Do końca roku zostało zaledwie 11 tygodni i gracze PUBG coraz częścią zadają pytanie dotyczące premiery PUBG na PC i Xbox One.
Zgodnie z obietnicą twórców, wersja 1.0 na PC oraz Xbox Game Preview ukazać się miała pod koniec tego roku i wiele osób wyszczekuje tego momentu z wielką niecierpliwością. Tym bardziej, że to właśnie wtedy dodana zostanie nowa pustynna mapa, jak i system przeskakiwania przeszkód, podciągania oraz wspinania.
Z najnowszego komunikatu ekipy PlayerUnknown’s Battlegrounds dowiedzieć się możemy o planach związanych z przygotowaniem do premiery.
Wielu z Was z pewnością już wie, że nowa zawartość oraz funkcje udostępnione zostaną w wersji 1.0 na PC. Obecnie używamy wewnętrznego serwera, aby opracować i przetestować nową zawartość oraz funkcje, w tym przeskakiwanie, wspinanie, nową mapę, pojazdy oraz odtwarzanie rozgrywki w 3D. W tym samym czasie cały czas pracujemy nad optymalizacją i stabilizacją.
Ekipa PUBG intensywnie pracuje nad wersjami 1.0 dla obu platform, jednakże jeśli chodzi o wersje na PC to zgodnie z zapowiedzią, skupiać się będą oni w tej chwili tylko i wyłącznie na stabilizacji oraz optymalizacji. Oznacza to, że mała aktualizacja, która trafi na serwery Live jeszcze w tym tygodniu, będzie najprawdopodobniej ostatnią przed premierą gry.
Oczywiście nowa zawartość oraz funkcje muszą zostać porządnie przetestowane zanim trafią do gry, a to oznacza, że już niedługo będziecie mieć okazję je wypróbować na serwerach testowych PUBG.
W tym celu będziemy uruchamiać serwery testowe w trzech etapach:
- Faza I – skoncentrowana na mechanizmie skoków;
- Faza II – jeszcze więcej testów związanych ze skokami, wspinaniem, a także nową zawartością;
- Faza III – testy całej nowej zawartości, wliczając w to nową mapę.
Z racji tego, że nowa zawartość i funkcje muszą zostać poddane rygorystycznemu testowaniu przez kolejne kilka tygodni, ekipa PUBG postanowiła wstrzymać aktualizację serwerów Live, a zamiast tego skupić się na testowaniu nowości.
To kiedy będzie można wypróbować przeskakiwania i wspinania? Zgodnie ze słowami twórców już pod koniec października lub też na początku listopada.
Warto też wspomnieć o postępie prac nad optymalizacją tablic rankingowych. Zajęło to twórcom znacznie więcej czasu niż pierwotnie zakładali i dlatego też kolejny sezon wystartuje dopiero 20 października, czyli w najbliższy piątek.
Oprócz tego Dodano dodatkowe serwery w Korei i Japonii, a także tryby FPP dla regionów Oceanii, Azji oraz Południowej Ameryki.
Tak jak wspominałam, jeszcze w tym tygodniu na serwery Live PlayerUnknown’s Battlegrounds trafi mała aktualizacja, a wraz z nią następujące zmiany:
- Zmniejszono ilość pojawiających się przedmiotów na wyspie startowej (lobby), aby zrównoważyć ilość łupów na północno-wschodniej części Erangel;
- Wyeliminowano animację oraz efekty pożaru, jaki występował w samolocie startowym, jeśli postać gracza została podpalona koktajlem Mołotowa w lobby;
- Naprawiono błąd pozwalający trzymać jednocześnie broń i patelnię;
- Naprawiono błąd migoczących ikon broni w trybie widza.
To co myślicie o zaprzestaniu aktualizowania serwerów Live i skupieniu się na stabilizowaniu, optymalizacji oraz testach nowych zawartości?