Wierni fani oraz byli gracze Just Survive, doskonale z pewnością wiedzą, że w sierpniu ekipa tego survivala podjęła decyzję o zmianie mapy z Z1 na Badwater Canyon oraz wprowadzeniu wielu nowych systemów.
Zmiany te jednak nie do końca przypadły do gustu graczom. Wielu z nich z rozrzewnieniem wspomina mapę Z1 i błaga studio DBG o jej powrót. Podobnie jest w przypadku systemu budowania, bo o ile modularne elementy spodobały się graczom, to możliwość wybudowania bazy w z góry określonych miejscach, już nie do końca.
Wygląda na to, że ekipa Just Survive zaczyna powoli dostrzegać problem i zauważyła znaczny odpływ graczy po tej sierpniowej aktualizacji. Już od jakiegoś czasu dostępna jest ankieta, w której można podzielić się swoja opinią na temat tych zmian. A teraz także i J Goldberg, osoba odpowiedzialna w DBG za komunikację ze społecznością, chciałby wiedzieć, co takiego sprawia, że tylu graczy domaga się powrotu mapy Z1, dlaczego w ich opinii jest lepsza i co sądzą o obecnym systemie budowania.
W pierwszej z trzech zaplanowanych ankiet, J zadał graczom Just Survive siedem pytań:
- Fundamenty – Wolicie dowolne stawianie baz z Z1, czy też z góry ustalone na Badwater Canyon? Dlaczego?
- Konstrukcja – Wolicie gotowe elementy baz tak jak to było na Z1, czy też modularne z BC? Dlaczego?
- Naprawa i utrzymanie – Wolicie ręczne naprawianie tak jak to było na Z1, czy też automatyczne z BC? Dlaczego?
- Osłona i czas – Czy wolicie styl rajdowania z Z1 (brak osłon, czasu), czy tez ten z Badwater Canyon? Dlaczego?
- Materiały – Wolicie pojedyncze typy materiałów z Z1 czy też wiele rodzajów z BC? Dlaczego?
- Model obrażeń – Wolicie model z Z1, czyli tylko materiały wybuchowe mogły zadać obrażenia bazom, czy też tak jak jest obecnie na BC, czyli każda broń może zadać obrażenia?
- Materiały niszczące– Wolicie zdobywanie nawozu i drożdży z Z1, czy też dynamit i bombę rurową z BC? Dlaczego?
Jeśli zależy Wam na Just Survive to powinniście odpowiedzieć na te pytania. Możecie zrobić to na Reddit, w temacie w którym zostały zadane, lub też tutaj w komentarzach, bo Wasze opinie zostaną przeze mnie przekazane DBG 🙂
A tymczasem na serwer testowy Just Survive trafiła kolejna aktualizacja. Tym razem prócz wielu nowych przedmiotów i poprawek, dodano także kolejny obszar mapy – Resolution Ridge.
- Dodano kolejną bazę wojskową i tutaj pojawiać się będą nowe postacie;
- Dodano szybkie podróżowanie pomiędzy bazami za pomocą helikoptera (koszt 500GEC);
- Dodano bronie poziomu III i IV:
- Double Bit Axe
- Antique Cavalry Saber
- Katana
- Bowie Knife
- Spiked Pipe
- M1911 TX-Poly
- M19911 Black Hawk
- M9-A3
- M9-MCMXV
- R380 Thunder-5
- R380 DZ-Tec
- .44 Magnum 18-K
- .44 Magnum Viper
- Alpine-R Shotgun
- Boomstick 12 Shotgun
- .308 Pinpoint 700
- .308 Tactical Sniper X
- AR-15 1-Defender
- AR-15 Governor
- AK-47 Saga 77
- AK-47 S-MAG5
- Walkie Talkie z radiem
- Dodano II poziom kasku – Blue Football Helmet
- Dodano przepisy na szkło z piasku
- Dodano podstawowe wsparcie dla klanów (ranking, grupy, voice chat);
- Dodano zakładkę Stronghold, w której można zobaczyć ilość elementów i historię rajdów;
- Dodano zamki tworzone przez graczy (2 na postać), które pomogą zablokować drzwi w budynkach, jakie można znaleźć w świecie;
- Spożycie brudnej wody (butelkowej lub prosto ze źródła), a także spożycie zepsutego pożywienie, uszkadza system immunologiczny postaci;
- Zredukowano ilość pojawiającego się jedzenia w świecie;
- Dodano nowe warianty zombie: wojskowi i policja;
- Lepsze ciuchy mogą pomieścić więcej przedmiotów i zwiększają odporność na obrażenia zadawane przez NPC;
- Nowe zachowania dla wilków;
- Szopy i drzwi do szop naprawiają się wraz z upływem czasu, ale tylko gdy nie zostały całkowicie zniszczone;
- Dodano dodatkowe źródła paliwa;
- Zmieniono przepis na ognisko;
- Wiele poprawek.
Zdążyłam już zawitać na testowy Just Survive, chociaż miałam pecha, bo akurat kończył się dzień i zapadała noc, więc za wiele nie widziałam. Ale powiem Wam, że moje pierwsze wrażenie z nowego obszaru było zaskakująco pozytywne. Gdy trafię na dzień to porobię więcej zdjęć tego regionu 🙂
wszystkie elementy otoczenia zaczerpniete z kotk ale nie dziwic sie im co maja sie wysilac skoro gra i tak ledwo przedzie. dodano nowe pustkowia super. helikopter dostepny dla kazdego podczas apokalipsy? a. Te zamki wydaja sie byc ciekawe
Nie widziałem jeszcze wszystkich nowych lokacji ale te co zobaczyłem bardzo pozytywnie, juz samo wyjscie z nowej bazy wojskowej na most jest fajne, wnętrza jak widze już zaczynają odbiegać od Kotk. Idąc drogą najpierw zza horyzontu pokazuje sie jakiś pomniko/szyld po czym wchodzę na pasaż handlowy z restauracją, ciekawie zaprojektowana lokacja, druga w lesie jakiś sklep z wypchanymi zwierzętami lokacja żywcem ze Skyrima ładnie to wygląda ogólnie Bardzo dobra lokacja, widac jakis pomysł, Szkoda tylko że przeważają takie pustynne tereny…jednaj nadal jestem za tym żeby reszta mapki to było jedne wielkie miasto 😉 , no i ten brak jest optymalizacji jeszcze bo gra sie szarpie jak nie powiem kto za co.