Lekko opóźniona aktualizacja TU 9.1 do The Division 2 trafiła dzisiaj na serwery Live. Wprowadza ona wiele poprawek związanych z agresywnością, celnością i umiejętnościami stosowanymi przez NPC.
Więcej poprawek tego typu – o ile będą one konieczne, spodziewać się możemy w TU10.
NPC i SI
Wprowadzane zmiany mają na celu wyeliminowanie dziwnych wartości broni, umiejętności i zachowań NPC. Są to konkretne poprawki i pierwsze podejście do balansu tych zachowań.
NPC – Efekty statusu
Niektóre efekty statusu nakładane przez NPC były zbyt silne i dlatego zmienione zostały obrażenia zadawane graczom. Zmiany te obejmują także Strefy Mroku.
- Zmniejszone obrażenia zadawane graczom przez status krwawienia i podpalenia
NPC – Bronie
Niektóre bronie NPC zadawały znacznie większe obrażenia niż powinny. Zmiany te powinny przybliżyć zadawane przez nie obrażenia do możliwości innych NPC.
- Szturmowiec Hien z SMG – obniżone obrażenia i celność;
- Zmniejszono zasięg miotacza ognia tanków Czyścicieli;
- Sterowany samochodzik Hien:
- Zmniejszono obrażenia od wybuchu;
- Skrócono czas trwania ognia na ziemi po wybuchu samochodu;
- Skrócono czas trwania efektu podpalenia i dezorientacji po wybuchu samochodu;
- Zmniejszono częstotliwość wysyłania sterowanych samochodzików.
- Samobójcze drony Czarnych Kłów
- Zmniejszono obrażenia od wybuchu;
- Zmniejszono częstotliwość wysyłania drona.
- Naprawiono błąd, w którym Ćma wysyłana przez NPC zadawała zbyt duże obrażenia graczom.
NPC – Celność rzutu
Przeciwnicy niezależni mieli zbyt dużą celność przy rzucie granatami i koktajlami Mołotowa. Dzisiejsze zmiany wprowadzają ideę, że każdy NPC ma optymalną odległość rzutu jeśli chodzi o celność. Im dalej cel znajduje się od NPC, tym mniej celne będą rzuty.
Optymalna odległość różni się w zależności od frakcji i trudności przeciwnika. Na przykład: optymalna odległość miotacza Wygnańców wynosi ~20m, podczas gdy miotacza Hien ~30m. Jeżeli gracz znajduje się w odległości 35 metrów od tych NPC, to celność wygnańca będzie znacznie mniejsza od celności Hieny.
Odległość od celu ma znacznie mniejszy efekt w przypadku przeciwników elitarnych, Łowców, Zbuntowanych Agentów i Legendarnych NPC.
- Zmniejszono celność granatów w związku z odległością od celu;
- Zmniejszono celność wyrzutni granatów Hien, Mini-tanka Czarnych Kłów oraz Wieżyczki z Napalmem Czyścicieli.
NPC – Strzał w ciemno
NPC byli zbyt skuteczni strzelając w ciemno. Zmiany te zmniejszają potencjalne obrażenia zadawane przez NPC podczas gdy ostrzeliwuja oni graczy w ciemno.
- Zredukowano dokładność strzelania NPC w ciemno
- Im dłużej legendarne NPC strzelają w celność, tym bardziej wzrasta ich dokładność (ale nadal są mniej dokładne niż przed zmianą);
- NPC nie mogą już strzelać w ciemno używając karabinu snajperskiego i strzelby
- Zamiast tego zmieniają broń na pistolet;
- UWAGA: Zmiany te nie dotyczą Łowców, Zbuntowanych Agentów i niektórych bossów;
- NPC-tanki nie strzelają już w ciemno.
NPC – Agresywność
Nie ma łatwej globalnej poprawki związanej z agresywnością NPC. Zwiększenie ich agresywności nie było zamierzonym działaniem. Zamiast tego zmiana globalnej trudności pomiędzy TU7 i TU8 odsłoniła podstawowe problemy z różnymi zachowaniami NPC, które mogą powodować, że niektóre z nich są zbyt agresywne.
