Na dzisiaj zaplanowano kolejna olbrzymia aktualizację w Fortnite, która wprowadzi zmiany zarówno dla trybu PvE – Ratowanie świata, jaki i darmowego Battle Royale.
Zgodnie z informacją zamieszczoną na forum gry, serwery wyłączone zostaną o godzinie 10:00 rano czasu polskiego na maksymalnie 2 godzinki.
Wersja 1.7.1 poprawia ogólną stabilność i zwiększa komfort gry zarówno w kampanii Ratowanie Świata, jak i w trybie Battle Royale. Ponadto ponownie włączono obsługę sprzętu pod DirectX 10. Aktualizacja ta poprawi również wydajność u graczy na komputerach PC o niższych parametrach, a do tego uruchomiano BattlEye – system wykrywania oszustów, który od dawna sprawdza się w takich grach jak H1Z1: King of the Kill, PlayerUnknown’s Battlegrounds, ARK: Survival Evolved, PlanetSide 2 i wielu innych.
Fanów Fortnite: Battle Royale z pewnością ucieszy informacja, że w grze pojawią się statystyki! Znaleźć je będzie można w zakładce statystyk na ekranie głównym. Dobra wiadomość jest taka, że statystyki były zapisywane przez twórców od dnia premiery tego trybu, więc z pewnością zobaczycie swoje największe zwycięstwa. Niestety na rankingi trzeba będzie jeszcze poczekać.
Jeśli chodzi o tryb PvE w Fortnite: Ratowanie Świata, to zwiększono obrażenia zadawane przez umiejętności oraz poziom zdrowia i osłony u wszystkich bohaterów. Zmiana ta ma niewielki wpływ na niższych poziomach, lecz znacznie wzmocni graczy, którzy dokonali już sporych postępów w kampanii. Także i potwory na wyższych poziomach otrzymały wyższy poziom zdrowia i siłę obrażeń, więc warto mieć to na uwadze. Oprócz tego twórcy wprowadzili szereg zmian w trybie Hordobicia i od dzisiaj Ci bardziej doświadczeni gracze, nie będą musieli po raz kolejny przechodzić niższych poziomów trudności, aby znaleźć godne siebie wyzwanie.
Poniżej zamieszczam pełną listę zmian.
Ogólne
- Wprowadzono BattlEye
Battle Royale
Rozgrywka
- Bojowy bus teraz szybciej przemieszcza się po mapie.
- Zwiększono grawitację podczas skoku z busa, co zmniejszy maksymalny zasięg ruchu w poziomie.
- Ostatnia strefa bezpieczna przed burzą zamknie się teraz całkowicie, zamiast zachowywać promień 10 cm.
- Obrażenia od burzy nie będą teraz przerywać przeszukiwania zrzutów zaopatrzenia.
- Poprawiono interfejs lobby przed grą – dodano komunikaty o serwerze czekającym na połączenie ze strony graczy i startującym bojowym busie, gdy lobby jest pełne.
- Usunięto błąd sprawiający, że lotnia czasami nie otwierała się automatycznie na odpowiedniej wysokości.
- Usunięto błąd sprawiający, że zrzuty zaopatrzenia zawisały w powietrzu po zniszczeniu budowli gracza, na której wylądowały.
