Szybciej niż zakładaliśmy doczekamy się aktualizacji TU9. Podczas wczorajszego State of the Game ekipa The Division 2 ujawniła datę premiery tej aktualizacji: 21 kwietnia, czyli już za kilka dni.

Aktualizacja ta ma zbalansować między innymi egzotyki, naprawić mnóstwo błędów, poprawić opisy przedmiotów i umiejętności, a także dodać nową funkcję: rekonfigurację egzotyków. Niestety, nadal nie wiemy, czy prócz poprawek, do gry trafi także jakaś nowa zawartość, jak chociażby oczekiwany od dawna najazd.

BALANS PRZEDMIOTÓW

Egzotyki

Już kilka tygodni temu zapowiedziano zmiany w niektórych egzotykach, ale spodziewać się możemy, że zmienionych zostanie więcej przedmiotów.

Oto zmiany o których już wiemy:

  • Nakolanniki Sawyer
    • Brak zachwiania od wybuchów
    • Zwiększenie całkowitych obrażeń broni o 3% co 1 sekundę, gdy gracz się nie rusza. Kumulacja sumuje się do 10x i bonusy tracone są podczas ruchu.
    • Komentarz: Ten egzotyk zapewniał jedynie atrybuty defensywne i brak bonusu od marki, po zmianie  ma potencjał zainteresować graczy lubiących atrybuty niebieskie, jak i czerwone. Stara wersja nie zapewniała zajmującej mechaniki, ta zmiana może w tym pomóc.
  • Kabura Imperial Dynasty
    • Skrócono czas odnowienia z 40 na 35 sekund.
    • Komentarz: To wzmocnienie ma zrekompensować brak premii od marki.
  • Kabura Rewolwerowca z Dodge City
    • Skrócony czas ładowania z 50 na 30 sekund.
    • Komentarz: To wzmocnienie ma lepiej zrekompensować brak premii od marki.
  • Karabin Diamondback (przerobiony)
    • Teraz gwarantuje obrażenia krytyczne przez 5 sekund po trafieniu oznaczonego celu.
    • Komentarz: Diamondback osiągał gorsze wyniki, a ta zmiana powinna sprawić, że bonus będzie bardziej ekscytujący.
  • Karabin Bezlitosny
    • Zwiększono obrażenia od eksplozji z 900% na 1200%.

Przedmioty nazwane

Balans nie ominie także najprawdopodobniej przedmiotów nazwanych. Dwa tygodnie temu wspominano o następujących poprawkach (na razie nie mamy potwierdzenia, że wdrożone zostaną wraz z TU9):

  • Poprawki w niektórych przedmiotach nazwanych, które nadal będą najlepsze w danym slocie, ale niektóre z obecnych na nich w tej chwili atrybutów mają złe wartości:
    • nakolanniki Overlord Armaments, rękawiczki Petrov Defence, maska Yaahl Gear;
  • Wzmocnienie niektórych przedmiotów nazwanych:
    • maska Douglas&Harding otrzyma 20% obrażeń do strzału w głowę;
    • kabura Wyverny otrzyma atrybut kluczowy umiejętność, obrażenia do pistoletów, a także 500% obrażenia wręcz.

Talenty

Zmiany w niektórych talentach ujawnione zostały pod koniec marca (na razie nie mamy potwierdzenia, że wdrożone zostaną w tej formie wraz z TU9):

