W piątek (tak, jestem lekko spóźniona), na serwery Conan Exiles trafiła kolejna aktualizacja, która dodała sporo ciekawych rozwiązań, wliczając pułapki, obronę przed awatarami i windy.

Jednym z największych zmartwień użytkowników Conan Exiles była obrona przez awatarami – a raczej jej dotychczasowy brak. No cóż, czasy bezkarnego panowania awatarów już minęły, bo od piątku gracze mogą zadawać im obrażenia skracając tym samym ich czas przyzwania. Do dyspozycji graczy oddano także nową funkcję obrony – specjalny rytuał arcykapłana przy użyciu ołtarza poziomu 3. Rytuał ten utrzymuje się 36 godzin i każdy avatar, który znajdzie się w zasięgu, otrzyma potężne obrażenia. Oprócz tego wokół ołtarza wytwarza się coś na kształt ochronnej bańki chroniącej ten teren przed wszelkiego rodzaju pociskami.

A aby utrudnić zadanie przywołania avatara jeszcze bardziej, to od tej pory gracze noszący tokeny przywołujące te kolosy, widoczni są na mapie. Podobnie zresztą, jak i aktywne rytuały ochronne.

Ekipa Conan Exiles dodała do gry także i nowy rodzaj broni – kule, które mogą służyć do rozwalania struktur z poziomu I oraz jako pewnego rodzaju broń dystansowa. Cztery rodzaje kul (ogień, olej, trucizna i woda) mogą zostać wytworzone w kotle przez niewolnika-alchemika. Każda z kuli ma unikalne właściwości, ale wchodzą tez w interakcję z innymi kulami. Na przykład ogniste kule podpalają pewien obszar, zadając obrażenia znajdującej się na nim postaci. Sama kula z olejem sprawia, że pojawiają się śliskie plamy, ale jeśli wrzuci się ją w obszar, podpalony kulą ognistą, to płomienie staną się intensywniejsze i będą zadawać jeszcze więcej obrażeń.

A co do baniek z wodą, to nie wiem czemu, ale po głowie chodzi mi śmingus-dyngus…

Oprócz tego w grze pojawiły mury zwieńczone blankami na których można ustawić kotły z gorącym olejem, mosty zwodzone oraz windy. Tak, dobrze czytacie – windy, i to zarówno te poruszające się w pionie, jak i w poziomie. Dodatkowo zwiększono punkty życia wszelkich budynków tworzonych przez graczy, a słoje stały się materiałem wybuchowym z poziomu II. Jeśli chodzi o walkę, to podstawowe ataki zadają mniej obrażeń, ale nie zużywają staminy, a do tego pancerz nie chroni już przed obrażeniami wynikłymi z upadku.

Oczywiście to nie wszystkie wprowadzone zmian – lista jest naprawdę długa i znajdziecie ja tutaj. Poniżej zamieszczam zwiastun prezentujący wszystkie nowości, jakie trafiły w zeszłym tygodniu do Conan Exiles.

Muszę powiedzieć, że podoba mi się kierunek rozwoju tej gry i mam nadzieję, że kolejne aktualizację tylko ja ulepszą. A co Wy o tym myślicie?