Sezon 8 zawitał do Fortnite i na mapie w Battle Royale pojawił się olbrzymi wulkan. Więzień uwolniony z zamku Lodowego Króla, przyniósł ogień i żar. Piraci, Ninja i statek wypełniony nowymi wojownikami, walczyć będą o skarby oraz odkrywać legendarne łupy.
Ci z Was, którzy są na tyle odważni, by odkryć nowe lokalizacje, mogą do nich skoczyć korzystając z Wulkanicznych Kominów.
W tym sezonie jest mnóstwo nowych obszarów oraz tajemnic do odkrycia, a X oznacza miejsce!
BATTLE ROYALE
Karnet Bojowy
Nowy sezon, nowy karnet bojowy. 100 poziomów, ponad 100 nowych nagród. Do kupienia w grze za 950 V-dolców.
W tym sezonie, bezpośrednio po zakupie karnetu, gracze natychmiast otrzymują dostęp do dwóch progresywnych postaci: Blackheart oraz Hybrid.
Nowością w Sezonie 8 jest Party Assist. Przed meczem możecie wybrać codzienne lub cotygodniowe wyzwania i poprosić znajomych o pomoc w ich ukończeniu.
Wszyscy Ci z Was, którzy ukończyli 13 darmowych wyzwań podczas akcji Podziel się Miłością, mogą odebrać darmowy karnet bojowy w zakładce.
Tryb okresowy: ustawka 50 na 50 graczy
Dwie drużyny po 50 graczy walczą do końca!
Więcej informacji o trybie
- Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z przeciwnych stron. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, bus wrogów – czerwony.
- Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linię frontu” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii oznacza większe prawdopodobieństwo natknięcia się na wrogów.
- Przyśpieszono o 25% tempo zbierania zasobów.
- Skrzynie oraz pojemniki z amunicją pojawiają się częściej niż zwykle i zawierają więcej amunicji.
Tryb okresowy: Bliskie starcia
Walka na ograniczonej przestrzeni z użyciem strzelb i plecaków odrzutowych!
Więcej informacji o trybie
- Gracze od początku posiadają plecaki odrzutowe.
- W tym trybie jedyną broń palną stanowią różnego rodzaju strzelby.
- Burza porusza się szybciej niż zwykle w środkowej i końcowej fazie rozgrywki.
Bronie i przedmioty
Piracka armata
- Przepchnij armatę w dogodne miejsce, wyceluj i odpal! Możesz również wejść do lufy armaty i wystrzelić siebie!
- Armata strzela na dużą odległość kulami armatnimi lub graczami. Kule bądź gracze mogą przebić kilka przeszkód, po czym z wielką siłą uderzają w cel, co rani i odrzuca pobliskich graczy.
- Zadaje 100 pkt. obrażeń przy bezpośrednim trafieniu i 50 pkt. obrażeń wrogom w pobliżu miejsca trafienia.
- Można je znaleźć na mapie gry.
Usunięto z gry:
- Podstępny Bałwan
- Granat schładzający
- Burzolot X-4
- Wózek sklepowy
- Terenowy wózek golfowy (TWG)
Inne:
- Zrzuty zaopatrzenia są teraz widoczne na mapie
- Jeśli gracz naciśnie przycisk strzału podczas opóźnienia strzelby po zmianie broni, strzelba automatycznie wystrzeli po upłynięciu okresu opóźnienia.
- Naprawiono błąd umożliwiający Czepiakom przyczepionym do gracza ranienie innych przez ściany i podłogi.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracze próbujący użyć jednorazowego Krzaka niechcący przyczepiali do siebie zdalne ładunki wybuchowe.
- Naprawiono błąd powodujący przenikanie strzałów ze snajperki przez metalową siatkę, jeśli wystrzelono blisko niej.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający odtworzenie u innych klientów gry rozbłysków oraz smug śrucin legendarnej/epickiej strzelby pompki.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie automatycznego biegu na deskolotce przy sterowaniu kontrolerem.
- Naprawiono błąd sprawiający, że przedmioty czasami były niewidoczne dla niektórych graczy.
