Miesiąc temu ekipa studia Bluehole poinformowała graczy, że odchodzi od wcześniej stosowanego harmonogramu aktualizacji – jedna duża na miesiąc i mniejsze każdego tygodnia, na rzecz wydłużania czasu testowania i poprawiania nowych funkcji, zanim zostaną one wdrożone do gry.

Po dłuższej przerwie nadszedł więc czas, kiedy na serwery niezmiernie popularnej strzelanki PlayerUnknown’s Battlegrounds trafi kolejna, duża aktualizacja, a wraz z nią kilka interesujących nowości i pełno zmian. Aktualizacja ta jest już dostępna na serwerze testowym, a na serwery Live trafi pod koniec tygodnia.

Zanim jednak przejdziemy do listy zmian, ekipa studia Bluehole poruszyła zaadresowała kilka istotnych tematów.

Przeskakiwanie nadal w trakcie pracy

Większość graczy nie może się już doczekać dnia, kiedy będą mogli wypróbowania tą nową funkcję. Niestety, pojawiło się kilka trudności związanych z wprowadzeniem tej funkcji i jest ona niemożliwa do dodania w tym momencie. Po pierwsze system ten nie jest budowany na predefiniowanych obiektach lub miejscach na mapie. Istnieje ogromna ilość obiektów, które powinny uwzględniać nowe animacje postaci związane ze wspinaniem się i przeskakiwaniem. Aby można było wykonać te działania, geometria oraz właściwości każdego obiektu na mapie, muszą być dynamicznie wykrywane i analizowane. Algorytm jest dość skomplikowany i wymaga rygorystycznego testowania oraz dostrajania mapy. Testowanie systemu tylko przez kilka dni, zanim pojawi się na live serwerach, będzie niewystarczające dla znalezienia ewentualnych błędów i efektów ubocznych. Dlatego też planujemy dłuższe testowanie tej funkcji, które rozpocznie się na początku listopada. Jeśli zajdzie taka potrzeba, możemy udostępnić system na serwerach testowych nawet przed listopadem. Do tego czasu będziemy pracować nad tą funkcją wewnętrznie.

Bezczynni gracze zarabiający BP

Wdrożone zostały reguły, dzięki którym bezczynni gracze nie będą już w stanie otrzymywać BP. Użytkownicy używający nielegalnych programów do zarabiania BP, zostaną wykryci i ukarani. Będziemy monitorować sytuację oraz udoskonalać nasz system.

Tak jak było to wcześniej zapowiadane, ekipa Bluhole ciężko pracuje nad tym aby już w IV kwartale tego roku PlayerUnknown’s Battlegrounds mógł opuścić wczesny dostęp. Więcej szczegółów na ten temat ujawnionych ma zostać jeszcze w tym miesiącu. Na ten moment wiemy tylko tyle, że w przeciwieństwie do wielu innych gier podnoszących swoja cenę gdy opuszczają wczesny dostęp, cena PUBG ma zostać utrzymana na tym samym poziomie. Taki jest przynajmniej plan zgodnie ze słowami Brendana Greena, dyrektora kreatywnego tej produkcji.

To teraz spójrzmy na listę nowości oraz zmian, jakie trafią do gry jeszcze w tym tygodniu (o ile nie pojawią się jakieś poważniejsze problemy).

Optymalizacja Klienta

  • Zoptymalizowano cienie;
  • Zoptymalizowano budynki, co poprawi wydajność na słabszych komputerach;
  • Zoptymalizowano wydajność klienta i serwera, gdy w pobliżu znajduje się wiele pojazdów;
  • Zoptymalizowano interfejs.

Świat

  • Dodano nowy rodzaj pogody: mgła
    • Mglista pogoda będzie mieć wpływ na widoczność graczy;
    • Posiada ona małe prawdopodobieństwo występowania;
    • W związku z testowaniem pogody, mgła ma większe szanse na pojawienie się podczas gry na serwerach testowych, niż w przyszłości na serwerach Live.
  • Ulepszono grafikę nieba w czasie innych, istniejących już efektów pogodowych;
  • Dodano nowe miasto na wschód od Stalber: Kameshki;
    • (Brak w notkach) Dodano nowe budynki do Stalber, jak i w okolicy tej miejscowości.

UI/UX

  • Dodano nową opcję zmiany koloru celownika;
  • Dodano możliwość dwukliku dla pochylania się (domyślnie Q i E);
  • Dodano możliwość ustawienia płynnego przejścia kamery podczas powracania z trybu swobodnego rozglądania;
  • Dodano nowe klawisze do używania przedmiotów konsumpcyjnych;
  • Nicki osób z drużyny będą od teraz pojawiały się na wysokości ich aktualnej pozycji (podczas kucania, leżenia itd.)
  • Dodano nowy klawisz do zaznaczania obecnej pozycji na mapie (domyślnie: Insert);
  • Dodano nowy klawisz wyśrodkowujący mapę na aktualnej pozycji postaci (domyślnie: Spacja)
  • Dodano nowy klawisz używający przedmioty w kolejności: zestaw medyczny, apteczka i bandaż (domyślnie:- myślnik)
  • Dodano możliwość zerowania odległości za pomocą kółka myszki;
  • Dostosowano położenie okna do zgłaszania (raportowania) graczy.

