Dead Matter to bardzo ciekawie zapowiadający się survival z elementami sandboxowymi , gdzie gracze będą walczyć o przetrwanie w świecie wypełnionym zombiakami.
Gra oferować ma mnóstwo możliwości, które zadowolą z pewnością nawet najbardziej wybrednych fanów survivali: barykadowania istniejących budynków i ich ulepszanie, rozbudowany system rzemieślniczy, uprawa roślin, eksploracja, zbieranie surowców, a to wszystko w świecie wypełnionym hordami zombie.
Pierwowzorem gry był tworzony przez te same osoby mod do Crysis 2 – Nofrag. W zeszłym roku jednak jego twórcy – kanadyjskie studio Quantum Integrity, postanowiło uruchomić zbiórkę pieniędzy na Kickstarter na samodzielny tytuł i okazało się, że trafili w dziesiątkę. Celem było 46.000 dolarów, a w sumie udało im się wówczas zebrać ponad 220.000. Podobny sukces powtórzono w tym roku na Indigogo, gdzie od czerwca zebrano już ponad 240.000 dolarów!
Publikowane przez twórców dzienniki developerskie wyglądają interesująco, a lista funkcji i systemów, jakie mają znaleźć się w tej grze, wygląda wręcz imponująco:
- Multiplayer – wielki otwarty świat, gdzie wspólnie z innymi graczami będzie można walczyć o przetrwanie;
- Rozbudowany system personalizacji wyglądu postaci: włosy, głowa, ciało, przedmioty kosmetyczne;
- Wiele broni – począwszy od możliwości okładania przeciwników kijem bejsbolowym owiniętym drutem kolczastym, budziki z ładunkami wybuchowymi, aż po wyspecjalizowane karabiny;
- Pojazdy – możliwość ich ulepszania, dzięki czemu rodzinny van będzie można opancerzyć;
- Barykadowanie struktur – budynki obecne w świecie będzie można zająć, zabarykadować, a następnie wstawiać tam stoły rzemieślnicze, podłączyć prąd i wodę;
- Rozbudowane rzemiosło – tworzenie wyposażenia i jego ulepszanie;
- Hordy zombie;
- Cykl dnia i nocy będzie wpływał na zachowanie zwierząt oraz zombie;
- Pogoda – słońce, fale upałów, deszcze, ulewy, śnieg i wiele innych;
- Zaawansowany system medyczny – wraz ze wzrostem głodu i pragnienia, spada odporność na choroby. Gracze będą musieli nie tylko radzić sobie z trauma, ale także zadbać o każdą część ich ciała i zwrócić uwagę na ciśnienie krwi, utrate krwi, ugryzienia, zadrapania, a także złamane kości;
- Zaawansowany system uprawy roślin, gdzie gracze będą mogli wykorzystywać swoją wiedzę i posiadane narzędzia, by przyspieszyć ich wzrost i ulepszyć plony;
- Zaawansowany system zarządzania ekwipunkiem bazujący na siatce i wadze przedmiotów, wymagający od graczy planowania, a także zwracania uwagi na temperaturę;
- Zbieranie zasobów – praktycznie każdy przedmiot może zostać otworzony i przeszukany, a zamknięte drzwi mogą zostać wyważone;
- System elektryczności – umożliwia podłączenie prądu do domu, dzięki czemu gracze zyskają dostęp do nowych narzędzi rzemieślniczych pozwalających im na ulepszenie ich wyposażenia.
Wczesny dostęp do Dead Matter ruszyć ma już w grudniu 2018, a do dyspozycji graczy oddane zostaną tryby singleplayer, multiplayer, kooperacja, a także dedykowane serwery.
I co sądzicie o tej produkcji?
Konkurencja dla SCUM i DayZ?
Na to wygląda