Rozgrywka
- Lawa zadaje 1 pkt. obrażeń w kontakcie z nią i powoduje odbijanie się graczy od jej powierzchni. Bądźcie ostrożni!
- Kominy wulkaniczne wyrzucają graczy i pojazdy wysoko do góry w podmuchu gorącego powietrza!
- Zwiększono czas trwania Nieustającego Dabowania w lobby z 11 do 12 godzin.
- Przytulne Ognisko teraz świeci w termowizji, dopóki jest aktywne.
- Podczas umieszczania pułapki ściennej lub sufitowej gra automatycznie dobuduje elementy budowli wymagane do umieszczenia tej pułapki.
Nowe lokacje
Odkrywajcie nowe miejsca, które pojawiły się na mapie wraz z wulkanem, takie jak Słoneczne Schody czy Leniwa Laguna.
Dźwięk
- Poprawiono odgłosy kroków dochodzących z góry i z dołu.
- Bardziej wyraźne odgłosy kroków dochodzących z góry.
- Zmieniono dystans słyszalności kroków dochodzących z góry i z dołu na bardziej realistyczny.
- Poprawiono czas odtwarzania odgłosów kroków w warunkach dużego obciążenia gry.
- Ustawiono przestrzenność ostrzeżenia o powaleniu w świecie gry.
- Dodano odgłosy stereo dla wszystkich broni u graczy niosących te bronie.
- Dodano odgłos słyszalny podczas kucania i celowania z broni.
- Poprawiono odgłos nadlatującej rakiety. Teraz jeśli rakieta leci w twoją stronę, rozlega się dodatkowy odgłos ostrzegawczy.
- Dodano perspektywę odległości do sygnału dźwiękowego wrogiej lotni.
- Poprawiono sygnały dźwiękowe zranienia/likwidacji.
- Dodano nowy odgłos przełamania osłony.
- Zwiększono głośność odgłosów niszczenia budowli przez wrogów.
- Poprawiono odgłos trafienia w „słaby punkt” podczas zbierania zasobów.
Interfejs
- Dodano możliwość przeglądania strony z informacjami o aktualizacjach z poziomu ekranu nowości.
- Dokonano graficznych poprawek nazw i wskaźników towarzyszy z oddziału.
- Usprawnienia znaczników w grze
- Znaczniki w grze są teraz widoczne w świecie gry, jeśli są umieszczone w pobliżu.
- Dwukrotne kliknięcie przycisku znacznika w grze umieści wersję znacznika oznaczającą zagrożenie. Znaczniki umieszczone podczas celowania z broni również będą oznaczać zagrożenie.
- Dodano dwuwymiarowe wskaźniki znaczników w grze, co ułatwi dostrzeżenie ich przez przeszkody.
- Znaczniki w grze mają teraz wskaźniki pozaekranowe i podają odległość twojej postaci do nich.
- Umieszczenie znacznika w grze na przedmiocie spowoduje wyświetlenie ikony i klasy rzadkości tego przedmiotu.
- Dodano w szafce zakładki filtrów dla animowanych ekranów wczytywania oraz pupilów.
- Dodano ikonę rogu karty przy pewnych rodzajach animowanych elementów kosmetycznych.
- Naprawiono błąd sprawiający, że na początku gry z powodu powolnego wczytywania pojawiał się wskaźnik złych warunków sieciowych.
- Widoczność informacji budowli
- Jeśli gracz jest w trybie budowania i przejdzie w stan swobodnego spadku, plany, rysunek i przezroczysty obraz budowli znikają do czasu, aż gracz nie będzie mógł znów budować.
- Po wylądowaniu plany, rysunek i obraz budowli pojawiają się automatycznie.
- Jeśli gracz jest w trybie budowania i przejdzie w stan swobodnego spadku, plany, rysunek i przezroczysty obraz budowli znikają do czasu, aż gracz nie będzie mógł znów budować.
- Ekran zakupu karnetu bojowego / zestawu bojowego wyświetla teraz wspieranego twórcę, o ile jakiegoś ustawiono.
