Gracze Fortnite Battle Royale, czas odpalić Wasze fury! Aktualizacja 4.3 wprowadza dzisiaj do gry turbo-doładowane wózki, tajemnicze grzybki, powiadomienia o postępach w wyzwaniach, poprawki w ustawieniu Budowniczy Pro, dwa nowe tryby oraz mnóstwo innych zmian.
Pełną listę zmian znajdziecie poniżej. No to jazda…
ROZGRYWKA
Wózki na zakupy
Gotowi, to START! Ścigajcie się po mapie w sklepowych wózkach, które od dzisiaj będziecie mogli znaleźć w grze.
- Miejsce dla dwóch osób: popychacza i pasażera;
- Można strzelać z siedzenia pasażera;
- Znaleźć je można w różnych miejscach;
- Nie chronią przed obrażeniami od upadku.
Tryb okresowy: Błyskawica! v2
Szybsze burze, więcej łupów i ekscytujące zakończenie.
Co nowego?
- Zaktualizowano wszystkie nowe bronie i przednioty, które wprowadzono do gry od czasu gdy tryb Błyskawica był ostatnio dostępny: Fort Kieszonkowy, Czepiak, LMG i inne.
- Obniżono wysokość loty autobusu bojowego.
Zasady
- Rozgrywka rozpoczyna się w momencie, gdy krąg burzy już zbliża się do wyspy;
- W tym trybie aktywność burzy jest dużo bardziej gwałtowna, czego efektem są szybsze i bardziej ekscytujące rozgrywki!
- Maksymalna długość rozgrywki wynosi 15 minut.
- Zmieniono dostępność łupów w nowym trybie:
- Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%;
- Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%;
- Zwiększono ilość zbieranych surowców o 50%;
- Zwiększono ilość materiałów jakie znajduje się na ziemi z 35 na 75;
- Zwiększono ilość, pojawianie się i prędkość opadania zrzutów;
- Statystyki zostają zaliczone w tym trybie.
Tryb okresowy: Drużyny po 20 graczy
Większe drużyny to więcej walki! Pięć drużyn po 20 osób walczy o Królewskie Zwycięstwo!
Co nowego?
- Każda drużyna ma swój własny autobus;
- W skrzyniach i zrzutach można znaleźć dodatkową amunicję i przedmioty konsumpcyjne.
Zasady
- Każda drużyna składa się z pięciu oddziałów po 4 graczy;
- Wszyscy towarzysze są zaznaczeni na zielono na mapie;
- Ekran mapy pokazuje teraz łączną liczbę pozostałych przy życiu członków każdej z drużyn;
- Zwiększona szansa znalezienia skrzyń skarbów z 50-70% na 60-80%;
- Zwiększona szansa znalezienia pojemników z amunicją z 65-80% na 75-90%;
- Zrzuty zaopatrzenia są zrzucane partiami po 5 sztuk;
- W trybie tym jest sześć stref z burzą zamiast dziewięciu;
- Odstępy czasowe między burzami są krótsze w początkowej fazie gry, a dłuższe w późniejszych etapach;
- Wszystkie statystyki (prócz zwycięstwa) są zaliczane.
Postęp w wyzwaniach
Znajcie swoje cele! Do interfejsu gry dodano nowe elementy, dzięki którym gracze mogą śledzić swoje postępy w wyzwaniach w trakcie rozgrywki.
Poprawki błędów
- Zmieniono charakter strzałów ze strzelby, by łatwiej było uniknąć trafień w obiekty na mapie, a nie w graczy.
- Otwarte skrzynie skarbów nie będą odtąd wyglądać z daleka na nienaruszone.
- Po wyskoczeniu z busa bojowego gracze będą zwróceni we właściwą stronę.
- Nie można już trafiać powalonych graczy w głowę, strzelając przez ich ciała.
- Strzały w górną połowę torsu i szyję nie będą już rejestrowane jako trafienia w głowę.
- Przedmioty, które spadną pod powierzchnię mapy, nie będą już pojawiać się obok najbliższego gracza.
- Zrzuty zaopatrzenia nie będą już kolidować z przedmiotami na ziemi.
- Efekty wizualne otwarcia zrzutu zaopatrzenia nie będą już wyświetlać się z opóźnieniem.
PRZEDMIOTY
- Do kategorii przekąsek dodano nowy element: grzyby.
- Grzyby zapewniają 5 punktów osłony (aż do 100).
- Można je znaleźć w ciemnych lasach i na bagnach.
Poprawki
- Wskaźnik poziomu paliwa w plecaku odrzutowym będzie odtąd wyświetlać się poprawnie po przełączeniu się na inny plecak odrzutowy.
- Pułapki, które dotąd czekały z aktywacją do ukończenia budowy struktury gracza, teraz aktywują się od razu.
- Automat do sprzedaży przedmiotów nie będzie odtąd można zniszczyć przez zdalnie odpalane ładunki.
OGÓLNE
- Turbo-budowanie: Po umieszczeniu pierwszego fragmentu budynku budowle będą odtąd budować się szybciej.
- Pierwsza budowla zostanie wzniesiona po 0,15 sek. od przytrzymania przycisku (nie ma tu żadnych zmian); każda kolejna budowana w trybie turbo-budowania będzie stawiana po 0,05 sek.
- Udało się dzięki temu naprawić błąd, który powodował, że budowla wznoszona w trybie szybkiego budowania niekiedy nie była stawiana.
