Fortnite Battle Royale zaskakuje po raz kolejny. Już dzisiaj do gry zawita nowy tryb okresowy Starcie na Żarcie, a do tego gracze będą mogli bronic swoich budowli wykorzystując wieżyczki strzelnicze.

Prócz tego Epic Games poprawił interfejs sortowania i zapraszania znajomych, usprawnił funkcjonalność okna czatu, a gracz usunięty z ekipy nie będzie już automatycznie usuwany z meczu lub strefy.

Tryb okresowy: Starcie na żarcie

Rozpoczyna się bitwa Durrr Burgerowni z Pizzerią Pychota. Dwie drużyny po przeciwnych stronach mapy. Wielka bariera pośrodku. Zbuduj fort, który ochroni maskotkę twojej restauracji. Gdy bariera opadnie, zniszcz maskotkę przeciwników, aby wygrać mecz!

Więcej informacji o trybie

  • Przez pierwsze kilka minut przez środek mapy będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera.
  • Każda drużyna posiada niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy. W jej budynku znajduje się głowa maskotki reprezentującej tę drużynę.
  • Jeśli głowa maskotki ulegnie zniszczeniu, jej drużyna przegrywa.
  • Dopóki bariera stoi, każda drużyna powinna jak najszybciej zbudować umocnienia wokół swojej restauracji.
  • Gdy tylko bariera opadnie… zaatakujcie przeciwników i zniszczcie ich maskotkę, zanim oni zniszczą waszą!
  • Na początku meczu pojawiają się specjalne, czerwone zrzuty zaopatrzenia. Zawierają one trochę broni, amunicji, przedmiotów jednorazowych oraz kilkaset jednostek metalu.
  • Gracze odradzają się 7 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
  • Po zlikwidowanych graczach pozostaje część ich amunicji, a także 30/30/60 jednostek drewna/kamienia/metalu.
  • Zbieranie surowców zapewnia ich o 100% więcej niż normalnie.
  • Zwiększono ilość zasobów na ziemi z 20 do 50 w każdym przypadku.
  • W tym trybie nie ma wyjątkowych broni ani przedmiotów.

Plac zabaw

  • Wyzwania Kieszonkowe nie pojawiają się już poniżej rzeźby terenu.

Bronie i przedmioty

Wieżyczka strzelnicza (legendarna pułapka)

  • Można ją znaleźć jako łup luzem, w automatach do sprzedaży przedmiotów, w zaopatrzeniowych lamach oraz w zrzutach zaopatrzenia.
  • Wieżyczka ma nieograniczoną ilość amunicji, lecz przegrzewa się przy ciągłym strzelaniu.
  • Można ją umieścić wyłącznie na podłodze.
  • Wieżyczkę można uszkodzić strzelając w nią lub niszcząc strukturę, na której stoi.
    • Element podłogi, na którym stoi wieżyczka, jest niezniszczalny.
  • Po ustawieniu wieżyczki mogą z niej korzystać wszyscy gracze, niezależnie od drużyny.

Inne

  • Gdy pasażer pojazdu używa Przysysaka, pojazd zachowuje więcej pędu, co powoduje płynniejszy ruche.
  • Obrażenia zadawane wrogim graczom przy użyciu kilofa zwiększono z 10 do 20.
  • Poprawiono ustawienia łusek wyrzucanych z karabinów szturmowych, dzięki czemu nie będą one zasłaniały celownika podczas strzałów celowanych.
  • Balony mają teraz prawidłowe efekty graficzne i dźwiękowe w sytuacji przekłucia kilku balonów naraz.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracz mógł odnieść obrażenia przy wysiadaniu z Tarana, jeśli w danej chwili używał balonów.
  • Usunięto możliwość przesuwania Taranów poprzez wchodzenie w nie.

Rozgrywka

  • Częstotliwość występowania Tarana została zwiększona z 50% do 100%.
  • Przypisania kontrolera: Zmieniono domyślny schemat kontrolera z Bojowego Pro na Budowniczy Pro. Zmieniono domyślne przypisania własne, aby pasowały do Budowniczego Pro zamiast Bojowego Pro.
  • Teraz można używać emotek, bandaży, mikstur osłony oraz innych czynności przerywanych przez ruch, także będąc pod wpływem Schładzaczy.
  • Liczby pokazujące obrażenia będą teraz wyświetlane na wyspie startowej.
    • Gracze będą otrzymywać obrażenia, lecz nie zejdą poniżej 1 pkt. zdrowia.
    • Lokalne efekty obrażeń, w rodzaju trzęsienia ekranu, nie będą widoczne.
    • Obrażenia zadane podczas rozgrzewki w lobby nie są zaliczane na konto postępów w zadaniach.
  • Poprawiono obsługę efektów w sytuacji, gdy gracze strzelają krótkimi seriami z broni automatycznej w rodzaju pistoletów maszynowych.
    • Odgłosy pocisków smugowych i strzałów będą bardziej konsekwentne.
  • Dodano nową czynność „Reset kamery” na konsoli Nintendo Switch. Użycie jej sprowadzi kamerę do poziomu horyzontu.
    • Ta opcja domyślnie nie jest przypisana.
    • Umożliwi ona graczom korzystającym ze sterowania ruchem łatwe wyzerowanie pozycji kamery.
  • Czas, po którym powalony gracz zostanie zlikwidowany, został zwiększony z 50 sek. do 60 sek.

