Nadszedł czas na rozpoczęcie kolejnego sezonu w Fortnite Battle Royale! Graczy z pewnością ucieszyła niedawna informacja, że w kolejnym sezonie karnet bojowy wypełniony został jeszcze większa ilością nagród (aż 76!). Oprócz tego w grze pojawi się nowa broń, usprawniony został system budowania, a gracze na konsolach mogą zagrać w 60 klatkach na sek.

KARNET BOJOWY

Więcej informacji na temat karnetu bojowego znajdziecie TUTAJ.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Rękodziało

Nowa broń jest wielka, głośna i ma potężną siłę ognia!

  • Korzysta z ciężkich nabojów.
  • Rzadkość epicka i legendarna.
  • Można znaleźć jako łup luzem w świecie gry oraz w skrzyniach i zrzutach zaopatrzenia.

  • Poprawiono działanie strzelby-pompki. Teraz gdy gracz z niej strzeli i natychmiast zmieni broń, nadal będzie musiał przeładować strzelbę przed kolejnym strzałem;
  • Granaty nie mogą już trafiać krytycznie;
  • Usunięto walentynkową skórkę kuszy;
  • Zmieniono szansę na zdobycie pistoletów jako łup luzem w świecie gry:
    • Zwiększono częstotliwość występowania niepospolitych pistoletów o 25%;
    • Zwiększono częstotliwość występowania rzadkich pistoletów o 100%;
    • Zmniejszono częstotliwość występowania epickich pistoletów z tłumikami o 33%;
    • Zmniejszono częstotliwość występowania legendarnych pistoletów z tłumikami o 20%.

OGÓLNE

  • Istotne usprawnienia budowania
    • Gracze mogą teraz wznosić budowle praktycznie wszędzie, nawet przez drzewa, kamienie i samochody.
      • Znacznie zwiększy to swobodę budowy (koniec z blokowaniem rampy przez przypadkowe drzewa!);
      • Podpory strukturalne działają tak jak dotychczas, tj. budynki mogą powstać tylko na podłożu lub innych budynkach, a nie na obiektach, przez które budujecie.
    • Jeśli podczas budowy skończą się materiały, to nastapi automatycznie przełączenie na kolejny dostępny materiał;
      • Opcje te można wyłączyć w menu ustawień gry; znajdziecie ją pod nazwą „Automatyczna zmiana materiału”.
    • Można teraz ciągle umieszczać wybrany element budowli, trzymając przycisk podstawowego strzału.
      • Możecie wyłączyć tę opcję w menu ustawień gry; znajdziecie ją pod nazwą „Turbo-budowanie”.

Epic Games ulepsza system budowania w Fortnite

  • Nowa, symfoniczna ścieżka dźwiękowa!
    • Ścieżkę dźwiękową stworzyli kompozytorzy muzyki filmowej – Marco Beltrami (m.in. Logan: Wolverine oraz The Hurt Locker W pułapce wojny) oraz Pinar Toprak (m.in. serial Krypton i dodatkowe utwory do filmu Liga Sprawiedliwości)
    • Ekrany logowania, startu i lobby posiadają nowe tło muzyczne na podstawie nowej ścieżki dźwiękowej.
  • Dodano opcję dla daltonistów
    • Można ją znaleźć w nowej zakładce „Ułatwienia dostępu” w opcjach gry.
  • Teraz jeśli gracz przytrzyma przycisk przeszukania/użycia podchodząc do skrzyni lub powalonego towarzysza, automatycznie wykona odpowiednią czynność od razu, gdy znajdzie się w zasięgu
    • Działa to również podczas reanimacji towarzyszy.
  • Specjalny komunikat pojawia się teraz, jeśli na skutek problemów z serwerem pogorszy się funkcjonalność ekip
    • Chodzi m.in. o problemy z dołączaniem do ekip lub z wysyłaniem zaproszeń.
  • Dodano ochronę przeciw oszustwom „Easy Anti-Cheat” na komputerach Mac;
  • Poprawiono ogólny wygląd i funkcjonalność paska tytułu, przycisków, oraz krawędzi okna w systemie Windows.

