Dzisiejsza aktualizacja Z1 Battle Royale jest ogromna, nie tylko dlatego, że dodaje mnóstwo nowości, ale jest to także start nowego sezonu, a do tego gra w końcu oficjalnie zmienia nazwę. Jest to także duży krok, w spełnieniu obietnicy danej graczom przez studio NantG Mobile, które to przejęło we wrześniu 2018 roku ten projekt od Daybreak Games, mają w planach przywrócić dawną świetność tej produkcji.

Od września nowa ekipa pracująca nad Z1 Battle Royale, wprowadziła wiele poprawek, a dzisiejsza aktualizacja, przywraca najpopularniejsze aspekty z pre-sezonu 3: powrót starych animacji, mechaniki pojazdów, broni, map i oświetlenia. To jednak nie koniec prac, bo przyszłe aktualizacje przywrócić maja stare modele broni, klasyczne elementy interfejsu i wiele innych rzecz.

Jedno jest pewne: w trakcie trwania Sezonu 3 mechanika walki w Z1BR nie ulegnie zmianie.

Poniżej pełna lista zmian i mam nadzieję, że po zapoznaniu się z nią, podzielicie się swoimi opiniami w komentarzach.

INTERFEJS

Pierwszą rzeczą, jaką zobaczycie po uruchomieniu gry są ekrany ładowania i nowy, ale bardzo znajomy, interfejs użytkownika. Jeden z członków zespołu odtworzył stary interfejs, system menu, informacje o zabójstwach oraz inne sekcja, dodając także kilka nowych elementów uwzględniających nowości wdrażane z dzisiejszej aktualizacji.

Kolejną rzeczą, którą zauważycie to oficjalna zmiana nazwy gry z H1Z1 na Z1 Battle Royale. Wraz z ta zmiana uruchomiona została nowa strona oficjalna, a także forum: Z1.live.

RUCHY / ANIMACJE

Jednym z dwóch największych systemów, jeśli chodzi o „odczucie” walki w grze, jest ruch i animacje. Od czasu Combat Update i wprowadzonych wówczas zmian, gra straciła to zręcznościowe wrażenie. Dzisiejsza aktualizacja przywraca następujące animacje:

  • bieg;
  • skok;
  • kucanie;
  • zmiana broni;
  • przeładowanie broni;
  • celowanie (ADS);
  • pozycję pasywną;
  • pozycję aktywną;
  • obramowanie gracza.

Prócz tego przywrócono następujące wartości ruchu z pre-sezon 3:

  • prędkość biegania;
  • wysokość skakania;
  • prędkość poruszania się w bok.

WALKA I MECHANIKA BRONI

Od momentu przejęcia zarządzania grą, ekipa z NantG wprowadziła wiele zmian i poprawek w mechanice walki bronią palną. Cel był jeden: przywrócić mechanikę z pre-sezon 3.

Poniżej lista zmian, jakie wprowadzone zostały od zakończenia Sezonu 2:

  • Przywrócony odrzut i prędkość pocisku dla AR-15;
  • Przywrócony odrzut i prędkość pocisku dla Ak-47;
  • Przywrócony odrzut i prędkość pocisku dla strzelby;
  • Przywrócony odrzut, prędkość pocisku i szybkostrzelność dla M1911;
  • Przywrócony odrzut, prędkość pocisku i kołysanie dla karabinu snajperskiego;
  • Uporządkowano czas reakcji w walce bronią białą;
  • Przywrócono szybkość celowania podczas skoku i poruszaniu się w bok.

ŚWIAT

Poza mechaniką strzelania i walką, innym ważnym elementem z ery świetności KotK była ogólna paleta kolorów, tekstury i oświetlenie. Oto jakie zmiany wprowadzono:

  • Usunięto lokacje: Ponyvale, Coy Scrapyard i karnawał Pleasant Valley County Carnival;
  • Przywrócono model oświetlenia do wartości z ps3;
  • Przywrócono tekstury terenu i drogi;
  • Przywrócona i zoptymalizowana flora;
  • Przywrócono i zoptymalizowano drzewa.

