Zgodnie z informacją Aeralik’a developerzy pracują obecnie nad zmianą systemu nazywania spell’i w Everquest 2.

Ogólnie chodzi o to, że na początkowych level’ach otrzymujemy spell o nazwie np. Summon Minion a już w tier T8 zwie się on Undying Knight, oczywiście po drodze zmieniając nazwę parokrotnie w zależności od level’u. Otóż w planach jest stworzenie jednej nazwy spell’a który wraz z naszym levelowaniem będzie otrzymywał kolejną cyfrę a nie zmieniał nazwę. I tak w naszej Knowledge Book pojawi się Summon Minion I, a następnie Summon Minion II, III itd. Przy zadawaniu obrażeń zobaczymy:

„Your Ice Comet hits Aeralik for 12, 345 cold damage” – i nie będzie tu widocznego tiera użytego spell’a.

Natomiast w momencie examinowania spell’s w naszej książce ujrzymy np:

Ice Comet V (Master I)

Oczywiście na forum rozgorzała wielka dyskusja, mająca tylu samo zwolenników jak i przeciwników zaproponowanych zmian. Sama nie wiem jak się do tego ustosunkować. Z jednej strony nie raz muszę dobrze pomyśleć gdy w drzewku AA jest informacja, że dana zdolność zwiększa podstawę uderzenia o 2% linii <i tu wymieniona nazwa pierwszego spalla jaki otrzymujemy>.  Ikony AA czasem pomagają nam określić o jaki spell do diabła chodzi, ale w drzewku TSO, szczególnie w 2giej i 3ciej lini, parę razy mocno się musiałam zastanowić, do której linii tyczy się to AA, zwłaszcza gdy ikona spell’a kompletnie nie przypomina mojej.

Nieraz również w Update Notes znajduje się informacja, że jakaś tam linia spelli została poprawiona czy też zmieniona, przy czym wymieniona jest nazwa pierwszego spella jaki otrzymujemy. Osobiście myślę, że cała ta chęć zmiany nazwy wyszła po ostanich ciężkich rozmowach na temat zmian klas fighterów. Starałam się również śledzić to w miarę na bieżąco mimo, że nie gram żadną klasą wojownika, ale z pewnością ówczesne zmiany miały mieć również tak samo duży impakt na inne klasy. Wtedy to zaważyłam, że developerzy posługiwali się nazwami lini danych spelli, używając nazw pierwszego otrzymanego spella przez daną klasę, co budziło potężne sprzeciwy i zamiesznie. Wielokrotnie gracze denerwowali się i mylili z nazwami spelli i combat artów, np. palladyni nie bardzo wiedzieli, że zmiany w linii spell’i Redemption, to zmiany w jakże dobrze znanym Amends, czyli typowym dla palladynów transferze agro.

Także to całe zamieszanie przy przekazywaniu informacji przez developerów na temat zmian, z pewnością przemawia za tym by dokonać gruntownych zmian w nazewnictwie spelli.

Z pewnością zmiany te ułatwią życie nowym graczom, którzy już nie będą musieli szukać nazwy upgrade’a danego spella. Będzie wystarczyło sprawdzić cyfrę na końcu aby określić z którego tiera mamy spell w naszej knowledge book. Jako sage mogę również powiedzieć, iż wiele spelli ma tą samą nazwę dla róznych klas w grze, wiec o ile nie wiem dokładnie z którego levela i dla jakiej klasy mam stworzyć scroll, to może to spowodować pewne późniejsze zamieszanie.

Jednym z argumentów przeciwników zmian w nazewnictwie spell’i jest indywidualność każdej klasy oraz orginalość Everquest’a, gdyż większość innych gire mmo posiada właśnie już ułatwione nazewnictwo spell’I. Bo w sumie to fajne zobaczyć jak nasz spell zmienia się i rośnie wraz z nami z takiej zwykłej Poison Cloud, poprzez Suffocate, Suffocating Cloud, Abysmal Fury, Boundless Fury, Chaostorm by osiągnąć w końcu rozmiary Cataclysm.

Osobiście nie wiem jak się do tych proponowanych zmian ustosunkować, jestem pół na pół… W tej chwili trwa Wielkie Głosowanie graczy nad nazewnictwem linii spelli, tzn. mamy wybrać jedną nazwę ze wszystkich dostępnych dla danej linii i poszczególnej klasy. Każdy może oddać głos, wystarczy zalogować się na forum używając to samo login i hasło co przy logowaniu do gry.

Oczywiście wszystkich zapraszam do wyrażenia własnej opinii na forum na temat ewentualnych zmian, choć wydaje mi się, że decyzja została już podjęta…

A teraz, czas na IMPREZĘ!!! Z okazji 10lecia Eeverquest’a Sony wyprawia przyjęcia w grze!!! Tak, tak, dokładnie tak jak mówię – w grze. Kalendarz Imprez pokazuje, iż na Runnyeye odbędzie się ono 24 kwietnia o godzinie 11.30 pdt czyli o ile się nie mylę około godziny 20.30 naszego czasu!! Impreza ta zostanie zorganizowana w odrębnym miejscu, i po wpisaniu chyba /party zostaniemy tam przeniesieni (ta informacja z pewnością pojawi się w grze w danym dniu). Obecna na niej z pewnością będzie Kiara oraz inni developerzy. Z tego co pamiętam z innych imprez, to  każdy uczestniczący w przyjęciu dostanie jakiś mały upominek do domu, no a poza tym pewnie odbędzie się parę konkursów. Więc zapraszam serdecznie wszystkich tych co chcą się pobawić!!

httpv://www.youtube.com/watch?v=ds0XjxrZmgk