Lista zmian i nowości w aktualizacji 3.0.0 dla trybu PvE: Ratowanie Świata!

WYDAJNOŚĆ

  • Dodano tryb 60 klatek/sek. na konsolach PS4, Xbox One, PS4 Pro oraz Xbox One X.
    • Domyślnym ustawieniem Battle Royale jest teraz tryb 60 klatek/sek, lecz w ustawieniach można tę liczbę zmniejszyć do 30, jeżeli preferujecie wyższą jakość grafiki;
    • Ten tryb zastępuje tryb nielimitowany.
  • Zoptymalizowano wybór broni i budowli, aby zwiększyć sprawność reakcji w trudnych warunkach sieciowych;
  • Zoptymalizowano kilka elementów interfejsu w grze w celu poprawy wydajności.

ROZGRYWKA

  • Gracze teraz zachowują kontrolę nad swoją postacią przez 10 sek. po zdobyciu Królewskiego Zwycięstwa!
  • Gracze, którzy nie założyli żadnego ubioru, będą mieli ten sam strój w grze i w lobby.

INTERFEJS

  • Teraz można otworzyć pełnoekranową mapę w trybie obserwowania;
  • Pełnoekranowa mapa wyświetla teraz informacje o działaniu przycisków w prawym górnym rogu;
  • Droga bojowego busa jest teraz widoczna na mapie jeszcze przed startem;
  • Podczas podnoszenia przedmiotów ich nazwy i liczba wyświetlane są ponownie w interfejsie w grze w wyraźniejszy sposób.
  • Liczba nabojów w broni leżącej na ziemi jest teraz wyświetlana w jej opisie.
  • Do menu opcji dodano nowe ustawienie – „Tryb streamera”, które ukrywa wszystkie nazwy graczy oprócz członków oddziału.
  • Podczas obserwowania graczy pod ich nazwami widnieją liczby graczy przez nich zlikwidowanych.
  • Opuszczenie gry przez obserwatora nie powoduje już wyświetlenia komunikatu.
  • W trybie obserwowania komunikat „Zajmujesz X miejsce” pojawia się tylko na 10 sekund, a nie na 20.
  • Do zakładki karnetu bojowego dodano przycisk pomocy, zawierający listę najczęściej zadawanych pytań.

SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Dodano możliwość użycia emotek w lobby przed grą;
    • Możecie to zrobić, klikając na swój awatar, a potem na opcję „Emotka”.
  • Sztandary, poziomy wzmocnień i stopnie karnetów bojowych członków ekipy są teraz widoczne w lobby;
  • Górne menu w lobby pokazuje teraz poszerzone informacje na temat członków ekipy (podobnie do menu podczas gry);
  • Zmieniono styl wyszukiwarki ekip i uproszczono wygląd opcji zaproszenia/dołączenia;
  • Ray nie ogłasza już entuzjastycznie wszystkich zaproszeń do znajomych.

GRAFIKA

  • Usunięto rozmycie z powodu głębi ostrości, aby znacznie zwiększyć ostrość obrazu u wszystkich graczy.

DŹWIĘK

  • Dodano nowe odgłosy trafienia z samopowtarzalnego karabinu snajperskiego, aby nie brzmiało ono tak przytłaczająco.

