Wygląda na to, że fani oczekujący na wydanie BLESS Online na Zachodzie, będą musieli zadowolić się pograniem w wersją koreańską lub też japońską.
Wygląda na to, że umowa pomiędzy studiem NeoWiz, a Gamigo/ Aeria Games na wydanie BLESS Online na Zachodzie została rozwiązana, głównie ze względu na obawy związane z jakością gry. Oczywiście, są to informacje jeszcze oficjalnie nie potwierdzone przez obie zainteresowane strony, ale jest wielce możliwe iż są one prawdziwe.
W zeszłym roku Aeria Games, jeszcze przed zakupem tej firmy przez spółkę Gamigo, zwróciła się do studia NeoWiz o wprowadzenie zmian związanych z ulepszeniem systemu walki. Zgodnie z informacjami podanymi przez portal MMORPG.com, przedstawiciele Aeria Games/ Gamigo gościli w zeszłym tygodniu w Korei, gdzie zdecydowano o anulowaniu umowy.
Nawet jeśli informacje te zostaną potwierdzone, to nic nie staje na przeszkodzie aby NeoWiz nie mógł sam wydać gry na Zachodzi, lub tez poszukać innego wydawcy.
Najbardziej ubolewam nad tym, że mimo iż BLESS wygląda przecudnie i oferuje wiele unikalnych systemów, to jednak od momentu pierwszych beta testów, gra ta przysparzała sporo problemów. Gracze skarżyli się najbardziej na fatalny system walki oraz potworne lagi w czasie walk PvP. Koreańska wersja gry nie radzi sobie zbyt dobrze, o czym świadczy chociażby to, że w wyniku wielokrotnych łączeń serwerów, pozostał już tylko jeden. Rosyjska wersja BLESS Online zamknęła swoje serwery 25 maja i oczekuje na wprowadzenie pewnych korekt. Natomiast niedawnych beta testach wersji japońskiej, wprowadzono już pewne zmiany związane z rozgrywką, takie jak chociażby przerobienie systemu umiejętności.
Zastanawiam się, czy NeoWiz będzie próbował ratować ten projekt, czy też zdecyduje o jego anulowaniu, pomimo tego, iż stworzenie BLESS Online pochłonęło ponad 60 milionów dolarów. Mogliby ją wydać chociaż jako grę PvE, aby moglibyśmy pozwiedzać ten przepiękny świat 😀