- Różnica między czasem wznoszenia pierwszej budowli (0,15 sek.) i kolejnych, stawianych w trybie turbo-budowania (0,05 sek.) ma na celu umożliwienie graczom zmianę budowli lub obrót jej elementów.
- W ustawieniach gry dodano przełącznik dla opcji ’Wspomaganie celowania w trybie edycji’.
- Dla osób korzystających z kontrolera ta funkcja była zawsze aktywna. Od teraz można ją będzie włączać i wyłączać.
- Wspomaganie celowania w trybie edycji ściąga celownik w kierunku najbliższego pola z budynkiem i częściowo ogranicza celownik do fragmentu budowli, który jest edytowany przez gracza.
- Ratowanie Świata i Battle Royale po wyborze trybu mają obecnie swoje własne ekrany ładowania.
Ekipa Fortnite Battle Royale o planach na najbliższą przyszłość
WYDAJNOŚĆ
- Znacząco zoptymalizowano interfejs zakończenia rozgrywki, by zredukować zacinanie się gry przy likwidacji.
- Naprawiono błąd, przez który pułapki i bronie były pomiędzy meczami niewłaściwie usuwane z pamięci, co powodowało zacinanie się gry.
- Zoptymalizowano okluzję otoczenia dla pola odległości (DFAO) na komputerach PC, konsolach PS4 Pro i Xbox One (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
- Zoptymalizowano renderowanie przezroczystości na konsolach (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
- Wprowadzono dodatkowe poprawki do wczytywania się materiałów. Powinno to zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz postacie wczytywać się będą szybciej.
- Zmniejszono koszt obliczania ruchu symulowanych postaci sieciowych, zwłaszcza tych niewidocznych lub bardzo odległych.
DŹWIĘK
- Poprawiono rytm odgłosów kroków na ziemi i trawie, by był bardziej spójny.
- Dźwięki odbijającego się granatu nie będą już słyszalne po jego wybuchu.
INTERFEJS
- W trybie streamera, nazwa postaci gracza nie będzie odtąd widoczna dla innych graczy.
- Jeśli dostępne są tryby dużych drużyn, jak na przykład Ustawka 50 na 50, będą one wybierane jako domyślne dla nowych graczy.
Poprawki błędów
- Prędkość obracania przedmiotów w sklepie i szafce nie będzie już zależna od ustawień czułości myszy lub kontrolera gracza.
- Można odtąd przybliżać mapę przy użyciu kontrolera.
- Można odtąd zmienić przycisk, który włącza pełny widok mapy w trybie obserwatora.
- Przypisywanie klawiszy do emotek szafki będzie odtąd działać poprawnie.
- Wartości poziomu i doświadczenia gracza nie będą już wyświetlać się jako 0 w statystykach meczu po tym, jak gracz zostanie zlikwidowany.
- Punktacja i PD zdobyte przez gracza nie będą spadać na dół tabeli ze statystykami meczu po jego zakończeniu.
- Liczniki czasów przedmiotów jednorazowego użytku będą odtąd wyświetlać się w każdym przypadku.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Dodano specjalne animacje wystrzału ze sztucera.
- Animowany efekt graficzny będzie odtąd odtwarzać się za każdym razem, gdy gracz dołącza do drużyny lub opuszcza ją, albo zmienia ubiór postaci w lobby przed rozgrywką.
- Zaktualizowano animację powalonej postaci.
Poprawki błędów
- Trzymanie w dłoniach przedmiotu jednorazowego podczas korzystania z plecaka odrzutowego nie będzie już powodować błędów w animacji.
- Poprawiono animację skoku podczas korzystania z przekąsek.
SYSTEM POWTÓREK
- Dopracowano sterowanie dronem-kamerą.
- Dodano opcję zachowania ustawień kamery przy przełączaniu jej trybów.
- Zmieniono kolejność sortowania w przeglądarce powtórek. Powtórki uszkodzone lub nieaktualne wyświetlać się odtąd będą na końcu listy.
URZĄDZENIA MOBILNE
- CZAT GŁOSOWY JEST JUŻ DOSTĘPNY!
- W ustawieniach można już włączyć czat głosowy ekipy. Naciśnijcie i przytrzymajcie klawisz, by rozmawiać z towarzyszami!
- Ta funkcja jest nadal w rozwoju, więc prosimy o uwagi i opinie na jej temat.
- Edytowanie różnych konfiguracji schodów będzie odtąd bardziej przewidywalne.
Sprawdź się w turnieju War Legend’s!
Poprawki błędów
- Ogólne poprawki systemu interakcji dotykowej tak, by sprawniej obsługiwał multidotyk.
- Znaczniki trajektorii nie będą się już wyświetlać, jeżeli gracz zostanie powalony.
- Punkty wytrzymałości uszkodzonych zrzutów zaopatrzenia będą odtąd wyświetlać się poprawnie.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom pobranie Fortnite nawet, jeżeli na ich urządzeniach była wystarczająca ilość wolnego miejsca.
- Naprawiono błąd, który powodował, że dotknięcie paska szybkiego dostępu w momencie, gdy nie dało się przełączyć broni, mogło skutkować zacięciem się ekranu ekwipunku na niewłaściwej broni.
I jak Wam się podoba pomysł na wózki sklepowe oraz grzybki?