POPRAWKI

  • Usunięto błąd powodujący przerwanie automatycznego biegu w momencie otwarcia ekranu mapy lub ekwipunku.
  • Ikony ekwipunku nie powinny już pozostawać w stanie wybrania, gdy zostaną przeciągnięte poza ekwipunek.
  • Poprawiono wydajność procesora podczas aktywacji nachodzących na siebie elementów, np. pułapek lub wyzwalaczy.
  • Zoptymalizowano renderowanie trawy w celu poprawy ogólnej wydajności.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie nieprawidłowych wartości po włączeniu opcji statystyk sieciowych.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie kolorowych obwódek wokół leżących broni.
  • Usunięto błąd sprawiający, że kusza nie była przeładowywana, jeśli naciśnięto spust przy pustym magazynku.
  • Usunięto błąd sprawiający, że granat impulsowy nie zawsze przyczepiał się do miejsca trafienia.
  • Usunięto błąd związany z zanikiem odrzutu, sprawiający, że po zmianie broni celownik był niżej niż powinien.
  • Usunięto zacinanie się gry podczas skoku z bojowego busa.
  • Usunięto zacinanie się gry podczas spotkania po raz pierwszy graczy używających niektórych skórek.
  • Usunięto błąd sprawiający, że podniesienie pierwszej broni czasami nie powodowało jej wyposażenia.
  • Usunięto błąd powodujący znikanie celownika w pewnych sytuacjach.
  • Usunięto błąd powodujący upuszczenie niewłaściwego przedmiotu, gdy gracz zmienił pole ekwipunku zaraz po podniesieniu nowego przedmiotu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że czasami zrzuty zaopatrzenia były niewidzialne z większej odległości.
  • Usunięto błąd sprawiający, że modele innych graczy wydawały się zbyt duże w pewnych warunkach sieciowych.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający uruchomienie pułapek ściennych umieszczonych za pewnymi konfiguracjami schodów, które nie blokowały tych pułapek wizualnie.
  • Usunięto błąd czasami powodujący zużycie przedmiotu z niewłaściwego stosu, jeśli na pasku szybkiego wyboru jest kilka stosów.
  • Usunięto błąd powodujący w rzadkich przypadkach zawieszenie się serwera w momencie dołączania gracza do gry.
  • Usunięto błąd powodujący opóźnienia graficzne podczas podnoszenia przedmiotów lub otwierania skrzyń.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po likwidacji ranga przeciwnika na sztandarze nie odpowiadała jego randze, lecz twojej.
  • Poprawiono opis przypisania przycisku emotki w menu ustawień sterowania.
  • Usunięto błąd sprawiający, że wiadomości i komunikaty podlegały zmianom ustawienia rozmiaru interfejsu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że czasami przycisk Esc anulował czynności w grze zamiast powodować otwarcie menu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gdy obserwowany gracz celował ze snajperki plecami do ściany, model jego postaci zasłaniał widok obserwującym.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie powiadomień o dołączeniu obserwatorów mimo wyłączenia tej opcji.
  • Zwiększono odstęp graficzny między ilością amunicji w magazynku i amunicją pozostałą w rezerwie.
  • Usunięto kilka błędów uniemożliwiających otrzymanie zaproszenia do ekipy.
  • Oświetlenie o wszystkich porach dnia i nocy ma teraz identyczną jasność na każdym poziomie szczegółów.
  • Zmieniono kontrast i intensywność oświetlenia, aby poprawić kontrast w pewnych porach dnia, gdy był on za niski, oraz osłabić cienie w porach dnia, w których były one zbyt ciemne.
  • Usunięto błąd sprawiający, że powaleni gracze stawali się niewidzialni, jeżeli zostali ożywieni pod wodą.
  • Wprowadzono poprawkę, która powinna usunąć zacinanie się i opóźnienia dźwięku powstałe w ostatniej aktualizacji.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosu założenia kilofa w momencie skoku innych graczy z bojowego busa.

Szczegółowe informacje na temat karnetu bojowego na Sezon 3

ZNANE PROBLEMY

  • Mikrofony podłączone do kontrolerów są wyciszane w momencie zmiany któregoś z poziomów głośności.
  • W rzadkich sytuacjach gra może się zawiesić w menu interfejsu, jeśli włączona jest funkcja ShadowPlay Highlights. Aby temu zapobiec, należy zaktualizować program GeForce Experience do najnowszej wersji.
  • Czasami po otworzeniu zestrzelonego zrzutu zaopatrzenia łupy pojawiają się w powietrzu i powoli opadają na ziemię.
  • W rzadkich przypadkach gracze nie mogą wejść do budowli zbudowanej przez gracza.