Wulkan zaczął przeciekać… Dzisiejsza aktualizacja w Fortnite Battle Royale dodaje nowy, gorący tryb okresowy, a także nowy rodzaj pułapek oraz przekąski regenerujące zdrowie i osłony.
W trybie kreatywnym udostępniono graczom generator stworów, dzięki czemu mogą tworzyć iście piekielne wyzwania w stylu PvE, a do tego dodano mityczną broń Infinity Blade oraz portal przenoszący bezpośrednio na wyspę Battle Royale
Tryb okresowy: Podłoga to lawa
Gorąca lawa stopniowo zalewa coraz wyższe partie mapy! Szybko lądujcie i zgarniajcie łupy, żeby jako pierwsi dotrzeć na wyżej położone obszary,
- Po kilku minutach meczu zaczyna przybierać poziom lawy.
- Lawa podnosi się ze stałą prędkością, dopóki nie zakryje całej mapy.
- Dotknięcie lawy odbiera zdrowie z pominięciem osłon i wyrzuca gracza w powietrze.
- Na lawie można budować.
- Gracze co sekundę będą otrzymywać niewielkie ilości materiałów, co pomoże w sytuacji, gdy cała mapa się pali.
Bronie i przedmioty
Kulojazd
Po zderzeniu z Kulojazdem gracze nie będą już otrzymywać obrażeń.
- Efekt odrzucenia/odbicia pozostanie niezmieniony.
Przyszłe wersje Kulojazdu
- Zauważyliśmy wiele dyskusji kręcących się wokół Kulojazdu, więc zamieszczamy aktualizację!
- Nie jesteśmy zadowoleni ze sposobu używania Kulojazdów, konkretnie w końcowej partii rozgrywki. W aktualizacji 8.30 wprowadzimy zmianę, która pozwoli kulom przechodzić przez szklaną osłonę Kulojazdu.
- Cześci z innych materiałów nadal będą blokowały obrażenia od kul.
Syfon/zmiany w zasobach
-
W aktualizacji 7.40 na próbę wprowadziliśmy kilka ustawień z Turniejów
do zwykłych trybów. Po przeanalizowaniu stylów gry, danych i opinii
graczy, zgromadziliśmy wystarczająco informacji, aby zakończyć ten test.
Uważamy, że wprowadzenie tych opcji spowodowało zbyt dużą koncentrację
na agresywnej grze, pomnijeszając udział innych strategii. Z
podstawowych trybów gry usunięto następujące zmiany:
- 50 zdrowia (lub osłony) po likwidacji, w zależności od posiadanego zdrowia.
- 50/50/50 zasobów po likwidacji
- Limit zasobów na poziomie 500/500/500
- Prędkość zbierania zasobów zwiększona o 40%
- W rywalizacji te mechaniki się sprawdzają, dlatego wszystkie te zmiany pozostają w nowym trybie Areny.
Karabin piechoty
- Zmieniono typ broni na „hitscan” – nie wystrzeliwuje już ona pocisków jak snajperki, lecz działa podobnie do innych karabinów szturmowych.
- Zmniejszono bazowe obrażenia z 45/42 do 42/40.
- Pociski tracą moc wraz z odległością tak samo, jak w istniejących karabinach szturmowych.
Pułapka z zatrutymi strzałkami
- Dostępna w wariancie niepospolitym.
- Można ją umieścić na podłodze, ścianie lub suficie.
- Można ją znaleźć w łupach luzem.
- Można ją aktywować z odległości do 3 kratek siatki.
- Wystrzeliwuje zatrute strzałki na odległość do 3 kratek siatki w poziomie lub do 4 w pionie.
- Cele trafione strzałkami otrzymują stopniowe obrażenia, zmniejszające zdrowie z pominięciem osłon.
- 10 pkt. obrażeń na impuls.
- Łącznie 8 impulsów w ciągu 7 s (w sumie 80 pkt. obrażeń).
- Kolejne trafienia naliczają czas trwania efektu od początku, lecz ilość obrażeń na impuls pozostaje niezmienna.
Nowe przekąski
- Banany
- Przywracają 5 pkt. zdrowia od razu po zjedzeniu.
- Można je znaleźć na obszarach tropikalnych.
- Kokosy
- Można je zebrać, uszkadzając drzewa palmowe.
- Po zjedzeniu w krótkim czasie przywracają 5 pkt. zdrowia (lub osłon, jeśli poziom zdrowia wynosi maksimum).
- Można je znaleźć na obszarach tropikalnych i pustynnych.
- Papryka
- Po zjedzeniu papryka od razu przywraca 5 pkt. zdrowia, a także zwiększa prędkość ruchu o 20% na 10 s.
- Można je znaleźć na obszarach pustynnych.
Inne
Wskaźnik zakopanego skarbu jest teraz przypisany do gracza i emanuje z obszaru z mapy skarbu w celu poprawy widoczności, szczególnie podczas ruchu.
- Wskaźnik pulsuje co 3 sekundy, dopóki przedmiot jest wyposażony.
Zmiany pirackiej armaty
- Dostosowano model kolizji pirackiej armaty tak, by zawsze można było do niej wsiąść bez potrzeby jej przesuwania.
