Po nieco ponurych latach, nadeszły w końcu dobre czasy dla norweskiego studia Funcom. Najnowszy raport finansowy przyniósł informację o III z kolei kwartale, który przyniósł tej firmie zyski.
Ten rok stanowi znaczna poprawę w porównaniu z poprzednimi latami, a to dzięki sukcesowi nowej strategii kładącej nacisk na większą ilość tytułów oraz krótszy czas rozwoju.
Największym zaskoczeniem – i to pozytywnym, jest chyba informacja o tym, że na zyski w III kwartale duży wpływ miała premiera Secret World Legends. Z tego powodu bardzo się cieszę, gdyż z pewnością jest to gra zasługująca na większą uwagę graczy, oferująca niesamowicie wciągające historie.
W raporcie finansowym studio Funcom ujawniło niektóre plany związane z tym tytułem, takie jak chociażby wprowadzenie systemu polecającego (refer-a-friend), zmniejszenie rozmiaru początkowego pobierania gry oraz zamiar uruchomienia zimowego eventu. W przyszłym roku ekipa Secret World Legends poświęci swoja uwagę ulepszaniu rozgrywki oraz wprowadzaniu nowych zawartości, tak aby utrzymać zainteresowanie graczy i zapewnić im pełniejsze doznania.
Jeśli chodzi o Conan Exiles to studio pracuje nad przygotowaniem tej gry do premiery, zaplanowanej na początek II kwartału 2018 roku. Gra wydana zostanie jednocześnie na Xbox One, PC i PS4, a jej cena zostanie zwiększona. Zanim jednak to nastąpi, użytkownicy tego survivala spodziewać się mogą kolejnego zwiększenia grywalnych obszarów poprzez dodanie kolejnych regionów.
W raporcie nie udostępniono żadnych nowych informacji związanych z projektami nad którymi obecnie pracuje studio Funcom. Wiadomo tylko, że oddział w Oslo wstrzymał chwilowo prace nad kolejna grą osadzoną w świecie Conana Barbarzyńcy aby skoncentrować się na rozwoju Conan Exiles, a studio w Północnej Karolinie rozpoczęło prace nad prototypem kolejnego tytułu, ale postęp związany jest ściśle z rekrutacją. Oprócz tego w kooperacji z Bearded Dragons powstaje turowa gra strategiczna, której premierę zaplanowano na 2018 rok.
Nie wiem jak Wy, ale ja lubię dobre wiadomości, chociaż mam wrażenie, że im większe zyski odnotowuje Funcom, to tym gorzej wygląda komunikacja z graczami 😀