Bronie
- Zmiany w stosunku do ostatniej aktualizacji z 6 października:
- Zwiększono obrażenia samopowtarzalnych karabinów snajperskich o 50%;
- Zmniejszono obrażenia karabinów snajperskich z lunetą o 33%;
- Zmniejszono obrażenia zadawane przeszkodom przez granaty, granatniki i wyrzutnie rakiet z 450 do 375;
- Wydłużono czas przeładowania wyrzutni rakiet o 20%;
- Zwiększono obrażenia pistoletów maszynowych o 10%;
- Zmieniono nazwy kilku broni
- Zmieniono nazwę „karabin samopowtarzalny” na „karabin szturmowy (krótkie serie)”;
- Zmieniono nazwę „pistolet samopowtarzalny” na „pistolet”;
- Zmieniono nazwę „strzelba samopowtarzalna” na „strzelba taktyczna”;
- Usunięto błąd uniemożliwiający uszkodzenie zrzutów zaopatrzenia z broni wybuchowej;
- Usunięto błąd sprawiający, że strzelba-pompka czasami strzelała dwukrotnie;
- Usunięto błąd sprawiający, że granaty czasami nie zadawały obrażeń;
- Usunięto błąd sprawiający, że efekty trafień pocisków były widoczne tylko dla graczy w bezpośredniej bliskości;
- Usunięto błąd powodujący znikanie celownika broni;
Gra w parach/oddziałach
- Eliminacja zostanie teraz zaliczona na konto gracza, który powali wroga, niezależnie od tego, kto dobije powalonego;
- Zwiększono poziom zdrowia po ocuceniu ze stanu powalenia;
- Zwiększono zdrowie z 25 do 30;
- Osłona nie chroni już powalonego gracza przed obrażeniami;
- Gracz zachowuje pozostałą osłonę po reanimacji przez towarzysza drużyny;
- Obrażenia na skutek trafienia przez towarzyszy z drużyny spowodują teraz teraz wyświetlenie prawidłowych efektów trafienia;
- Usunięto błąd powodujący w niektórych przypadkach wyświetlenie nieprawidłowego miejsca oddziału pod koniec gry;
- Usunięto błąd sprawiający, że powaleni gracze odbijali się od opon;
- Usunięto błąd sprawiający, że pułapki odrzucały powalonych graczy;
Interfejs
- Na ekranie końca gry znajduje się teraz przycisk zgłaszania graczy;
- Obrażenia krytyczne u graczy z osłoną są teraz wyświetlane na niebiesko, tak jak inne trafienia w osłonę;
- Kolory znaczników graczy w trybie gry w parach/oddziałach są teraz wyświetlane w ten sam sposób;
- Znaczniki graczy na minimapie będą teraz miały kolor przypisany graczowi (wcześniej znaczniki wszystkich graczy miały kolor jasnoniebieski);
- Zmieniono ikonę upuszczenia na ekranie ekwipunku z obrazka śmietnika na „strzałkę upuszczenia”, aby lepiej zilustrować jej cel;
- Można teraz upuścić tylko jeden przedmiot ze stosu – wystarczy przeciągnąć go z przytrzymaniem klawisza „Shift”;
- Gracze nie będą już wyświetlani jako wyeliminowani, gdy wczytują mapę;
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyeliminowanym graczom wpisywanie tekstu w opcji wysłania uwag przy pomocy kontrolera.
Świat gry
- Dodano nazwy istniejących miejsc na mapie:
- Pomidorowy Przysiółek
- Stęchły Skład
- Słony Strumień
- Dodano kilka budowli w pobliżu Pomidorowego Przysiółka;
- Dodano nowe miejsca, w których mogą pojawić się łupy, są to: północny i południowy most na rzece, a także Samotna Stróżówka i skład kontenerów na zachodzie;
- Usunięto blokady w niektórych piwnicach, uniemożliwiające dostęp do podziemnych skrzyń i łupów;
- Usunięto błąd sprawiający, że drzewa lewitowały nad ziemią;
- Poprawiono kilka drzew, których wcześniej nie można było uszkodzić;
- Wprowadzono szereg ogólnych poprawek i ulepszeń do świata gry.
