Nadszedł czas na rozpoczęcie kolejnego sezonu w Fortnite Battle Royale! Graczy z pewnością ucieszyła niedawna informacja, że w kolejnym sezonie karnet bojowy wypełniony został jeszcze większa ilością nagród (aż 76!). Oprócz tego w grze pojawi się nowa broń, usprawniony został system budowania, a gracze na konsolach mogą zagrać w 60 klatkach na sek.
KARNET BOJOWY
Więcej informacji na temat karnetu bojowego znajdziecie TUTAJ.
BRONIE I PRZEDMIOTY
Rękodziało
Nowa broń jest wielka, głośna i ma potężną siłę ognia!
- Korzysta z ciężkich nabojów.
- Rzadkość epicka i legendarna.
- Można znaleźć jako łup luzem w świecie gry oraz w skrzyniach i zrzutach zaopatrzenia.
- Poprawiono działanie strzelby-pompki. Teraz gdy gracz z niej strzeli i natychmiast zmieni broń, nadal będzie musiał przeładować strzelbę przed kolejnym strzałem;
- Granaty nie mogą już trafiać krytycznie;
- Usunięto walentynkową skórkę kuszy;
- Zmieniono szansę na zdobycie pistoletów jako łup luzem w świecie gry:
- Zwiększono częstotliwość występowania niepospolitych pistoletów o 25%;
- Zwiększono częstotliwość występowania rzadkich pistoletów o 100%;
- Zmniejszono częstotliwość występowania epickich pistoletów z tłumikami o 33%;
- Zmniejszono częstotliwość występowania legendarnych pistoletów z tłumikami o 20%.
OGÓLNE
- Istotne usprawnienia budowania
- Gracze mogą teraz wznosić budowle praktycznie wszędzie, nawet przez drzewa, kamienie i samochody.
- Znacznie zwiększy to swobodę budowy (koniec z blokowaniem rampy przez przypadkowe drzewa!);
- Podpory strukturalne działają tak jak dotychczas, tj. budynki mogą powstać tylko na podłożu lub innych budynkach, a nie na obiektach, przez które budujecie.
- Jeśli podczas budowy skończą się materiały, to nastapi automatycznie przełączenie na kolejny dostępny materiał;
- Opcje te można wyłączyć w menu ustawień gry; znajdziecie ją pod nazwą „Automatyczna zmiana materiału”.
- Można teraz ciągle umieszczać wybrany element budowli, trzymając przycisk podstawowego strzału.
- Możecie wyłączyć tę opcję w menu ustawień gry; znajdziecie ją pod nazwą „Turbo-budowanie”.
- Gracze mogą teraz wznosić budowle praktycznie wszędzie, nawet przez drzewa, kamienie i samochody.
Epic Games ulepsza system budowania w Fortnite
- Nowa, symfoniczna ścieżka dźwiękowa!
- Ścieżkę dźwiękową stworzyli kompozytorzy muzyki filmowej – Marco Beltrami (m.in. Logan: Wolverine oraz The Hurt Locker W pułapce wojny) oraz Pinar Toprak (m.in. serial Krypton i dodatkowe utwory do filmu Liga Sprawiedliwości)
- Ekrany logowania, startu i lobby posiadają nowe tło muzyczne na podstawie nowej ścieżki dźwiękowej.
- Dodano opcję dla daltonistów
- Można ją znaleźć w nowej zakładce „Ułatwienia dostępu” w opcjach gry.
- Teraz jeśli gracz przytrzyma przycisk przeszukania/użycia podchodząc do skrzyni lub powalonego towarzysza, automatycznie wykona odpowiednią czynność od razu, gdy znajdzie się w zasięgu
- Działa to również podczas reanimacji towarzyszy.
- Specjalny komunikat pojawia się teraz, jeśli na skutek problemów z serwerem pogorszy się funkcjonalność ekip
- Chodzi m.in. o problemy z dołączaniem do ekip lub z wysyłaniem zaproszeń.
