaż skrzynki zostanie wstrzymana.

Skrzynki za osiągnięcia

Gracze otrzymają dostęp także do nowego rodzaju skrzynek, które będzie można zdobyć jedynie poprzez grę – za osiągnięcia. Rzadkość przedmiotu, który można będzie zdobyć z tej skrzynki, będzie ściśle powiązana z trudnością w zdobyciu danego osiągnięcia.

Te skrzynki będą zamknięte i by je otworzyć, trzeba będzie zakupić klucz. Skrzynki te będą także w pełni wymienialne, więc można będzie je sprzedawać.

Podobnie do skrzynek w sklepie, także i te będą zmieniane.

N7CJ

Wymienialność skórek

Nowa ekipa Z1 Battle Royale chce by w przyszłości WSZYSTKIE skórki były wymienialne – nawet te zdobyte za osiągnięcia, takie jak turnieje. Wprowadzenie jednak tych zmian wymagać będzie olbrzymiej ilości pracy.

Największym problemem jest jednak utrata osiągnięcia przez osoby, które je zdobyły. Na przykład zdobycie złotej animowanej AR związane jest z turniejem. Twórcy nie chcą by gracze sprzedawali te przedmioty i tracili osiągnięcia.

Rozwiązaniem tego problemu, ma być zmiana nazwy przedmiotów. Pomysł jest taki, że osoba która zdobywa dany przedmiot, automatycznie dodaje do niego swoją nazwę i tak zamiast Golden Animated AR, mamy na przykład Ninja’s Golden Animated AR. W tym momencie, nawet w przypadku podarowania komuś tego przedmiotu, i tak wiadomo kto zdobył dane osiągniecie.

Oznacza to także, że przedmiot taki może mieć rożną wartość, w zależności od tego, kto zdobył osiągnięcie.

Skull Store

Nie podjęto jeszcze ostatecznych decyzji, co do tej funkcji, ale wiadomo jedno: nowe ekipa będzie chciała zapełnić go nowymi przedmiotami, usuwając obecnie dostępne. Oczywiście, zanim to się stanie gracze otrzymają informację.

Nowa skrzynka Victory, także zmieni swoją zawartość i zawierać będzie o około 20 przedmiotów, które to odświeżane będą co sezon.

Scrapyard

Jest wielce prawdopodobne, że Scrapyard zniknie i zamiast niego powróci stary system wymiany skórek na lepsze. Oznacza to, że (dla przykładu) 10 skórek uncommon, wymienić będzie można na skórkę common, 7 skórek common na 1 rare, itd.

PJ6A

Emotki

Do gry powróci klasyczna emotka Hands Up.

Nagrody za lojalność

Pojawił się pomysł, ale wynagrodzić wiernych graczy unikalnymi skórkami. Chodzi o te osoby, które grały w H1Z1 w „mrocznych czasach”, czyli przez ostatnie kilka miesięcy. Nie jest to jednak priorytetem, więc być może zostanie to zrealizowane w przyszłości.

Jak już wspominałam, w trakcie streamu poruszono mnóstwo tematów – w sumie jest ich tak dużo, że by dokładnie je opisać, muszę poświęcić im kolejny artykuł.

KTAZ

Więc już jutro spodziewać się możecie informacji o mapach, zmianach w broniach, dźwiękach, interfejsie, czy nawet planowanym trybie PvE.

A teraz dajcie znać w komentarzach poniżej, co sądzicie o opisanych powyżej pomysłach i czy macie jakieś jakieś pytania. Jeśli twórcy na nie odpowiedzieli, to postaram się na nie odpowiedzieć.

Poprzedni artykułGreen Hell: walka o przetrwanie w amazońskiej dżungli
Następny artykułPremiera MapleStory 2 zbliża się wielkimi krokami!