Zgodnie ze słowami dyrektora kreatywnego Conan Exiles – Joel Bylosa, na tą chwilę do gry trafiły już wszystkie funkcje i ekipa pracuje obecnie nad optymalizacja oraz poprawkami błędów.

Z wywiadu udzielonego portalowi MMORPG.com wynika, że Funcom nadal planuje Wczesny Dostęp na Steam na początek 2017 roku, a więcej informacji o tej grze dowiemy się już pod koniec listopada.

Conan Exiles to gra z gatunku survivali, więc jak to jest w przypadku tego gatunku tytułów, system rozwoju postaci dzielą się na dwa: rzemiosło oraz progresja postaci. W miarę levelowanie gracz zarabiać będzie specjalne punkty rzemieślnicze, za które będzie mógł odblokować przepisy oraz inne punkty, dzięki którym ulepszy statystyki swojej postaci. Postęp postaci w rzemiośle zależeć będzie od zbierania odpowiednich surowców, lokalizowania specjalnych przepisów oraz tworzenia narzędzi potrzebnych w produkcji materiałów. Jeśli chodzi o system progresji postaci, to w miarę upływu czasu postać będzie stawać się silniejsza, szybsza, bardziej odporna.

Conan Exiles ma się nieco odróżniać od innych survivali dostępnych na rynku – i nie chodzi tutaj o to, że akcję gry usytuowano w świecie Conana Barbarzyńcy. Otóż, zgodnie ze słowami Bylosa, tytuł ten koncentruje sie na walce wręcz i kładzie dużo większy nacisk na sam świat oraz innych postaci, jakie go zamieszkują.

Nie licząc zombie, to myślę, że jesteśmy prawdopodobnie pierwszą grą survivalową na rynku, która będzie mieć różne obozy oraz frakcje NPC rozsiane po całym świecie. Gracze będą mogli także odkryć mnóstwo historii, zarówno poprzez rozmowy z NPC, jak i znalezienie starożytnych kamieni z dziwnymi napisami.

Warto dodać także, że w po premierze gry na Steam Early Access, gracze będą mogli zakładać własne serwery, grać w tryb singleplayer oraz dołączyć do serwerów publicznych, zarówno PvP, jak i PvE.