- Dodano ochronę przeciw oszustwom „Easy Anti-Cheat” na komputerach Mac;
- Poprawiono ogólny wygląd i funkcjonalność paska tytułu, przycisków, oraz krawędzi okna w systemie Windows.
Lista zmian i nowości w aktualizacji 3.0.0 dla trybu PvE: Ratowanie Świata!
WYDAJNOŚĆ
- Dodano tryb 60 klatek/sek. na konsolach PS4, Xbox One, PS4 Pro oraz Xbox One X.
- Domyślnym ustawieniem Battle Royale jest teraz tryb 60 klatek/sek, lecz w ustawieniach można tę liczbę zmniejszyć do 30, jeżeli preferujecie wyższą jakość grafiki;
- Ten tryb zastępuje tryb nielimitowany.
- Zoptymalizowano wybór broni i budowli, aby zwiększyć sprawność reakcji w trudnych warunkach sieciowych;
- Zoptymalizowano kilka elementów interfejsu w grze w celu poprawy wydajności.
ROZGRYWKA
- Gracze teraz zachowują kontrolę nad swoją postacią przez 10 sek. po zdobyciu Królewskiego Zwycięstwa!
- Gracze, którzy nie założyli żadnego ubioru, będą mieli ten sam strój w grze i w lobby.
INTERFEJS
- Teraz można otworzyć pełnoekranową mapę w trybie obserwowania;
- Pełnoekranowa mapa wyświetla teraz informacje o działaniu przycisków w prawym górnym rogu;
- Droga bojowego busa jest teraz widoczna na mapie jeszcze przed startem;
- Podczas podnoszenia przedmiotów ich nazwy i liczba wyświetlane są ponownie w interfejsie w grze w wyraźniejszy sposób.
- Liczba nabojów w broni leżącej na ziemi jest teraz wyświetlana w jej opisie.
- Do menu opcji dodano nowe ustawienie – „Tryb streamera”, które ukrywa wszystkie nazwy graczy oprócz członków oddziału.
- Podczas obserwowania graczy pod ich nazwami widnieją liczby graczy przez nich zlikwidowanych.
- Opuszczenie gry przez obserwatora nie powoduje już wyświetlenia komunikatu.
- W trybie obserwowania komunikat „Zajmujesz X miejsce” pojawia się tylko na 10 sekund, a nie na 20.
- Do zakładki karnetu bojowego dodano przycisk pomocy, zawierający listę najczęściej zadawanych pytań.
SPOŁECZNOŚCIOWE
- Dodano możliwość użycia emotek w lobby przed grą;
- Możecie to zrobić, klikając na swój awatar, a potem na opcję „Emotka”.
- Sztandary, poziomy wzmocnień i stopnie karnetów bojowych członków ekipy są teraz widoczne w lobby;
- Górne menu w lobby pokazuje teraz poszerzone informacje na temat członków ekipy (podobnie do menu podczas gry);
- Zmieniono styl wyszukiwarki ekip i uproszczono wygląd opcji zaproszenia/dołączenia;
- Ray nie ogłasza już entuzjastycznie wszystkich zaproszeń do znajomych.
GRAFIKA
- Usunięto rozmycie z powodu głębi ostrości, aby znacznie zwiększyć ostrość obrazu u wszystkich graczy.
DŹWIĘK
- Dodano nowe odgłosy trafienia z samopowtarzalnego karabinu snajperskiego, aby nie brzmiało ono tak przytłaczająco.
POPRAWKI
- Usunięto błąd powodujący przerwanie automatycznego biegu w momencie otwarcia ekranu mapy lub ekwipunku.
- Ikony ekwipunku nie powinny już pozostawać w stanie wybrania, gdy zostaną przeciągnięte poza ekwipunek.
- Poprawiono wydajność procesora podczas aktywacji nachodzących na siebie elementów, np. pułapek lub wyzwalaczy.
- Zoptymalizowano renderowanie trawy w celu poprawy ogólnej wydajności.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlenie nieprawidłowych wartości po włączeniu opcji statystyk sieciowych.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie kolorowych obwódek wokół leżących broni.
- Usunięto błąd sprawiający, że kusza nie była przeładowywana, jeśli naciśnięto spust przy pustym magazynku.
