Już jutro, 15 września, rusza wczesny dostęp do pierwszego płatnego rozszerzenia do Conan Exiles: Wyspa Siptaha. Jednak walka o przetrwanie w tym miejscu, będzie wyglądać nieco inaczej niż na Ziemiach Wygnańców.
Nowe funkcje diametralnie zmienią przebieg rozgrywki, pozwalając walczyć o dominację i niewolników na zupełnie nowe sposoby. By zdobyć niewolników – najcenniejszy zasób w Conan Exiles, trzeba będzie rozwikływać tajemnice krypt, a także stawić czoła malstromowi i falom czarnej magii.
KRYPTY STARSZYCH RAS
Przemierzając wyspę, natkniemy się na pozostałości starszych ras. By móc zwiedzić te tajemnicze krypty i odkryć ukryte skarby, trzeba będzie rozwiązać zagadki i zmierzyć się z demonicznymi przeciwnikami, wliczając w to prastare istoty, które stworzyły te budowle.
Poszczególne krypty powiązane są z różnymi mocami dzierżonymi niegdyś przez starsze rasy. Znajdziemy w nich wiele skarbów: przedmiotów, receptur, a także informacji na temat kataklizmu, który nawiedził dawno temu wyspę. Jednak najcenniejsze z pewnością będą nowe zasoby oraz „znaki mocy”.
MALSTROM
Nad centralną częścią wyspy góruje Wieża Siptaha otoczona gwałtowną burzą z widocznym powyżej przerażającym portalem. To właśnie ten aktywujący się w nieregularnych odstępach czasu wir zniszczenia stanowi źródło wszelkich konfliktów na tej wyspie.
Wejście w zasięg niszczycielskiej burzy, przyciągnie stwory z zaświatów takie jak na przykład: potężny Lloigor, rojące się Mi-go, przerażające Shaggai, czy też zwalisty Kr’llyandian. Co ważne, to wznoszenie budowli w bezpośredniej bliskości malstromu przyciągnie potwory, które spróbują zniszczyć to, co zbudują gracze. Im większe będą te bazy, tym większe monstra przyciągną.
FALE CZARNEJ MAGII
Gdy mija burza, z Wieży Siptaha rozlewa się po wyspie potężna fala energii, a ponad wieżą otwiera się ogromny portal, z którego wyłaniają się macki zrzucające stwory oraz ludzi z innych światów. To właśnie te magiczne fale są jedynym źródłem niewolników na wyspie.
NOWY WIERZCHOWIEC: NOSOROŻEC
W grze będzie można schwytać i okiełznać cztery rodzaje nosorożców, które mogą posłużyć nie tylko jako zwierzaki, ale i wierzchowce.
Nosorożec dysponuje dwoma atakami. Przemieszczając się sprintem, może nadziewać wrogów na róg, a biegnąc lub stojąc, może ich tym rogiem uderzać. Ogromny róg nosorożca ma spore pole rażenia, więc jest szczególnie skuteczny w walce z kilkoma przeciwnikami naraz.
Choć nosorożec nie jest ani tak szybki, ani tak zwrotny jak koń, to ma więcej punktów życia, otrzymuje większą ich liczbę za każdy zdobyty punkt żywotności i potrafi znieść więcej obrażeń, zanim zrzuci jeźdźca. Siedząc na jego grzbiecie, będzie można walczyć za pomocą dwóch broni: łuku i włóczni.
NOWE STYLE BUDOWLANE
Wyspa Siptaha dodaje także nowe zestawy elementów budynków.
Zestaw pierwszopoziomowy, zawierający elementy ze szczątków wraków, wymaga przede wszystkim drewna, a nie kamienia, tak jak podobne zestawy z Ziem Wygnańców. W zestawie tym dominują elementy związane ze statkami, takie jak koła sterowe pełniące rolę okien, takielunek wykorzystywany w charakterze płotów czy też żagle służące za dachy.
Nowym stylem trzeciopoziomowym są budynki z burzowego szkła, które w niepowtarzalny sposób łączą w sobie kamień i szkło. Burzowe szkło wykorzystuje te same zasoby co elementy ze wzmocnionego kamienia, ale wymaga też niewielkiej ilości innego, zupełnie nowego zasobu, który będzie można zdobyć na wyspie.
Nie wiem jak Wy, ale podobają mi się nowości oraz zmiany w rozgrywce, jakie pojawią się na Wyspie Siptaha.