Ponowne rozkładanie lotni

  • Funkcja ponownego rozkładania lotni będzie odtąd aktywować tylko lotnię.
    • Swobodny spadek nie będzie już możliwy przy użyciu ponownego rozkładania lotni.
      • Gracz nadal będzie przechodzić w stan swobodnego spadku po skoku z busa bojowego, użyciu paneli skokowych lub szczelin dowolnego typu.
      • Wysokość, na której lotnia automatycznie rozłoży się ponownie, została zwiększona z 15,5 m do 35 m przy swobodnym spadku po użyciu paneli skokowych lub szczelin.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że przytrzymanie przycisku użycia podczas swobodnego spadku nie powodowało próby otwarcia skrzyni natychmiast po lądowaniu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze przez chwilę po lądowaniu wyglądali, jak w pozycji swobodnego spadku.
  • Usunięto błąd powodujący podświetlanie kontrolera PS4 na niewłaściwy kolor.

Wydarzenia

Nowy turniej: Turniej testowy Zbieracz (gra solo)

  • Turnieje testowe to turnieje w ramach których testowane będą tryby okresowe. Dzięki Zbieraczowi sprawdzimy kilka zmian w rozgrywce – zmniejszone limity materiałów, szybsze tempo ich zbierania, a także odzyskiwanie PZ za likwidacje.
    • Limity materiałów: 500 szt. drewna, 500 szt. kamienia, 500 szt. metalu.
    • Tempo zbierania zostało zwiększone o 40%.
    • Gracze odzyskują 50 PZ, gdy zlikwidują przeciwnika.
      • Jeżeli gracz ma maksymalną liczbę PZ, zyskuje osłonę.

Inne

  • Gracze nie muszą już restartować klienta gry, by rozpocząć turniej.
  • Godziny rozpoczęcia rozgrywek uwzględniają już zmiany czasu.
  • Poprawiono czytelność licznika czasu pozostałego do rozpoczęcia turnieju, a także czasu, który pozostał do końca sesji turniejowej.

Wydajność

  • Usprawniono wydajność w lobby oraz zużycie pamięci na konsoli Switch.
  • Zoptymalizowano wydajność animacji. Animacja ma teraz do dyspozycji określony czas trwania i dynamicznie dostosowuje jakość i częstotliwość aktualizacji na podstawie obciążenia sprzętu.

Dźwięk

  • Odgłosy lotni i kroków niewidocznych graczy są teraz dokładniej rozmieszczone w przestrzeni.
  • Dodano odgłos sygnalizujący trafienie w pojazd z dużej odległości.
  • Dodano odgłos „wiatru” sygnalizujący obecność latających graczy, w tym was samych.
  • Usunięto błąd sprawiający, że kroki potworów Sześcianu nie miały graficznych wskaźników odgłosów.
  • Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie odgłosów odbijania się na oponie.
  • Usunięto błąd powodujący czasami nieodtwarzanie zapętlonych odgłosów broni.
  • Usunięto błąd czasami powodujący nieodtwarzanie odgłosów skoków i lądowania u innych graczy.

Interfejs

  • Dodano wskaźnik już zaliczonych sekretów do wyzwań Polowania.
  • Usunięto błąd powodujący czasami resetowanie numeru koszulki przy zmianie stylu stroju sportowego ze stylami do wyboru.

Grafika i animacja

  • Poprawiono tekst odblokowania różowej wersji Łuska, aby poprawnie komunikował, że odblokowanie następuje na 74. stopniu karnetu bojowego, a nie na 59.
  • Zaktualizowano opis zbieraka „Laska Zwiastuna”, by zaznaczyć, że jest on reaktywny.

System powtórek

  • Usunięto błąd występujący na skutek wielokrotnego naciskania przycisku „Odtwórz” w przeglądarce powtórek.
  • Usunięto błąd powodujący wyłączenie przycisku zamknięcia po wczytaniu nieaktualnej powtórki.
  • Eksplozje rakiet z poczwórnej wyrzutni nie resetują się już przy przewijaniu powtórki.

Tryb obserwatora

  • Główny pasek szybkiego dostępu jest teraz widoczny w trybie obserwatora.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Do zmieniacza układu interfejsu dodano przycisk klaksonu, co powinno uatrakcyjnić korzystanie z pojazdów.
  • Komunikaty o likwidacji można teraz przenieść za pomocą zmieniacza układu interfejsu.
  • Opcje automatycznego podnoszenia broni oraz automatycznego otwierania drzwi będą teraz domyślnie wyłączone u nowych graczy.
  • Ikona aplikacji sięga aż do krawędzi pola w nowych wersjach Androida.
  • Interfejs bierze teraz pod uwagę nieregularny kształt ekranu w smartfonach Pixel 3 i Pixel 3 XL.
  • Włączono pamięć podręczną shaderów na smartfonach Pixel 2 XL w celu redukcji problemów z zarządzaniem pamięcią.
  • Usunięto błąd sprawiający, że przycisk kucania nie był widoczny w trybach budowania i edycji.
  • Usunięto błąd powodujący ciągłe poruszanie się podczas przeciągania palcem nad paskiem szybkiego dostępu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający sprint niektórym graczom na urządzeniach mobilnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here