Kilkanaście dni temu ekipa studia NeoWiz, twórcy Bless Online, wzięła udział z TwitchCon w Kaliforni, gdzie prezentowała swoja grę oraz rozmawiała z fanami o planach związanych z jej wydaniem na Zachodzie.

W krótkim podsumowaniu tego wydarzenia, ekipa Bless Online zdradziła, że w przyszłym roku planuje uruchomić program wczesnego dostępu na Steam, gdzie gracze zainteresowani tym MMORPGiem, po zakupieniu jednego z pakietów założycielskich, będą mogli w niego zagrać i pomóc w jego udoskonalaniu. Oprócz tego studio NeoWiz chce uniknąć wszelkich elementów kojarzonych jako Pay-to-Win oraz udostępnić ten tytuł w jak największej liczbie regionów. Niestety, na ten moment nie wiadomo czy Bless Online będzie w przyszłości grą Free-to-Play.

Poniżej znajdziecie pełna listę pytań i odpowiedzi ekipy NeoWiz.

  • Kiedy Bless Online zostanie wydane na Steam?

Planujemy wydać grę jako część programu Early Access w 2018 roku z ograniczonymi testami, zanim to nastąpi. Dokładne daty podane zostaną w przyszłości.

  • Jaki będzie model biznesowy dla Early Access?

W przypadku wczesnego dostępu planujemy wprowadzić kilka pakietów, które zapewnią naszym fanom pragnącym pomóc w tworzeniu ostatecznej wersji gry, pewne korzyści. Pracujemy nad szczegółami i ujawnimy je gdy będziemy gotowi. Do tej chwili nie zdecydowaliśmy jaki będzie model biznesowy wersji końcowej.

  • W jakich regionach będzie dostępne Bless Online?

Planujemy wydać grę na całym świecie w jak największej liczbie regionów, z pewnymi wyjątkami ze względu na istniejące partnerstwa.

  • Jakie języki będzie wspierać Bless Online?

W trakcie wczesnego dostępu, gra dostępna będzie w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim. W późniejszym czasie dodamy także i inne języki.

  • W jaki sposób będziecie zarabiać na Bless Online? (Czy gra będzie Pay-to-Win?)

Chociaż nadal pracujemy nad ustaleniem odpowiedniego planu dla Bless Online, to możecie mieć pewność, że wszyscy głośno i wyraźnie słyszeliśmy opinie użytkowników, abyśmy nie wprowadzali elementów P2W. Obiecujemy, że nadal będziemy zbierać Wasze opinie oraz kontynuować starania, aby wybrać model biznesowy, który jak najlepiej sprawdzi się w przypadku Bless Online.

  • Jak zamierzacie zaangażować społeczność w proces rozwoju?

Przed uruchomieniem programu wczesnego dostępu, zaprosimy niektórych z naszych fanów do przetestowania gry w celu uzyskania ich opinii. Prosić Was będziemy o uczciwą i konstruktywną opinię na temat wszystkich aspektów gry, tak aby poprawić Bless Online w czasie fazy wczesnego dostępu, jak i później.

I co o tym sądzicie? Będzie jak z Black Desert Online, które pierwotnie miało być Free-to-Play, a przed premierą zdecydowano zmienić ten model na Buy-to-Play?