- Naprawiono błąd czasami powodujący wyświetlanie nieprawidłowej liczby likwidacji dokonanych przez drużynę.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne zaliczanie likwidacji podczas gry na placu zabaw.
Wersja na urządzenia mobilne
- Dodano więcej efektów graficznych sygnalizujących naciśnięcie przycisków.
- Zmieniono widoczność interfejsu podczas lotu na lotni i swobodnego spadku, by bardziej przypominał on wersje na innych platformach.
- Gracze mogą teraz przełączać się pomiędzy postawą przykucniętą i stojącą w trybie budowania i edycji.
KREATYWNY
Gotowce
Świątynia w dżungli
Twórzcie zabójcze pułapki lub wyczerpujące próby we własnych grach przygodowych przy użyciu nowego gotowca Świątynia w dżungli.
- Dodano 5 nowych gotowców świątyni w dżungli:
- Wielka Piramida
- Piramida
- Dziedziniec
- Świątynia
- Kapliczka A
- Kapliczka B
- Dodano 4 nowe galerie świątyni w dżungli:
- Świątynia w dżungli
- Świątynia w dżungli, rekwizyty
- Dżungla, elementy przyrody
- Świątynia w dżungli, ściana, poszerzona
Inne
- Dodano galerię sześcianów żywiołów
- Dodano 5 galerii mostów i przęseł w różnych kolorach:
- Pomarańczowy, szary, zielony, biały i niebieski
- Dodano galerię części kręgu
- Dodano galerię wizualizatora XL
- Dodano galerię dużych efektów oświetlenia
- Dodano galerie toru przeszkód w 8 różnych kolorach
- Biały, pomarańczowy, czarny, niebieski, fioletowy, taśma klejąca, czerwony i zielony
- Dodano galerię schodów toru przeszkód
Plac zabaw
Plac zabaw przeszedł remont. Przeniesiono go do trybu kreatywnego, dzięki czemu będzie można bawić się z większą liczbą znajomych!
Wyspy
- Teraz możecie wybrać porę dnia na waszej wyspie!
- Do menu wyspy dodano nową opcję: „Pora dnia”.
- Jeśli pora dnia nie zostanie ustawiona, będzie zmieniać się normalnie, jednocześnie z innymi wyspach na tym serwerze, w których ustawiono opcję domyślną.
- Możecie również ustalić określoną godzinę, dzięki czemu na waszej wyspie będzie przez cały czas panować określona pora dnia lub nocy.
- Ustawienie „Losowa” spowoduje wybieranie losowej pory dnia po każdym wczytaniu wyspy i zachowanie jej przez całą grę.
- Wyspy wczytują się teraz dużo szybciej.
Rozgrywka
- Do gry dodano nową kreatywną wyspę wulkaniczną
- Dodano nową wyspę centrum kreatywnego
- Plac zabaw – aktualizacja
- Razem z 15 dopasowanymi graczami (w sumie w 16 osób) wejdźcie na nowe centrum placu zabaw i odkryjcie 4 wyróżnione wyspy. Możecie również wylądować na jednej z 5 lokacji mapy Battle Royale i potrenować.
- Dodano nowe galerie świątyni w dżungli
- Dodano galerię wizualizatora XL
- Dodano ekwipunek początkowy, Schładzacz i alternatywny wystrój wioski
Narzędzia kreatywne i Smartfon
- Ulepszono tryb zmiany rozmiaru:
- Tryb zmiany rozmiaru w Smartfonie pozwoli wam na rozciąganie i kurczenie rekwizytów w danym kierunku – na szerokość, wysokość lub głębokość. Działa to podobnie jak zmiana osi w trybie obrotu.
- Podczas zmiany rozmiaru rekwizytów można je teraz również „odwrócić”, zmniejszając je poniżej wartości minimalnej. Działa to również wtedy, gdy wybierze się konkretny kierunek zmiany rozmiaru i pozwala na nowe możliwości ustawienia rekwizytów!
- Gdy Smartfon jest w trybie zmiany rozmiaru, można teraz przywrócić domyślny rozmiar obiektu. Działa to podobnie jak resetowanie pozycji rekwizytu w trybie obrotu.