- Usunięto błąd sprawiający, że granat impulsowy nie zawsze przyczepiał się do miejsca trafienia.
- Usunięto błąd związany z zanikiem odrzutu, sprawiający, że po zmianie broni celownik był niżej niż powinien.
- Usunięto zacinanie się gry podczas skoku z bojowego busa.
- Usunięto zacinanie się gry podczas spotkania po raz pierwszy graczy używających niektórych skórek.
- Usunięto błąd sprawiający, że podniesienie pierwszej broni czasami nie powodowało jej wyposażenia.
- Usunięto błąd powodujący znikanie celownika w pewnych sytuacjach.
- Usunięto błąd powodujący upuszczenie niewłaściwego przedmiotu, gdy gracz zmienił pole ekwipunku zaraz po podniesieniu nowego przedmiotu.
- Usunięto błąd sprawiający, że czasami zrzuty zaopatrzenia były niewidzialne z większej odległości.
- Usunięto błąd sprawiający, że modele innych graczy wydawały się zbyt duże w pewnych warunkach sieciowych.
- Usunięto błąd uniemożliwiający uruchomienie pułapek ściennych umieszczonych za pewnymi konfiguracjami schodów, które nie blokowały tych pułapek wizualnie.
- Usunięto błąd czasami powodujący zużycie przedmiotu z niewłaściwego stosu, jeśli na pasku szybkiego wyboru jest kilka stosów.
- Usunięto błąd powodujący w rzadkich przypadkach zawieszenie się serwera w momencie dołączania gracza do gry.
- Usunięto błąd powodujący opóźnienia graficzne podczas podnoszenia przedmiotów lub otwierania skrzyń.
- Usunięto błąd sprawiający, że po likwidacji ranga przeciwnika na sztandarze nie odpowiadała jego randze, lecz twojej.
- Poprawiono opis przypisania przycisku emotki w menu ustawień sterowania.
- Usunięto błąd sprawiający, że wiadomości i komunikaty podlegały zmianom ustawienia rozmiaru interfejsu.
- Usunięto błąd sprawiający, że czasami przycisk Esc anulował czynności w grze zamiast powodować otwarcie menu.
- Usunięto błąd sprawiający, że gdy obserwowany gracz celował ze snajperki plecami do ściany, model jego postaci zasłaniał widok obserwującym.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie powiadomień o dołączeniu obserwatorów mimo wyłączenia tej opcji.
- Zwiększono odstęp graficzny między ilością amunicji w magazynku i amunicją pozostałą w rezerwie.
- Usunięto kilka błędów uniemożliwiających otrzymanie zaproszenia do ekipy.
- Oświetlenie o wszystkich porach dnia i nocy ma teraz identyczną jasność na każdym poziomie szczegółów.
- Zmieniono kontrast i intensywność oświetlenia, aby poprawić kontrast w pewnych porach dnia, gdy był on za niski, oraz osłabić cienie w porach dnia, w których były one zbyt ciemne.
- Usunięto błąd sprawiający, że powaleni gracze stawali się niewidzialni, jeżeli zostali ożywieni pod wodą.
- Wprowadzono poprawkę, która powinna usunąć zacinanie się i opóźnienia dźwięku powstałe w ostatniej aktualizacji.
- Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosu założenia kilofa w momencie skoku innych graczy z bojowego busa.
Szczegółowe informacje na temat karnetu bojowego na Sezon 3
ZNANE PROBLEMY
- Mikrofony podłączone do kontrolerów są wyciszane w momencie zmiany któregoś z poziomów głośności.
- W rzadkich sytuacjach gra może się zawiesić w menu interfejsu, jeśli włączona jest funkcja ShadowPlay Highlights. Aby temu zapobiec, należy zaktualizować program GeForce Experience do najnowszej wersji.
- Czasami po otworzeniu zestrzelonego zrzutu zaopatrzenia łupy pojawiają się w powietrzu i powoli opadają na ziemię.
- W rzadkich przypadkach gracze nie mogą wejść do budowli zbudowanej przez gracza.