W Elder Scrolls Online rozpoczyna się dzisiaj nowa przygoda na rok 2021: Wrota Oblivionu. DLC Flames of Ambition jest już dostępny, a wraz z nim nowe lochy dla 4-osobowych grup, nowe wyposażenie oraz osiągnięcia.
Prócz tego do gry zawitała także darmowa, dostępna dla wszystkich graczy, aktualizacja 29, która wprowadziła szereg znaczących zmian i nowych funkcji. Przede wszystkim zaktualizowano system Champion Points (Punktów Bohatera) oraz działanie pancerzy, a do tego ulepszono interfejs postaci dodając dodatkowe statystyki.
Fani housingu będą z pewnością podekscytowani możliwością skorzystania z nowej funkcji umożliwiającej szybkie podróżowanie poza dom, a do tego wprowadzono kilka ulepszeń podglądu mebli oraz domowników. Dodano także nowe przedmioty wyposażenia wnętrz, więc jest się z czego cieszyć.
DLC: FLAMES OF AMBITION
Dodano dwa nowe lochy dla grup 4-osobowych: Black Drake Villa z wejściem w Gold Coast oraz The Cauldron z wejściem w Deshaan. Oba lochy oferują wersję normalną oraz weteran, a dodatkowo w Black Villa można wybrać także walkę z bossem w trybie hard mode.
W obu tych miejscach gracze znajdą nowe zestawy wyposażenia, w tym dwa zestawy Monster Set, a także wyjątkowe nagrody za osiągnięcia, unikalną skórę, memento, tytuły i elementy wyposażenia wnętrz.
SYSTEM CHAMPION POINTS 2.0
W tej aktualizacji zmieniono cały system Champion Points wprowadzając nowy interfejs użytkownika i nowe gwiazdy do wyboru. A do tego zwiększono maksymalną ilość punktów do wydania na 3600.
- Z powodu zmian w systemie i wynikającej z tego stracie w podstawowych statystykach, wszystkie postacie mają teraz
- Bazowe punkty życia podniesione z 8744 na 16.000, a magicke i staminę z 7958 na 12.000;
- bazowe zmniejszenie obrażeń o 10%;
- postacie zaczynają teraz także z 1000 obrażeń od broni i zaklęć niezależnie od poziomu.
- Nowy system zmniejsza liczbę umiejętności pasywnych dla postaci, zmniejszając jednocześnie liczbę obliczeń dokonywanych przez serwer;
- Nazwy konstelacji zmieniono z Maga, Wojownika i Złodzieja na Wojnę, Sprawność i Rzemiosło;
- Zmniejszono ilość konstelacji z 9 na 3, ale zwiększono różnorodność gwiazd, na które można wydać punkty;
- Gwiazdy są ze sobą połączone w taki sposób, że wydanie wystarczającej liczby punktów na odblokowanie premii, odblokuje także ścieżkę do połączonych gwiazd;
- Gwiazdy w konstelacjach podzielone zostały na dwa główne typy:
- Pasywne – są to gwiazdy, które od razu dają przypisane im statystyki i nie wymagają dalszej interakcji poza dodaniem punktów;
- Do aktywacji – są to gwiazdy, które aktywują przypisane im statystyki dopiero po umieszczeniu je na pasku Championa.
Więcej informacji na temat tego systemu przeczytacie w moim artykule: System Champion Points 2.0.
ZMIANY W PANCERZU
Poniższe zmiany zostały wprowadzone, by pomóc zwiększyć efekt, jaki ma wyposażony pancerz na mechanikę walki. Dodatkowo wszystkie umiejętności pasywne pancerzy skalują się teraz także w zależności od ilości wyposażonych elementów, a nie jak było dotychczas, że trzeba było mieć ich na sobie określoną ilość, a do tego zmieniono ich wartość.
Dodatkowo, prócz bonusów wykupywanych za punkty umiejętności, elementy zbroi zwiększają teraz skuteczność postaci także na poziomie podstawowym.
Pancerz lekki
- Premie za każdy założony element:
- Zmniejsza obrażenia otrzymywane od ataków magicznych o 1%;
- Zmniejsza koszt przewrotu o 3%;
- Zmniejsza karę do prędkości ruchu podczas skradania się o 5% za każdy założony element:
- Zmniejsza koszt uwolnienia się o 5%;
- Zmniejsza koszt pchnięcia o 3%.
- Kary za każdy założony element:
- Zwiększa obrażenia otrzymywane od ataków fizycznych (wręcz, trucizna, krwawienie, choroba) o 1% za każdy użyty element;
- Zwiększa koszt blokowania o 3%;
- Zmniejsza obrażenia zadawane pchnięciem o 1%.
Pancerz średni
- Premie za każdy założony element:
- Zmniejsza koszt sprintu o 1%;
- Zmniejsza koszt skradania się o 5%;
- Zmniejsza koszt blokowania o 3%;
- Zmniejsza obrażenia otrzymywane od ataków obszarowych o 2% przez 2 sekundy po wykonaniu uniku;
- Będąc odpornym ne efekty kontroli tłumu, zwiększa szybkość ruchu o 2%.
Pancerz ciężki
- Premie za każdy założony element:
- Zmniejsza obrażenia otrzymywane od ataków fizycznych o 1%;
- Zwiększa ilość zablokowanych obrażeń o 1%;
- Zwiększa obrażenia zadawane przez pchnięcie o 3%;
- Będąc odpornym ne efekty kontroli tłumu, zmniejsza otrzymywane obrażenia o 1%.
- Kary za każdy założony element:
- Zwiększa obrażenia otrzymywane od ataków magicznych o 1%;
- Zmniejsza premię do szybkości ruchu podczas sprintu o 1%;
- Zwiększa koszt przewrotu o 3%;
- Zwiększa 10% (za każdy element) rozmiar obszaru wykrywania postaci podczas skradania się, dzięki czemu jest ją łatwiej wykryć.
Ponieważ powyższe zmiany wymagają obowiązkowego resetowania punktów czempiona, jak i umiejętności, przez kolejne dwa tygodnie gracze ESO mogą skorzystać z darmowego resetowania punktów oraz atrybutów, a do tego jako rekompensatę mogą odebrać nowego chowańca. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tym miejscu.
Dajcie znać w komentarzach na Facebooku co sądzicie o zmianach, które trafiły dzisiaj do The Elder Scrolls Online.