Nowe przedmioty

  • Dodano nową broń: Mini-14:
    • Jest to lekki, kompaktowy wyborowy karabin półautomatyczny zasilany amunicją 5.56mm;
    • Można go wyposażyć w dodatki przeznaczone dla snajperek, takie jak tłumiki, powiększone magazynki oraz lunety;
    • Broń posiada mniejszą siłę rażenia, ale nadrabia tę wadę dzięki bardzo dużej prędkości wylotowej oraz płaskiej trajektorii lotu pocisku.

Rozgrywka

  • Dystans na jakim renderowane są cienie, jest zsynchronizowany we wszystkich ustawieniach grafiki, aby każdy gracz miał równe szanse;
  • Postać, która została znokautowana podczas nurkowania, także będzie odczuwać brak powietrza, a z upływem czasu może otrzymać dodatkowe uszkodzenia’
  • Balans broni:
    • Kusza: zwiększono przeładowanie kuszy o 35%;
    • Tommy gun został usunięty ze zrzutów i będzie można znaleźć go na całej mapie;
      • Można dodawać do niego tłumik, chwyt przedni pionowy i magazynki;
    • Została ustalona minimalna wartość poziomego odrzutu, celem zapewnienia większej przewidywalności i powtarzalności, szczególnie w przypadku broni cechujących się wysokim odrzutem w poziomie.
  • Możliwość wsuwania granatu do kabury, poprzez zmianę na inną broń lub do pozycji bez broni, chyba że granat został już odbezpieczony;
  • Po wyrzuceniu danej broni, tryb ognia, który został na niej ustawiony, zostanie zapamiętany i ustawiony przy ponownym podniesieniu;
  • Skorygowano uszkodzenia po kolizji motocykla.

Akcje

  • Zaktualizowano animacje odrzutu dla wszystkich broni;
  • Ulepszono animację i zbalansowano granaty
    • Zmniejszono czas zapalnika granatów oślepiających do 2,5 sekundy;
    • Zwiększono obszar obrażeń granatu odłamkowego;
    • Ulepszono animację rzucania granatami, umożliwiając szybsze przygotowanie do rzutu i dokładniejszą trajektorię, ale zmniejszono długość wyświetlania trajektorii rzutu;
    • Zapalnik granatu jest odbezpieczany manualnie (domyślnie: R);
    • Można wybrać tryb rzucania granatu: rzut lub turlanie po ziemi  (domyślnie: prawy przycisk myszy);
    • Szybkość poruszania postaci ma wpływ na trajektorię rzutu.
  • Poprawiono animację podczas wychylania się w lewą stronę (postać będzie odkrywała mniej ciała);
  • Bieg sprintem nie będzie już hamował regeneracji wskaźnika oddechu;
  • Przeładowując broń można się teraz położyć lub wstać.

Dźwięk

  • Dodano nowe dźwięki podczas używania przedmiotów konsumpcyjnych;
  • Skorygowano zakres  słyszalności dotyczący przeładowania broni i rozbijania okien;
  • Dodano nowy dźwięk dla zderzenia się postaci z pojazdem;
  • Dodano nowy dźwięk związany z wyciągnięciem zawleczki z granatu.

Poprawki

  • Postacie, które wpadną pod mapę natychmiast przeniesione zostaną na ziemię;
  • Naprawiono błąd związany z wartością suwaka FOV, w którym były niewłaściwe ustawienia podczas znajdowania się w pojeździe w trybie FPP;
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie klienta gry, podczas zmiany ustawień w opcjach;
  • Poprawiono opisy niektórych dodatków do broni;
  • Naprawiono błąd animacji po ponownym podłączeniu do gry;
  • Naprawiono kilka błędów związanych z trybem obserwatora;
  • Naprawiono błąd związany z wskaźnikiem oddechu pokazującym zero na początku gry;
  • Przeładowanie broni zostanie zatrzymane, jeśli podczas jego trwania, postać będzie próbowała podnosić przedmiot;
  • Naprawiono błąd związany z dźwiękiem trąbienia, który pozostawał włączony podczas otwierania mapy lub wykonywania innych czynności w momencie użycia klaksonu;
  • Nie można już ustawić kilku funkcji na jednym klawiszu.

Inne

  • Ulepszono system BP, aby zapobiec bezczynnym graczom zarabianie BP;
  • Dodano tablicę rankingów dla trybu FPP, dla wszystkich regionów posiadających FPP
  • NVIDIA ShadowPlay Highlights™ działa teraz na Windows 7 i 8, o ile Windows Aero jest włączony.

Oprócz tego nie wspomniano w notkach, ale gracze zauważyli, że dodano opcję umożliwiającą wyłączenie renderowania postaci podczas otwierania ekranu ekwipunku.

I gratis dla osób czytających tę stronę – ono jak wyglądać będzie pustynna mapa w PlayerUnknown’s Battlegrounds. Poniższe zdjęcie pokazuje mini-mape tego regionu znalezioną w plikach gry na serwerze testowym 🙂

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?