Studio Novaquark opublikowało najnowszy dziennik developerski obejmujący postęp prac nad ich darmową grą sci-fi Dual Universe.
Dziennik zawiera mnóstwo informacji na temat wprowadzanych zmian oraz ulepszeń w fizyce gry, takich jak na przykład tarcie powietrza w silnikach atmosferycznych. Na krótkim filmie możemy poza tym obejrzeć nowe projekty dla istniejących już elementów oraz lądowanie na stworzonej przez użytkowników lewitującej konstrukcji.
Oprócz tego, w bardzo długim i szczegółowym wpisie, twórcy gry dzielą się z fanami Dual Universe informacjami na temat organizacji, jakie będą obecne w tej grze. Tak, jak i w przypadku innych gier MMORPG, także i tutaj organizacje będą mieć wiele ról do spełnienia: gromadzenie waluty, budowa własnych aktywów w postaci struktur, zbieranie graczy pod tą sama flagą, legalizacja walk pomiędzy pewnymi grupami graczy. Organizacja doda także wymiar polityczny do gry, a to dzięki głosowaniom na legatów (władze) oraz możliwości przenoszenia praw i obowiązków na innego gracza.
Dzięki przynależności do organizacji gracze będą mogli osiągnąć znacznie więcej, niż gdyby grali sami. Warto dodać, że dana postać należeć będzie mogła do kilku organizacji w tym samym czasie oraz działać w imieniu swoim lub też organizacji. W tym drugim przypadku oznacza to, że zdobywane surowce, czy też wygenerowany zysk należeć będą do organizacji i inne osoby należące do tej grupy będą mogły z nich korzystać – oczywiście o ile mają odpowiednią rolę.
Warto też zauważyć, że studio Novaquark zebrało dotychczas ponad 650.000 Euro na produkcję tej gry. Oznacza to, że osiągnięto kolejne cele dodatkowe kampanii zbierającej fundusze, i w momencie premiery, w Dual Universe obecny będzie system walk pomiędzy konstrukcjami stworzonymi przez graczy oraz zaawansowana personalizacja wyglądu postaci.
Niestety, na tą chwilę nie wiadomo kiedy ruszą pierwsze Alpha testy tej interesująco zapowiadającej się gry MMORPG.
Więcej informacji na temat tej produkcji, znajdziecie na stronie głównej gry.