W piątkowe popołudnie ekipa Conan Exiles zebrała się w studio, aby po raz kolejny podzielić się z fanami tego survivala informacjami związanymi z przygotowaniami do premiery. Tym razem poruszono takie tematy jak usprawnienia w pancerzach, teleportacja, czy też dodanie neutralnego miasta dostępnego dla wszystkich graczy.
Do premiery Conan Exiles zostały dwa miesiące, a ostateczna blokada zawartości na wersję premierową, zaplanowała została na 28 marca. Do tego czasu studio Funcom skupia się głównie na ulepszeniu i dopracowaniu wersji gry, która jest dostępna na ich serwerach wewnętrznych. Spora część ekipy koncentruje się na nagrywaniu dialogów, tworzeniu opisów i fabuły, optymalizacji gry, testowaniu istniejącej zawartości, nowego systemu Czystek oraz ostatecznych zmianach w pancerzach i umiejętnościach.
Niewielką część tych zmian, wliczając w to pierwszą wersję systemu walki, można wypróbować już na serwerze testowym (TestLive). Niestety, mimo iż zmiany te wprowadzone zostały na serwer testowy zaledwie kilka tygodni temu, to są one już „lekko” nieaktualne w stosunku do wersji, jaką testują developerzy ze studia Funcom. Tak naprawdę, to obecna tam wersja, jest sprzed ponad dwóch miesięcy, więc trzeba teraz cierpliwie czekać, aż twórcy znajdą czas by ma serwer testowy wprowadzić ostateczną – premierową, wersję gry.
Dobra wiadomości to ta, że twórcy nie zapomnieli o graczach Conan Exiles na PC i Xbox One, którzy od dłuższego czasu czekają na jakiekolwiek zmiany i nowości. W planach developerów jest aktualizacja, tyle że obecnie priorytetem jest dopracowanie wersji premierowej, więc trzeba będzie na nią jeszcze poczekać.
Wracając do kolejnych zmian i nowości, jakie ujawnione zostały podczas piątkowego streamu, to ekipa Conan Exiles zapowiedziała dalsze zmiany związane z pancerzami lekkimi i ciężkimi. Projektanci zmienili nieco statystyki związane z pancerzami, a w szczególności z unikami. Po zmianie postacie ubrane w lekki pancerz mogą korzystać z uników o wiele częściej, niż postacie w ciężkich pancerzach, za to te drugie mają większą wytrzymałość na obrażenia. Docelowo ciężkie pancerze maja być o wiele potężniejsze i znaczące niż jest to obecnie w grze.
Oprócz tego na podstawie opinii graczy z serwer testowego, zmieniono część bonusów wynikających z drzewek atrybutów. W obecnej wersji gry na TestLive, włożenie wszystkich punktów w drzewko witalności oraz założenie ciężkiego pancerza, powodowało, że gracz był praktycznie niezniszczalny. Po zmianach, włożenie wszystkich punktów w drzewko przetrwania, da graczom 10% redukcję do obrażeń – w końcu przetrwanie to nie tylko pożywienie i napoje…
Najważniejsze jednak zmiany związane są ze światem gry, a konkretnie to nowościami, jakie się w nim pojawią.
Miasto Łowców Relikwii, które obecnie jest doskonałym miejscem na łapanie niewolników w Conan Exiles, zostało ulepszone wizualnie i zmienione na miasto neutralne dostępne dla wszystkich graczy. Lokacja ta wypełniona zostanie kupcami, postaciami związanymi z fabułą, tancerzami. Gracze będą mogli zakupić tutaj napoje, a nawet losowych niewolników – oznacza to, że nie można wybrać rodzaju niewolnika, a jedynie liczyć na szczęście, że otrzyma się takiego jakiego by się chciało.
A jak przy kupcach jesteśmy to warto dodać, że twórcy wprowadzają także do gry bardzo podstawowy system ekonomiczny. Z pokonanych przeciwników będzie szansa dostać monety srebrne i złote, a nawet je wytworzyć o ile będzie znało się przepis oraz posiadało odpowiednie składniki!
Z racji tego iż świat Conan Exiles znacznie się powiększy po premierze, a obiecywane wcześniej wierzchowce nie zostaną wprowadzone w najbliższym czasie, twórcy zdecydowali się wprowadzić system teleportacji. W najważniejszych lokacjach gracze znajdą specjalne obeliski, do których będzie można się przenieść za pomocą specjalnego przedmiotu wyglądającego jak mini-mapa. Aby móc używać teleportacji, trzeba będzie wpierw znaleźć przepis na ten przedmiot, umieścić go w swojej bazie oraz odwiedzić obeliski, by móc odblokować teleportację do tego miejsca.
Warto dodać, że miejsca teleportacji będą w pewien sposób chronione przed osobami, które lubią „campić” innych graczy. Otóż miejsca wokół obelisków będą skażone, a to oznacza, że przebywanie w ich okolicy nie będzie należało do bezpiecznych.
Ciekawostką jest fakt, że widoczna mapa służąca do teleportacji, odzwierciedla wygląd Ziem Wygnańców sprzed jakiegoś czasu: tereny są zielone, nie ma pustyni, most nadal istnieje. Ekipa Conan Exiles postarała się, aby do gry dodać olbrzymią ilość historii związanych z tym uniwersum, więc czytając opisy oraz słuchając NPC, gracze odkryć będą mogli tajemnice związane z tym przeklętym obszarem.
Kolejne zmiany dotyczą śpiworów. Już niedługo umieszczenie śpiwora w świecie automatycznie przypisuje do niego postać, jako jedną z lokacji gdzie można się odrodzić, ale przy tym, ten wcześniej umieszczony zostaje skasowany. Zmiana ta ma uniemożliwić umieszczanie kilkudziesięciu śpiworów w świecie, co pozytywnie wpłynie na optymalizację serwerów.
World Bossy, Czystka i ulepszona uprawa roślin w Conan Exiles
Nie wiem jak Wy, ale mnie osobiście bardzo spodobał się pomysł związany z neutralnym miastem oraz wprowadzeniem podstawowej ekonomii. Zapowiada się, że Conan Exiles będzie naprawdę wspaniałym sandboxem i survivalem w jednym.
A Wy co myślicie o tych nadchodzących zmianach?