Developerzy postanowili delikatnie ulepszyć klasę trubadurów, tak by byli bardziej pożądani w rajdzie jak i mogli zrobić lepszy dps. Zmiany poszły na razie na serwer testowy ale i tak wywołały spora fale radości wśród trubadurów.
To niewielkie zmiany, ale developerzy mają nadzieję, że w ogólnym rozliczeniu, skille / spelle te staną się bardziej przydatne:
- Vexing Verses – zadaje w tej chwili także damage jak i redukuje casting speed moba o 32%.
- Breathtaking Bellow – nie może już zostać zresistowany, a jego zasięg został zwiększony do 15m.
- Demoralizing Processional – prócz skilli ofensywnych redukuje także teraz główne statystyki moba (czyli np.: AGI).
- Sandra’s Deafening Strike – zwraca teraz power trubadurowi.
- Tap Essence, czyli buff odzyskujący power dla jednej osoby, oddziałuje od teraz na encounter oraz zwraca power całej grupie.
- Painful Lamentations – zwiększono obrażenia.
- Thunderous Overture to teraz niebieskie AoE na maksymalnie 8 mobów. Reuse został zwiększony do 10 sekund.
- Perfect Shrill – zwiększono obrażenia.
- Raxxyl’s Rousing Tune – zwiększa AGIlity.
No i największe zmiany:
- Jester’s Cap nie ma już 2-minutowego immunity na osobie na którą był używany!
- Demoralization został zmieniony na Abhorrent Verse – spell, który przez kilka sekund przekazuje 50% hate wygenerowanego przez grupę trubadura na wskazaną postać w rajdzie. W transfer ten nie wchodzi hate generowany przez fighterów.
- Countersong – spell z levelu 80-go, który w założeniu miał zmniejszać przez następne kilka sekund AoE rzucane przez mobka, nie do końca działał jak należy. Obecnie pozbyto się immunity, redukuje damage spelli / CA oraz autoatack AoE do 100% i to przez 12 sekund od momentu użycia. By zadziałać poprawnie Countersong musi zostać użyty przed AoE, a nie jak już mob zaczął je castować, gdyż siła spella/CA moba jest przeliczana przed rozpoczęciem castowania go.
Całkiem nieźle jak na takie nieoczekiwane zmiany 🙂
Natomiast Dirge płaczą, bo oto nadszedł ten dzień, kiedy ich potężny buff z mythicala został zmieniony…
Oto jak bardzo rózniły sie mythicale obu bardów:
Troubador Mythical Buff
- obrażenia ze spelli w grupie zwiększone o 10%;
- proc – 2.3 razy na minutę przez 12 sec – zwiększa critical chance o 15% oraz dodaje ~881 obrażeń do każdego ataku;
- PoM staje się bufem rajdowym
Dirge Mythical Buff
- obrażenia w grupie z CA zwiększone o 10%
- proc – 2.3 razy na minutę przez 12 sec – w tym czasie melee damage zadaje maksymalne obrażenia, obrażenia z autoataku zwiększone są o 20%.
- CoB staje sie buffem rajdowym
Chodzi szczególnie o różnice w procach 20% wiecej obrażeń przy Multiataku jaki mamy teraz dawał potężną różnice w dps pomiędzy dirgem a trubem. I tak oto jak zmieniono obecnie na serwerze Testowym ten proc:
„All forms of Intrepid Strike have been changed. The Legendary Intrepid Strike now grants 15% Flurry, Potency and PvP Potency. The Mythical and Spell versions grant 25% Flurry, Potency and PvP Potency. The ability has been changed to stack additively instead of multiplicatively with Potency, Flurry and Multi-Attack. Had this not been addressed, the advantage from Intrepid Strike would have grown indefinitely with those stats.”
Czyli zamieniono większe obrażenia z autoataku na szanse na Flurry oraz dodano Potency na pocieszenie 🙂
Ciekawe, ilu dirge teraz zdradzi na trubadurów 🙂
Nie no to juz jest przegiecie, jakby mieli slaby dps.
Wszyscy trubadurzy jakim znam robia lepszy dps niz dirge.
Nie wspominaja o gosciu z ktorym bylem ostatnio w grupie,
robil 150 k dps przy moich 68 k 🙁
Bzdura jest oslabianie jednej klasy zeby dorownal drugiej, ci ktorzy placza ze trubadur jest gorszy powinni lepiej sie przylozyc bo skoro nawet ja znam osoby ktore potrafia wykrzesac z niego dobry dps to znaczy ze jest to mozliwe tylko trudniejsze
Owszem, trubadurzy potrafia zrobic dobry dps, ale to nic w porownaniu z dirge, nie wspominajac o tym, ze obecnie dobrze grani dirge robia lepszy dps od bryganda czy swasha… Trubom nalezala sie poprawa, bo nawet najlepszy gracz ma problem by zrobic podobny dps jak na dirge. A ostatniu wielu dobrych graczy co mialo trubow, zdradzilo na dirge by moc robic jeszcze wiekszy dps.
Selsi… chyba cos robisz ciut zle… U nas dirge robia okolo 120 – 200tys dps w zaleznosci od walki. Moze czas zebyc pogadal z Zygmuncikiem (Eligor)?
hehe moze mam tylko legendary i kilka rzeczy z x2 a nie sprzet z HM ,
moj skromny alcik to pikus w porownaniu do Eliego;)
ale w sumie to dobry pomysl zeby z nim pogadac THX
duzo zalezy tez od grupy, sprzetu jaki ona posiada, i jak
bardzo cie zbuffuja, widze to zwlaszcza na mistyku ,
ostatnio bylem w grupie z ktora moje wardy chronily
o 15 k wiecej niz gdy gram z Blackhand