- Można teraz osadzać rekwizyty w rzeźbie terenu wyspy.
- Ustawienie „brak” w trybie kolizji umożliwi przenikanie rekwizytów przez rzeźbę terenu.
- Wcześniejsze ustawienia „włączone” zostały przemianowane na „wszystko”, a „wyłączone” na „tylko teren”.
- Dodano nowe efekty graficzne pomocy podczas stawiania rekwizytów:
- Pozycja „środka wyrównywania” rekwizytów jest teraz widoczna po włączeniu opcji wyrównywania.
- Podczas obracania rekwizytu teraz pojawia się oznaczenie wybranej osi obrotu.
- Podczas zmiany rozmiaru rekwizytu teraz pojawi się oznaczenie kierunku, w którym zostanie on powiększony, zmniejszony, rozciągnięty lub skurczony.
- Oznaczenia te pojawiają się również chwilowo po zmianie trybu obrotu, zmiany rozmiaru i wyrównywania.
- Gracze mogą teraz używać obiektów w rodzaju drzwi, urządzeń i pułapek nawet podczas lotu.
Urządzenia
- Dodano billboard
- Na tej tablicy można pisać i publikować tekst, a potem łatwo zamieścić go na wyspach kreatywnych.
- Dodano nową piracką armatę
- Przepchnij armatę w dogodne miejsce, wyceluj i odpal! Możesz również wejść do lufy armaty i wystrzelić siebie!
- Armata strzela na dużą odległość kulami armatnimi lub graczami. Kule bądź gracze mogą przebić kilka przeszkód, po czym z wielką siłą uderzają w cel, co rani i odrzuca pobliskich graczy.
- Zadaje 100 pkt. obrażeń przy bezpośrednim trafieniu i 50 pkt. obrażeń wrogom w pobliżu miejsca trafienia.
- Dodano odbijacze i łapki flipera
- Tymczasowe
- Dodano więcej opcji do urządzenia Bariery
- Podstawa widoczna podczas gry – dodano opcję włączenia/wyłączenia widoczności płyt podstawy.
- Wyłączenie tej opcji ukrywa podstawę urządzenia podczas gry.
- Blokuj bronie podczas gry – po wyłączeniu tej opcji bariera będzie przepuszczać bronie i pociski.
- Podstawa widoczna podczas gry – dodano opcję włączenia/wyłączenia widoczności płyt podstawy.
- Przyśpieszacze można umieszczać na ścianach pionowych.
- Dodano opcję ukrycia punktu kontrolnego podczas gry.
- Dodano opcję umożliwiającą opróżnienie ekwipunku graczy po tym, jak dotrą do punktu kontrolnego.
- Urządzenie Bariery można teraz ustawić tak, aby było całkowicie czarne.
- Zmieniono nazwę Strefy Likwidacji na Strefę Niszczącą.
- Dodano szereg opcji do Strefy Niszczącej.
- Podstawa widoczna podczas gry – wyłączenie tej opcji ukrywa podstawę urządzenia podczas gry.
- Rodzaj obrażeń – Określa, czy strefa powoduje natychmiastową likwidację, czy też zadaje obrażenia stopniowe.
- Obrażenia – określa, ile obrażeń gracz odnosi przy każdym wystąpieniu obrażeń stopniowych.
- Częstotliwość otrzymywania obrażeń – określa, jak często zadawane są obrażenia stopniowe.
- Drużyna bezpieczna – drużyna, której ta strefa nie będzie zadawać obrażeń.
- Obrażenia osłony – po wyłączeniu tej opcji obrażenia strefy nie powodują redukcji osłony, lecz od razu zmniejszają zdrowie gracza.
- Gracze mogą teraz wybrać, do której drużyny zostanie przydzielony Wartownik.
- Dodano opcję włączenia/wyłączenia dodatkowego zapasu amunicji dla broni tworzonych przy pomocy generatora przedmiotów.
- Po wyłączeniu tej opcji niektóre bronie będą mieć bardzo mało amunicji.
- Dodano opcję pozwalającą na nieustające działanie Modulatora Ruchu podczas gry.