Kolejną dużą częścią świata jest system dystrybucji łupów. Po dodaniu trybu gry Pro (więcej o tym poniżej), dostosowano dystrybucję łupów w trybie rywalizacji niezależnie od standardowego trybu gry. Pierwszą zmianą, którą wprowadzono, jest ilość laminowanych kevlarów na świecie. Nie będą one już ograniczone do zrzutów. Jednak po tym gdy przejdziecie na listę rankingową Pro, ponownie pojawiać się będą jedynie w zrzutach.

MECHANIKA POJAZDÓW

Od czasy pre-sezon 3 zmienionych zostało wiele aspektów mechaniki. Ekipa Z1BR chciała przywrócić to szybkie przyspieszania oraz fizykę pojazdów z tamtego okresu. Oto lista wprowadzonych poprawek:

  • Wszystkie pojazdy
    • System turbo został przerobiony, by zapewnić przyspieszenie, które napędza pojazd;
    • Mechanizm zmiany siedzeń w pojeździe, wrócił do formatu znanego z pre-sezon 3 (brak podczas poruszania się pojazdu).
  • Terenówka
    • Przerobiono maksymalny moment obrotowy, aby dopasować wartości ps3;
    • Przerobione czasy przyspieszenia;
    • Przerobiono układ hamulcowy dla przednich i tylnych hamulców;
    • Przerobiony system turbo;
    • Przywrócono system zmiany biegów i synchronizację czasową z powrotem do wartości z pre-sezon 3.
  • Pickup
    • Przerobiono maksymalny moment obrotowy;
    • Zmieniono czasy przyspieszenia;
    • Przerobiono układ hamulcowy;
    • Przerobiono system turbo;
    • Przywrócono system zmiany biegów;
    • Przywrócono i zmieniono system zawieszenia.
  • Taxi/ Policja
    • Przerobiono maksymalny moment obrotowy;
    • Zmieniono czasy przyspieszenia;
    • Przywrócono wartości pokonywania wznoszeń;
    • Przerobiono układ hamulcowy;
    • Przerobiono system turbo.
  • ATV (Quad)
    • Przerobiono maksymalny moment obrotowy;
    • Zmieniono czasy przyspieszenia;
    • Przywrócono wartości pokonywania wznoszeń;
    • Przerobiono układ hamulcowy;
    • Przerobiono system turbo;
    • Poprawiono ogólną stabilność ATV.
  • Spadochron
    • Zwiększono szybkość opadania na spadochronie.

Dzisiejsza aktualizacja dodaje także kilka nowości: misje, fragmenty, wygląd w lobby i tryb Pro.

MISJE

Gracze otrzymają podczas meczy opcjonalne zadania do wykonania, które to wygasną w przypadku śmierci lub pod koniec meczu. W zależności od trudności, nagrodą za ukończenie tych misji będą kredyty, fragmenty lub skrzynki.

FRAGMENTY

Każdy gracz po śmierci pozostawi także fragment. Każdy gracz może go podnieść, jest on natychmiast dodawany do kolekcji.

Istnieją dwa typy fragmentów: czerwony i niebieski. Dwadzieścia niebieskich daje graczowi 100 punktów w grze, a 5 czerwonych zapewni Conquest Crate. Niebieskie fragmenty wypadają z każdego wyeliminowanego gracza, podczas gdy czerwone tylko raz na 20 zabójstw.

WYZWANIA DZIENNE/ TYGODNIOWE

Kolejnym  są wyzwania Daily / Weekly. Jest to nowa zmodyfikowana i nieco odświeżona wersja wyzwań. Podobnie jak misje i fragmenty, są to opcjonalne systemy, które po ukończeniu przyznają nagrody w postaci kredytów.

LOBBY

Zmieniono menu drużyny i od teraz widać na nim osoby z grupy. Lider zespołu zawszę będzie na przodzie nowego ekranu.

NOWA SKRZYNKA: HOTSHOT

Nowa skrzynka premium z 21 skórkami. Skórka Legendarna (nóż Reaver Combat Knife) może zostać zdobyta maksymalnie 40 razy.

