Trzy miesiące po ujawnieniu Dual Universe, studio Novaquark uruchomiło rozpoczęło dzisiaj kampanię na Kicksterter, dzięki czemu projekt ten będzie mógł zostać ukończony.
Novaquark chce zebrać 500.000 Euro, aby móc uruchomić tą – jak to oni nazywają, „najbardziej innowacyjną wieloosobową grę sci-fi ostatniej dekady”. Zgodnie z założeniem twórców gra ta ma być prawdziwym MMO, sandboxem z myślą o osobach lubiących tworzyć, gdzie cały świat działać będzie na jednym wielkim megaserwerze i gdzie gracze będą mogli bawić się w polityków oraz ekonomistów. W Dual Universe gracze będą w stanie dowolnie modyfikować świat gry, który wykorzystuje technologię wokseli, dzięki czemu będą mogli tworzyć struktury, w tym pojazdy oraz stacje kosmiczne.
Na stronie kampanii zamieszczono mnóstwo nowych informacji, a jedną z najważniejszych jest z pewnością ta mówiąca iż po premierze gra ta będzie Pay-to-Play, co oznacza, że trzeba będzie mieć opłaconą subskrypcję. Niestety, do opłacenia subskrypcji wykorzystać będzie można także specjalny token – DAC: Dual Access Coupon, który może być zakupiony zarówno za prawdziwe pieniądze, jak i za walutę w grze od graczy, którzy zechcą go sprzedać. Coś takiego jak PLEX w Eve Online, Krono w EQ2, APEX w ArcheAge i wiele innych podobnych systemów.
Zerknijcie jak będzie budować się statki w Dual Universe.
W momencie premiery Dual Universe, studio Novaquark planuje mieć wprowadzone do tej gry, następujące funkcje:
- Prawdziwe MMO – wszystko co robi gracz ma wpływ na świat, jako iż staje się on częścią historii. Wszyscy gracze rozpoczną swoja przygodę na planecie Alioth i stamtąd udadzą się na podbój przestrzeni kosmicznej. Odkrycie kolejnych planet i układów słonecznych będzie sporym wyzwaniem.
- Wykorzystywanie skanowania do poszukiwania surowców, z których będzie można tworzyć między innymi tzw. elementy, czyli części mające przypisane funkcje (np.: silnik, kokpit, itd.)
- Dzięki LUA skrypt, gracze sami będą w stanie określić funkcjonalność tworzonych przez nich elementów.
- Jeśli tworzony przez nich element stanie się popularny, to będzie można stworzyć Blueprint i użyć go w Jednostce Fabrycznej, szybko go powielając – oczywiście o ile ma się odpowiednią ilość surowców.
- Ekonomia gry w pełni zależna od graczy, począwszy od tworzenia rynku wymiany handlowej, aż do instytucji finansowych;
- Kontrola terytorialna wykorzystująca specjalne jednostki terytorialne (1 jednostka to 1 km terenu). Oczywiście, z racji tego iż jest to gra PvP – trzeba będzie chronić ten teren.
Jeśli zainteresował Was ten projekt, to możecie go wesprzeć na Kickstarter. Myślę iż kampania ta ma duże szanse zakończyć się sukcesem, gdyż kilka godzin po jej uruchomieniu zebrano już ponad 72.000 Euro. Aby zagwarantować sobie dostęp do Alpha testów, należy wydać 100 Euro. Dostęp do zamkniętych beta testów uzyskuje sie po wsparciu projektu w kwocie 50 Euro.
Premierę gry zapowiedziano wstępnie na grudzień 2018.
No Man’s Sky też miał być innowacyjny a zamienił się w No Man’s Buy ale zobaczymy, może sam pokuszę się o wsparcie projektu bo czekam na coś takiego od dawna.
Abonament, kolejne wyciąganie kasy…
Żenada.
A zapowiadało się tak fajnie, ale niestety w tym życiu już chyba nie ujrzę porządnej firmy która wyprodukuję porządną grę.
Dwie stówki za udział w beta testach.. Ostro to wszystko się miesza.