Wygląda na to, że studio Bluehole, twórcy jednej z najbardziej popularnych obecnie na Steam gier – PlayerUnknown’s Battlegrounds, rozpoczęło walkę z osobami, które nadużywają tryb rodzinny na Steam.

Przed tym zaskakującym komunikatem, który opublikowany został kilka godzin temu, gracze mogli kupić grę na Steam na jednym koncie i bezpłatnie udostępniać ją swoim  znajomym za pomocą trybu rodzinnego.  Darmowi gracze mogli stworzyć swoje własne postacie, mieć oddzielne statystyki oraz łup, praktycznie nie wyróżniając się od tych osób, które zakupiły grę.

Od dzisiaj nie będzie to już możliwe na kontach korzystających z trybu rodzinnego. Częściowo dobra wiadomość jest taka, że istniejące konta połączone trybem rodzinnym nadal mogą korzystać z gry. Zła wiadomość jest taka, że konta współdzielone ograniczone zostaną do posiadania tylko jednej postaci.

Z racji tego, że po wprowadzonych dzisiaj zmianach, każde współdzielone konto ograniczone zostało do jednej postaci, oznacza to, że tylko jedna osoba będzie mogła zalogować się do PlayerUnknown’s Battlegrounds w dowolnym momencie.

Dzisiejszy dzień to także moment, w którym studio Bluehole resetuje rankingi. Dotychczasowe statystyki zostały zachowane i nadal można będzie je podejrzeć w grze, ale nie będą one miały wpływu na nowy ranking. Nowe rankingi maja oficjalnie ruszyć po zapowiedzianej na 1 czerwca aktualizacji. Do tego czasu wszystkie zabójstwa, wygrane, przegrane i śmierci będą wyzerowane.

A gdy jesteśmy już przy 1 czerwca, to warto wspomnieć o zaplanowanej na jutro co-tygodniowej aktualizacji, która rozpocząć się ma o godzinie 10:00 rano czasu polskiego i potrwać około trzy godziny. Oto lista zmian, jakich możecie się spodziewać:

Optymalizacja

  • Ulepszono optymalizację poprzez redukcję nadmiernych efektów podczas awarii samochodów

Wydajność serwera

  • Ulepszona wydajność w powiązaniu do pojazdów

Poprawki

  • Naprawiono wywalanie klienta gry związane z zdejmowaniem przedmiotu;
  • Naprawiono wywalanie klienta gry związane z rozbiciem pojazdu;
  • Naprawiono błąd uśmiercający postać bez wejścia w stan możliwego odrodzenia;
  • Naprawiono błąd z czatem głosowym w samolocie;
  • Naprawiono błąd z oddechem;
  • Częściowo naprawiono błąd, który powodował, że gracz umierał od upadku po utknięciu w budynku lub pojeździe;
  • Naprawiono szumy podczas pływania;
  • Naprawiono półprzezroczysty krzyżyk na celowniku VSS;
  • Naprawiono błąd powodujące, że gracz wracał do stanu odradzania, gdy dwaj gracze próbowali go podnieść i jeden przerwał akcję.

No i co myślicie o ograniczeniach związanych trybem rodzinnym na Steam? Dobre posunięcie studia Bluehole?