PvE – Ratowanie Świata
Rozgrywka
- Hordobicie
- Postępy w grze są teraz określane na podstawie postępów gracza w kampanii Ratowanie Świata;
- Jeśli gracz ukończył Posterunek w Deskogrodzie 3 w kampanii Ratowanie Świata, cały obszar Kamiennego Lasu i pierwsze trzy strefy Deskogrodu zostaną odblokowane w trybie Hordobicia;
- Zadania mają teraz minimalny poziom trudności zamiast wymaganego;
- Jeśli w opisie misji widnieje „Ukończ wyzwanie 3 w strefie o poziomie 9”, wyzwanie to można teraz zaliczyć w dowolnej strefie o poziomie trudności 9 lub wyższym, nie tylko w strefie o poziomie dokładnie 9;
- Wszystkie wyzwania w strefie 1, 2, lub 3 stopnia zostaną odblokowane od razu po wejściu do niej;
- Wszystkie fragmenty Rubieżnika teraz pojawiają się ponownie między falami hordy;
- Fragmenty Rubieżnika pojawiały się zbyt daleko w trybie hordy;
- Postępy w grze są teraz określane na podstawie postępów gracza w kampanii Ratowanie Świata;
- Usunięto błąd sprawiający, że wybór ewolucji pomiędzy wariantem mrocznym i obsydianowym zawsze domyślnie padał na wariant obsydianowy;
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom umieszczenie kilku stosów zasobów budowlanych lub amunicji w magazynie burzowej tarczy;
- Usunięto błąd powodujący maksymalne nasycenie obrazu w misjach nocnych na pewnych modelach kart graficznych;
- Usunięto błąd sprawiający, że gruchotacze szarżowały za daleko po zniszczeniu budowli lub przeszkody, jeśli w okolicy nie było żadnego celu;
- Usunięto błąd sprawiający, że wspólne dla członków ekipy wartości Formy, Ofensywy, Rezystancji i Technologii były ograniczone do niższego pułapu, niż zamierzano;
- Zmieniono zasięg rozstawienia teleportera: początkowy zasięg rozstawienia zwiększono do 15 pól, a wzrost zasięgu z każdym ulepszeniem zmniejszono do 5 pól.
Bohaterowie
- Usunięto błąd sprawiający, że MISIU i Wieże Elektryczne na wyższym poziomie zabijały potwory jednym atakiem i mogły zostać uszkodzone na skutek efektów w rodzaju pszczół i trujących chmur;
- MISIU i Wieże Elektryczne wykorzystują teraz model uszkodzenia przeszkód zamiast modelu obrażeń postaci;
- Zwiększono poziom zdrowia MISIA, Wieży Elektrycznej i BAZY;
- MISIU i Wieże Elektryczne wykorzystują teraz model uszkodzenia przeszkód zamiast modelu obrażeń postaci;
- Zwiększono wartości obrażeń zdolności, zdrowia i osłony u wszystkich Bohaterów;
- Wszystkie te wartości rosną zależnie od klasy rzadkości Bohatera;
- Rosną one o 10% co 5 poziomów, do maksymalnie 30% dla Bohaterów niepospolitych i 60% dla legendarnych;
- Wartości te wcześniej były skalowane o stałe wartości powiązane z bronią i w związku z tym niedomagały na wyższych poziomach;
- Na niskich poziomach bez zmian, wartości rosną stopniowo wraz z poziomem trudności;
- Na wyższych poziomach zdolności i gadżety bohaterów będą miały większy wpływ na potwory;
- Na wyższych poziomach bronie będą szybciej ranić potwory;
- Wszystkie te wartości rosną zależnie od klasy rzadkości Bohatera;
- Dostosowano poziom zdrowia i siłę obrażeń przeciwników do zmian w skalowaniu Bohaterów;
- Na niskich poziomach bez zmian;
- Wartości rosną stopniowo wraz z poziomem trudności;
- Na wyższych poziomach potwory będą ranić graczy trochę wolniej;
- Zdolność Szarża nie zostanie już przedwcześnie przerwana, jeśli użyje się jej do ataku na szarżującego gruchotacza.
Oprócz tego ekipa Fortnite usunęła mnóstwo innych błędów, w tym wiele literówek, a także wprowadziła ulepszenia związane z optymalizacją wydajności gry. Nadal niestety sprawdzane są doniesienie o spadku klatek na terenach o gęstej roślinności, więc na te poprawki trzeba jeszcze poczekać.
Pełną listę zmian znajdziecie na stronie Fortnite.
Kurwa, giereczka miodzio. Niech tylko ogarną jeszcze parę poprawek i ulepszą serwery (bo czasem cofki występują) i giereczka na medal.
Siadam do gry na chwilkę a tu 4 rano i tak za każdym razem 😉