Dzisiejsza aktualizacja 6.10 do Fortnite Battle Royale wprowadziła do tego trybu kilka nowości i sporo interesujących zmian.
Od dzisiaj gracze mogą brać udział w specjalnych turniejowych wydarzeniach oraz taranować struktury nowym pojazdem. Prócz tego wprowadzono zmiany w trybie okresowym Taneczna Dominacja, usunięto Fortecę Kieszonkową oraz dodano możliwość wyboru muzyki przy Królewskim Zwycięstwie.
Tryb okresowy: Taneczna dominacja
Czas na ostateczne starcie taneczne. Na wyspie Battle Royale pojawiły się parkiety. Zajmujcie je, likwidując przeciwników i tańcząc, by unieść kulę dyskotekową z podłogi. Mecz wygrywa drużyna, która zgromadzi najwięcej punktów za zajmowanie i obronę parkietów!
Zmiany
- Zmniejszono szansę pojawienia się bandaży o 50%.
- Usunięto wszystkie zwykłe bronie.
- Zwiększono zróżnicowanie odradzania się wzdłuż kręgu burzy po swojej stronie o 30%.
- Wprowadzono dodatkowe parkiety, znajdujące się bliżej ściany burzy.
- Zredukowano maksymalną odległość odradzania się o 20%.
ROZGRYWKA
Pojazd: Taran
- Miejsca dla 2 graczy.
- Dopalacz ładuje się w miarę jazdy. Po zapełnieniu licznika dopalacza można go aktywować przypisanym przyciskiem.
- Podczas jazdy na dopalaczu pojazd przebija się przez budynki.
- Aktywując dopalacz na rampie lub skraju urwiska można wykonać czadowy trik w powietrzu.
- Staranowani gracze zostaną wyrzuceni w powietrze.
Inne
- Teraz w menu kontrolera można przeglądać i edytować sterowanie w trybie edycji, niezależnie od opcji sterowania podczas walki i budowy.
- Kolor podświetlenia kontrolera PS4 będzie odpowiadać kolorowi znacznika gracza.
- Teraz w menu opcji można dostosować czułość trybu budowy na kontrolerze. Jest to mnożnik standardowej czułości kontrolera i pozwala zwiększyć ją do 2x.
- Suwak czułości kontrolera w menu opcji teraz dopuszcza więcej niż 10 wartości.
- Do schematu Budowniczy Pro dodano opcję pozwalającą na zbudowanie fragmentu natychmiast po przełączeniu nań, zamiast przełączania i ustawiania go osobno. Umożliwia to szybsze budowanie bez podglądu.
- Dodano opcję pozwalającą na zmianę czasu przytrzymania przycisku edycji.
- Otwarcie wyboru emotki przy pomocy kontrolera nastąpi po puszczeniu przycisku, natomiast przytrzymanie przycisku spowoduje powtórzenie ostatnio użytej emotki.
- Naprawiono niekonsekwentną aktywację pułapki raniącej.
- Dopuszczono ograniczony ruch podczas używania przedmiotów jednorazowych z włączoną opcją domyślnego sprintu. Dzięki temu efekt ten będzie działać podobnie do sytuacji, gdy domyślny sprint jest wyłączony.
- Usunięto błąd powodujący zacinanie się postaci w jednym kierunku po wypadnięciu z wyspy lub pojazdu.
Bronie i przedmioty
Forteca Kieszonkowa
Forteca Kieszonkowa została wyłączona na czas usuwania problemu związanego z tym przedmiotem.
- Zwiększono szansę pojawienia się Fortu Kieszonkowego z 3,05% do 4,89%, gdy Forteca Kieszonkowa jest niedostępna.
- Celem tego zabiegu jest utrzymanie częstotliwości występowania Fortu Kieszonkowego na takim poziomie, jakby oba przedmioty były dostępne w grze. Ma to pozwolić na ukończenie wyzwań.
Poprawki błędów
- Rakieta Kierowana nie wystrzeliwuje już w niewłaściwym kierunku
- Gracze nie przyczepiają się już na stałe do zrzutu zaopatrzenia po trafieniu go przysysakiem.
- Próba oddania strzału podczas przeładowywania dubeltówki nie spowoduje już przerwania animacji.
- Animacje wyposażania broni nie są już przerywane w sytuacji próby jednoczesnego sprintu i celowania.
Wydarzenia
Turnieje można znaleźć w nowej zakładce wydarzeń w grze. Będą tam także umieszczane różne zawody online dostępne dla wszystkich graczy.
- Każdy turniej składa się z serii zawodów o wyznaczonych datach i godzinach. Będziecie mieć dostęp do przeglądu wszystkich nadchodzących zawodów i ich godzin, co pomoże wam zaplanować udział w zawodach oraz trening.