  • Tag Team – Ekipa znakująca (wzmocnienie)
    • Ostatni przeciwnik, któremu zadasz obrażenia umiejętnością, zostaje oznaczony;
    • Obrażenia od broni zadane temu przeciwnikowi zużywają znacznik i skracają aktywne czasy odnowienia umiejętności o 6 sekund.
    • Czas odnawiania: 4 sekundy
    • Znacznik nie zostaje zużyty, jeśli żadna umiejętność nie jest odnawiana.
  • Reasigned – Ponowny przydział (wzmocnienie)
    • Zabicie wroga dodaje 1 sztukę losowej amunicji specjalnej do Twojej broni bocznej;
    • Skrócono czas odnowienia z 20 na 15 sekund.
  • Tamper Proof – Zabezpieczenie
    • Przeciwnicy, którzy znajdą się w odległości 3m od Twojego ula, wieżyczki lub zdalnego impulsu, zostają porażeni.
    • Czas uzbrojenia: 2 sek
    • Czas odnawiania: z 5 na 10 sekund (tutaj jest chyba błąd i powinno być na odwrót – Kin)
    • Komentarz: Pomimo tego, że zmieniamy postacie niezależne, tak by nie biegły w stronę umiejętności, to talent ten daje graczom większą swobodę przy rozmieszczaniu umiejętności w celu uzyskania efektu.
  • Empathic Resolve – Chwila współczucia
    • Pomagając sojusznikowi w naprawie, zwiększasz ogólną wartość zadawanych obrażeń od broni i umiejętności o 3-15% na 20 sekund (było 10s). O 1-7% jeśli naprawa dotyczy Ciebie.
    • Komentarz: Obecnie jest łatwiej utrzymać pełen poziom pancerza w misjach czteroosobowych, ponieważ gracze bez niebieskich atrybutów starają się chować za osłonami, a postacie mają większa śmiertelność, więc uszczerbki w pancerzach są rzadsze. To wzmocnienie sprawi, że talent ten będzie w stanie lepiej konkurować z debuffami z zestawu True Patriot.
  • Creeping Death – Nadciągająca śmierć
    • Gdy nakładasz efekt statusu obejmuje on też wszystkich przeciwników w promieniu 8 metrów (było 5) od Twojego celu
    • Czas odnawiania: z 20 na 15 sekund

REKONFIGURACJA EGZOTYKÓW

Już od przyszłego tygodnia gracze The Division 2 ponownie będą mogli rekonfigurować atrybuty posiadanych przez siebie egzotyków – i to zarówno broni, jak i inne elementów wyposażenia.

Dzięki tej funkcji:

  • będzie można ulepszyć starsze przedmioty egzotyczne do aktualnego poziomu;
  • zmienić atrybuty.

Rekonfiguracja egzotyków, które według developerów są dość potężnymi przedmiotami, wiązać się będzie jednak z pewnym ryzykiem. Otóż zmianie ulec może każdy atrybut oraz ogólna siła egzotyka. W efekcie tego możliwy jest każdy wynik, począwszy od maksymalnych poziomów (god-roll) aż po słabsze. Dobra wiadomość to jednak ta, że gracze będą mieć zagwarantowaną pewna określoną „minimalną” wartość atrybutów na każdym egzotyku.

Co to oznacza? Najlepiej mieć dwa egzotyki, ten ze słabszymi atrybutami próbujemy rekonfigurować. No chyba, że ktoś w Was ma żyłkę hazardową i lubi ryzykować 🙂

Schematy rekonfiguracji będą dostępne dla wszystkich przedmiotów egzotycznych w grze, w tym również dla tych wprowadzanych wraz z rozszerzeniem Władcy Nowego Jorku. Jeśli posiadacie dany przedmiot, to schemat do rekonfiguracji będzie można zakupić w Bazie Operacyjnej u Inayi.

Do rekonfiguracji przedmiotu egzotycznego potrzebny będzie jeden egzotyczny komponent oraz inne standardowe materiały rzemieślnicze.

WAŻNE: Po wprowadzeniu TU9, demontaż przedmiotu egzotycznego zapewniać będzie tylko jeden komponent, a nie dwa jak dotychczas.

POPRAWKI BŁĘDÓW

Oczywiście prócz balansu przedmiotów, spodziewać się możemy poprawek błędów. Poniżej lista tych, o których już wiemy:

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający dotarcie do obszaru skażonego Anioł Łaski (Angel of Mercy);
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Nemesis nie aktywował talentu Ogniskowa (Focus);
  • Naprawiono także talent Ogniskowa podczas korzystania z tarczy Krzyżowiec;
  • Zastąpiono trofeum Kryjówki Złodziei na PS4, którego nie można było uzyskać od premiery rozszerzenia – wystarczy wejść do Strefy Mroku by je otrzymać;
  • Więcej poprawek błędów w zestawach wyposażenia, wliczając w to Asy i Ósemki (talent Mina Pokerzysty);
  • Poprawiony opis ula Dopalacz, by poprawnie informował, że rój dostarcza pobliskim sojusznikom stymulant zwiększający panowanie oraz obrażenia broni.

INNE

Wraz w wtorkową aktualizacją zakończy się także Liga Północno-Wschodnia oraz Wydarzenie wizerunkowe Miejska Dżungla (przez tydzień będzie można jeszcze otwierać skrzynki, ale nie będzie możliwości zdobycia kluczy w trakcie rozgrywki).

Poprzedni artykułFinal Fantasy XIV rusza z nową kampanią promocyjną: darmowe granie dla wszystkich
Następny artykułSandbox Samutale ulepsza wygląd świata, zmienia system zajmowania ziemi