SEZON 3 I TRYB PRO

Dzisiejszy dzień inauguruje także Sezon 3 w Z1 Battle Royale.

Standard Solo

Standardowy tryb Solo utrzymuje system punktacji, z którym gracze są już zaznajomieni: 10 najlepszych wyników określa rangę.

  • Brąz – 1
  • Srebro – 350 000
  • Złoto – 600 000
  • Platyna – 750 000
  • Diament  – 1 200 000

Diament 1 jest najwyższą pozycja rankingową, jaka mozna uzyskać w standardowych rozgrywkach.

Gdy umiejętności gracza wzrosną, a co za tym idzie także ich pozycja rankingowa, odblokowany zostanie system Pro.

Ranking PRO

Ranking Pro wykorzystuje model punktacji, ktory podkreśla agresywną rozgrywkę z punktami skoncentrowanymi wokół eliminacji przeciwników. W tym trybie zajęte miejsce nie jest podstawowym elementem punktacji, ale liczba eliminacji.

Zajęte miejsce ma nadal wpływ na ogólny wynik, ale jako modyfikator punktów zdobytych za eliminację:

  • Miejsce 1 – modyfikator 2x
  • Miejsca 2 do 10 – modyfikator 1.5x
  • Miejsca 11 do 50 – modyfikator 1.25x
  • Miejsca 51 do 75 – modyfikator 1x

Przykład: Gracz zajmuje 5 miejsce z 11 eliminacjami i otrzymuje na koniec 17 punktów.

Punktacja rankingu Pro:

  • Diament – 1
  • Master – 100
  • Royalty – 140

UWAGA: Przez pierwsze 48 godzin po wprowadzeniu aktualizacji, ranking PRO nie będzie dostępny.

Podobnie jak w przypadku Standardowych rankingów Solo, także w tym przypadku ranking Pro bierze pod uwagę 10 najlepszych rozegranych meczy.

Jednak ogólny ranking sezonowy Pro, określający ostateczna pozycje gracza, ustalany będzie na podstawie łącznego uzyskanego wyniku od początku, do końca sezonu.

NAGRODY

Nagroda za Sezon 3

Reaktywna kurtka dżinsowa, która zmienia wygląd w zależności od osiągniętego wyniku w rankingu.

Nagrody za miejsce

Za zajęcie miejsca w Top 3 w standard Solo, gracze otrzymają Mystery Bag. Nagrodą za Top 3 w Ranked Pro jest Elite Bag.

  • Mystery Bag

  • Elite Bag

Na koniec Sezonu 3, 75 najlepszych graczy SOLO z każdego regionu stanie do walki o miano najlepszego gracza.

Harmonogram:

  • Dzień 1 – środa, 29 maja
    • EU – mecz I 19:00
    • SA – mecz I 01:00
  • Dzień 2 – czwartek, 30 maja
    • NA – mecz I 02:00 (w nocy z czwartku, na piątek)
  • Dzień 3 – piątek, 31 maja
    • AUS
    • APAC

Kwalifikacje:

  • Uzyskać rangę Royalty w Ranking Pro;
  • Zdobądź pozycje w TOP75 w skumulowanej punktacji ranking Pro;
  • Konto musi mieć dobrą renomę (brak zachowań toksycznych, oszukiwania, zakłócania, wspólnych rozgrywek w trybach solo, itd.)

Zwycięzca otrzyma skórkę na Złote Magnum. Za Top 10 będzie Animated Showdown Logo AR. Każdy uczestnik otryzma Showdown Logo Tactical Backpack, a gracze będą mogli zdobyć Showdown Logo Motorcycle Helmet.

ŹRÓDŁOSteam
Poprzedni artykułFortnite Battle Royale dodaje mapę skarbów, nowe turnieje i tryby okresowe
Następny artykułFallout 76: Zostaną tylko ruiny i wspomnienia…
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Kubst3r

Wszystko git lecz brakuje mi tylko jednego. Małych czerwonych napisów 100xp za killa i 50xp za głowę.