- Każda zaplanowana sesja zaczyna się czystą kartą, tj. wszyscy zawodnicy będą mieć równe szanse na początku rozgrywki.
- Zawody trwają kilka godzin i polegają na zdobywaniu punktów za likwidację kilku rywali lub przetrwanie ataków konkurencji.
- W trakcie sesji gracze będą dobierani z przeciwnikami o podobnym wyniku w danej sesji.
- Za zdobycie określonej liczby punktów w danej sesji wydarzenia można zdobyć złoty znaczek z danego turnieju!
Więcej informacji na temat zasad i planowanych wydarzeń, znajdziecie w TYM MIEJSCU.
Wydajność
- Zoptymalizowano replikację broni na dedykowanych serwerach w celu redukcji obciążenia podczas szybkiej zmiany broni.
- Zoptymalizowano wydajność procesora we wszystkich wątkach na konsoli Switch. Umożliwi to płynniejszą grę i zredukuje zacinanie się gry.
- Usprawniono wielowątkowość podczas intensywnej symulacji fizyki.
Dźwięk
- Uczcijcie sukces w wielkim stylu! Gdy osiągniecie Królewskie Zwycięstwo, zabrzmi muzyka, którą wybraliście w szafce!
- Usunięto efekt Dopplera, gdy gracz leci na lotni.
- Dodano zapętlenie odgłosu pocisków z granatnika, aby gracze mogli lepiej się zorientować, skąd one nadlatują.
- Poprawiono odgłosy odbijania się pocisków z granatnika.
- Ściszono odgłos eksplozji granatu słyszany ze średniej odległości.
- Odgłosy środowiskowe Sześcianu nie są już przypadkowo odtwarzane podczas meczu.
- Następujące po sobie odgłosy eksplozji już nie przerywają się nawzajem.
- Dodano brakujące odgłosy strzałów ze zwykłego i kompaktowego pistoletu maszynowego, słyszane ze średniej/dużej odległości.
- Podczas zapętlenia podkładu muzycznego emotek nie występują już trzaski.
- Ponownie dodano sygnał dźwiękowy przed przybyciem nowej fali zrzutów zaopatrzenia.
Interfejs
- Usunięto kilka błędów w obsłudze dotyku na ekranie przypisań kontrolera na konsoli Switch.
- Usunięto błąd uniemożliwiający aktualizację sztandaru gracza na górnym pasku po zmianie sztandaru w szafce.
- Ukryto celownik podczas swobodnego spadku.
- Usunięto błędy związane z wyświetlaniem przycisków ekwipunku i mapy.
- Usunięto błędy w obsłudze dotyku na mapie na konsoli Nintendo Switch.
- Przyciski zasobów nie powodują już przerwania automatycznego biegu.
Grafika i animacja
- Elementy kosmetyczne, które w jakiś sposób zmieniają się podczas gry (np. zbierak zmieniający wygląd zależnie od liczby likwidacji), są teraz oznaczone jako „Reaktywne”.
- Usunięto błędy występujące przy wyświetlaniu elementów kosmetycznych zawierających muzykę.
- Naprawiono skoki animacji występujące wtedy, gdy gracz znajduje się w powietrzu po użyciu Schładzacza.
System powtórek
- Usunięto błąd sprawiający, że pierwsza powtórka nie była domyślnie wybrana w przeglądarce.
- Naprawiono niedziałający suwak odległości nazwy graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że przy strzale z rakiety kierowanej kamera w powtórce zaczynała zwrócona w niewłaściwą stronę.
Wersja na urządzenia mobilne
- Znacznie poprawiono wydajność na urządzeniach z Androidem 7 lub nowszym.
- Usprawniono zużycie pamięci na urządzeniach z systemem iOS.
- Pierwsza podniesiona broń teraz zostanie automatycznie wyposażona.
- Włączono wygładzanie sterowania dotykiem.
- Dotknięcie wybranych przycisków na pasku budowy szybkiego dostępu spowoduje ponowne zbudowanie wybranego fragmentu.
- Wszystkie elementy interfejsu w wersji mobilnej powinny mieć już możliwość zmiany położenia w zmieniaczu rozkładu interfejsu.
- Poprawiono wygląd niezależnych pól paska szybkiego dostępu w zmieniaczy rozkładu interfejsu.
- Przeciągnięcie elementu na pasek szybkiego dostępu nie spowoduje już wybrania go. Gracze mogą teraz dostosować swój ekwipunek bez potrzeby przerywania innych czynności.
- Usunięto błąd sprawiający, że niektóre czynności w interfejsie dotykowym były rejestrowane przez grę, a nie ekran ustawień.
- Usunięto problemy z widocznością przycisku edycji podczas kucania w wersji na urządzenia mobilne.