- Przesunięto położenie komunikatu o możliwości zajęcia miejsca, by ułatwić wejście do pirackiej armaty.
- Zwiększono promień wybuchu kul armatnich i wystrzelonych graczy z 200 do 250 jedn.
- Zmniejszono siłę odrzutu armaty przy wystrzeliwaniu kuli armatniej podczas jazdy lub wystrzeliwania gracza. Zmiana ta nie obowiązuje podczas przesuwania armaty.
Dostosowano czas wyposażania epickiej/legendarnej pompki, by odpowiadał on wersji niepospolitej/rzadkiej.
Rozgrywka
- Pingu znacznika można teraz używać w stanie powalenia.
- Dodano unikatowy komunikat likwidacji po likwidacji przez lawę.
- Zwiększono odległość stosowności graczy zdolnych do zauważenia eksplozji.
- To nie wszystko! Zwiększono czas trwania nieustającego dabowania w lobby z 13 do 14 godzin.
Wydarzenia
Nowy tryb gry: Arena (solo i pary)
- Weźcie udział w dowolnej chwili i zbierzcie „Rozgłos”, dzięki któremu awansujecie do wyższych lig i odblokujecie wyjątkowe turnieje, np. Fortnite World Cup.
- Każda liga składa się z kilku dywizji, a gracze przechodzą kolejno z dywizji otwartej do profesjonalnej, a potem do mistrzowskiej.
- Punktacja zmienia się z dywizji na dywizję, a w wyższych dywizjach opłata za bus w każdym kolejnym meczu kosztuje coraz więcej.
Uwaga: Dobieranie graczy w trybie Areny bazuje na wskaźniku Rozgłosu. Z tego powodu gracze w wyższych dywizjach mogą być zmuszeni do dłuższego oczekiwania na znalezienie odpowiedniej gry.
Nowość: Puchar Luxe (30-31 marca) z pulą nagród w wysokości 100 000 USD!
- Tryb gry w parach
- Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko gracze, którzy jeszcze przed rozpoczęciem wydarzenia awansowali do ligi profesjonalnej w trybie Areny.
- Pula nagród zostanie rozdzielona między wszystkie regiony. Więcej informacji i oficjalne zasady ogłosimy jeszcze w tym tygodniu.
- Format:
- 30 marca – runda 1.: wszyscy uprawnieni gracze
- 31 marca – runda 2.: 3000 najlepszych graczy rundy pierwszej
Wydajność
- Naprawiono błąd powodujący w warunkach pogorszonej wydajności serwera niepożądane efekty u klienta gry, np. niepotrzebne poprawki ruchu.
- Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszanie się serwera.
- Dokonano drobnych poprawek wydajności serwerów dotyczących Kulojazdu.
- Zaktualizowano budżety animacji w celu poprawienia wydajności przy wyższych poziomach skalowania.
- Poprawiono wydajność przesyłu danych na konsoli PS4. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania budowli.
- Na wszystkich platformach poprawiono wydajność przesyłu danych podczas swobodnego spadku poprzez zmianę priorytetów wczytywanych danych.
Grafika i animacja
- Poprawiono oświetlenie w Battle Royale.
- Zwiększono kontrasty oświetlenia w zacienionych obszarach.
- Poprawiono soczystość kolorów.
- Naprawiono błąd powodujący w warunkach pogorszonej wydajności serwera niepożądane efekty u klienta gry, np. niepotrzebne poprawki ruchu.
- Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszanie się serwera.
- Dokonano drobnych poprawek wydajności serwerów dotyczących Kulojazdu.
- Zaktualizowano budżety animacji w celu poprawienia wydajności przy wyższych poziomach skalowania.
- Poprawiono wydajność przesyłu danych na konsoli PS4. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania budowli.
- Na wszystkich platformach poprawiono wydajność przesyłu danych podczas swobodnego spadku poprzez zmianę priorytetów wczytywanych danych.
Interfejs
- Zmieniono wykres pingu w interfejsie usuwania błędów w sieci.
- Dodano czerwone linie pionowe, oznaczające raport o utracie pakietów w danej klatce.
- Dodano możliwość ustalenia, czy postawienie pingu podczas celowania ma od razu stawiać znacznik zagrożenia.
- Na stronie karnetu bojowego przewijanie kółkiem myszki w dół przesunie zawartość w prawo, a przewijanie kółkiem do góry przesunie obrazki w lewo.
Wersja na urządzenia mobilne
- Dedykowane przyciski użycia obsługują teraz zmianę przez przytrzymanie.
- Przycisk emotki teraz można przytrzymać, co powtórzy ostatnią emotkę.
- Zaktualizowano ikony przycisków Kulojazdu.
- Zaktualizowano ikonę baterii – teraz pokazuje ona, czy urządzenie jest ładowane. Ikona odświeża się co 2 sekundy.
- Dodano przycisk przewijania w lewo do zmieniacza układu interfejsu.
- Dodano interfejs komunikatów podnoszenia łupów.
- Jest to część interfejsu monitorująca ilość podnoszonych zasobów i amunicji.
- Statystyki połączenia sieciowego można teraz przesuwać za pomocą zmieniacza rozkładu interfejsu.
- Włączono łączność oddziału i przyciski emotki w stanie powalenia.