Poniższe poprawki dotyczą tylko niektórych powodów agresywności NPC, nadal trwają prace nad poprawkami związanymi z innymi przyczynami.
- Zredukowano agresywność przeciwko ukrytym graczom – wydłużono czas, kiedy NPC zaczyna poruszać się w stronę gracza;
- Zmieniono sposób w jaki NPC poruszają się w kierunku gracza;
- Naprawiono błąd z wielokrotnym okrążaniem gracza znajdującego się w promieniu 5m przez NPC (szturmowcy Hien, Czyścicieli i Wygnańców) redukując czas tego zachowania do 6 sekund;
- Ponownie zmniejszono szansę ataku tanka na rozstawione umiejętności gracza;
- Skorygowano priorytety efektów statusu nałożone na NPC, by naprawić błąd, który pozwalał unieruchomionym przeciwnikom poruszać się, jeśli zostali także oślepieni/ podpaleni;
- Naprawiono niektóre reakcje na efekty statusu, które powodowały agresywne podążanie NPC w kierunku graczy.
NPC – Umiejętności
Niektóre zdolności leczące NPC były zbyt silne.
- Stacja wsparcia Czarnych Kłów
- Stacja wsparcia nie leczy już mechanicznych NPC (ogary, mini-tanki);
- Stacja wsparcia nie leczy już innych zniszczalnych przedmiotów (np. drzwi), które gracze muszą zniszczyć podczas misji;
- Legendarna wersja Stacji Wsparcia sprawdza teraz linię wzroku i ma podobne limity w leczeniu, jak wersja zwykła;
- Zestaw pancerza nie leczy już do 100% Celu polowań i innych bossów
- UWAGA: Łowcy nadal leczą się do 100%.
GRACZE
Poniższe zmiany powinny poprawić opcje graczy w przypadku walki z NPC. Więcej podobnych zmian wprowadzonych zostanie w TU10.
- Zmniejszono ilość obrażeń zadawanych przez NPC rozstawionym umiejętnościom graczy;
- Wzmocniono obrażenia efektów statusu nakładanych przez gracza: krwawienia, trucizny i unieruchomienia napalmem;
- Wzmocniono strzelanie w ciemno przez graczy
- Zmniejszono rozmiar hitboxa gracza w walce z NPC, gdy znajduje się on za osłoną i prowadzi ostrzał w ciemno.
POPRAWKI BŁĘDÓW
- Pierwsze poprawki problemów powodujących spadki FPS w Strefach Mroku podczas ekstrakcji i dłuższych sesji gry;
- Naprawiono problemy, które mogły powodować, że NPC dla obławy na Saturna i Złotego Króla pojawiają się obok zamkniętej bramy i uniemożliwiają dostęp do nich;
- Naprawiono błąd uniemożliwiający wejście do laboratorium technologicznego w Kenly College;
- Naprawiono błąd, który powodował, że Utleniacz Wyrzutni Chemiczna wystrzelony przez członka grupy, powodował uszkodzenia rozstawionych umiejętności innych członków grupy;
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że umiejętność Mina Poszukująca miała krótszy niż zamierzony czas odnawiania;
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli wchodzić w interakcje z szyfratorem podczas aktywności „Blokada Osady”;
- Naprawiono błąd z drzwiami w misji głównej w Laboratorium DARPA;
- Naprawiono błąd, który mógł powodować blokowanie postępów po zabiciu przez Zbuntowanych Sgentów podczas głównej misji Grand Washington Hotel na Inwazji;
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli podnieść kluczy w trybie normalnym Operacji Czarna Godzina po interakcji z skrzyniami;
- Naprawiono błąd, który mógł powodować pojawienie się kilku bossów Kajiki w głównej misji Pathway Park;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogie postacie niezależne odradzały się w powietrzu podczas działań w otwartym świecie.
Dajcie znać w komentarzach poniżej, co sądzicie o wprowadzonych dzisiaj zmianach do The Division 2.