Studio Funcom przygotowuje się do premiery Conan Exiles zaplanowanej na 8 maja i w najnowszym dzienniku developerskim ujawnia, jakie zmiany zostaną wprowadzone do gry przed jej premierą i z czego studio musiało zrezygnować. Część z obietnic składanych przez twórców tego survivala, będzie musiała poczekać nieco dłużej na ich realizację.
W ostatnich miesiącach musieliśmy podjąć parę poważnych decyzji dotyczących przygotowań gry do premiery. Analizowaliśmy grę ze wszystkich stron (uwzględniając także dopiero powstającą zawartość) i poddaliśmy każdą jej część ocenie według określonych kryteriów. Pewne elementy lub funkcje nie spełniły oczekiwań, innych nie było sensu dalej rozwijać, jeszcze inne zostały czymś zastąpione, a niektóre okazały się niewykonalne z technologicznego lub produkcyjnego punktu widzenia. Zbliżając się do dnia premiery, trzeba podejmować trudne decyzje i w ostatnich miesiącach musieliśmy się z tym liczyć.
Te trudne decyzje dotyczą kilku funkcji, jakie były obiecane w trakcie trwania wczesnego dostępu: czarnoksięstwo, wierzchowce, pety oraz system osad to tylko niektóre z nich.
O ile czarnoksięstwa jako takiego na razie w grze nie będzie, to jego pewne elementy już są obecne – jak chociażby bojowe orby działające jak granaty, tworzenie trucizn i mikstur alchemicznych. Także i zaklęcia szybkiej podróży oraz tworzenie przynęt na potwory, jakie dodane zostaną do gry w najbliższym czasie, mogą być zaliczane do czarnoksięstwa.
System osad, który miał ożywiać bazy szczególnie na serwerach PvE, nie wyszedł poza sferę projektową. Podobnie stało się z wierzchowcami oraz petami. Zamiast tego projektanci pracujący nad tymi tematami skupili się na poprawieniu zachowań przeciwników, ulepszeniu systemu walki i wielu innych poprawkach.
Dobra wiadomość jest jednak taka, że zgodnie ze słowami studia Funcom, jeśli któraś z obiecywanych wcześniej funkcji zostanie wprowadzona do gry, to gracze nie będą musieli za nią płacić.
Chcielibyśmy wyraźnie zaznaczyć, że nigdy nie przeniesiemy nowych funkcji omawianych na etapie wczesnego dostępu do płatnych dodatków wprowadzających nową zawartość. Gdyby na pewnym etapie po premierze okazało się, że jest możliwa implementacja wierzchowców, czarnoksięstwa czy jakichkolwiek innych funkcji, które planowaliśmy wprowadzić w ramach wczesnego dostępu, to zadbamy o to, żeby były dostępne za darmo dla wszystkich.
No dobrze, to sprawdźmy listę nowości, jakie dodane zostaną do gry jeszcze przed jej premierą, jak i w dniu premiery.
Świat Conan Exiles powiększy się – i to znacznie. Już 8 maja gracze otrzymają dostęp do całkiem nowego biomu – bagien pełnych nowych przeciwników, planów rzemieślniczych, broni i pancerzy, miejsc, materiałów budowlanych i wielu tajemnic. Oprócz tego na Mroźnej Północy pojawi się nowy obszar – świątynia położona w wulkanie, wejście do której trzeba będzie wpierw odkryć.
Twórcy Conan Exiles ulepszą także już niedługo system walki. Poprawienie tego systemu było funkcją, na której graczom zależało najbardziej i dlatego też ostatnie kilka miesięcy spora część projektantów poświęciła temu aspektowi.
Nowy system walki będzie całkiem inny niż jego poprzednik. Zmieni się dosłownie wszystko. Będzie bardziej brutalny, będzie wymagał taktycznego myślenia, a przede wszystkim – starcia będą dzięki niemu dużo ciekawsze. Wraz z nowym systemem walki wprowadzony zostanie także zmodernizowany interfejs, który wygląda o wiele lepiej niż dotychczas.
Jeśli chcecie przekonać się, jak to wyglądać będzie w praktyce, obejrzyjcie zamieszczony poniżej film z prezentacji powyższych zmian.
W dniu premiery do gry zawita także zapowiadany od dawna system Czystek (The Purge), oznacza to, że stworzenia i bohaterowie niezależni będą atakować bazy graczy, nawet gdy nie są oni zalogowani do Conan Exiles. Oznacza to, że gracze będą musieli zadbać o pułapki, mury, niewolników i umocnienia. Mechanika ta będzie włączona na wszystkich oficjalnych serwerach, natomiast administratorzy serwerów prywatnych będą mogli ją włączyć lub wyłączyć.
Osoby pragnące odpocząć od bijatyki i krwawej codzienności barbarzyńskiego życia, będą mogli prowadzić sobie spokojny żywot wygnanego rolnika. Aby uprawa się powiodła, będzie trzeba zdobyć za pomocą sierpa, nasiona roślin do zasiania i zasiać je na grządce. Możliwa będzie uprawa wszystkich roślin poza wodnymi, a także algowca pomarańczowego.
Premiera Conan Exiles przyniesie także graczom nową religię bogini Derketo z nowym awatarem. Co ciekawe, w Stygii czci się ją jako królową żądzy i płodności, a w Czarnych Królestwach jest osławioną boginią śmierci.
System atutów umożliwi graczom dokonywanie znaczących wyborów wpływających na rozgrywkę. Postać skłonna do kanibalizmu, po zainwestowaniu punktów w drzewko Przetrwanie uzyska atut „Na surowo”, umożliwiający bezkarną konsumpcję surowego mięsa. Grając zwinnym wojownikiem, po zainwestowaniu punktów w drzewko Zręczność użytkownicy nauczą się „Dłuższego skoku” i będą mogli wykonywać niesamowite sztuczki akrobatyczne. Nałogowi zbieracze po zainwestowaniu punktów w drzewko Udźwig zyskają atut „Równowaga i przeciwwaga”, dzięki któremu dodatkowe obciążenie będzie się przekładało na zadawanie większych obrażeń w walce.
W zdobyciu wymarzonych atutów pomogą także barwy wojenne. O ile część z nich będzie czysto ozdobna i zniknie dopiero po tygodniu, to inne będą dawały graczom dodatkowe trzy punkty do wydania w drzewku atutów. Jedyny minus tych drugich to taki, że znikać będa one po godzinie, więc warto będzie zrobić kilka na zapas.
Z racji tego, że wierzchowce nie pojawią się w najbliższym czasie w grze, studio Funcom podjęło decyzje o dodaniu mechaniki szybkiej podróży, do której służyć mają tajemnicze obeliski.
Oczywiście to nie wszystkie nowości, jakie dodane zostaną w dniu premiery do Conan Exiles. Warto wspomnieć jeszcze o dzienniku podróży, czyli najważniejszych kamieniach milowych osiągniętych przez graczy, nowych meblach i elementach do budowy baz, przynętach na potwory podczas polowań, miksturach i wielu innych rzeczach, których pełną listę twórcy podadzą przed premierą.
I co o tym myślicie? Kto z Was będzie grać w Conan Exiles po premierze?
Granaty, trucizny i mikstury jako część czarnoksięstwa. To ja chyba znam inna definicję czarnoksięstwa …
JEst jakis trial?
na razie nie, no chyba ze kupisz na steam, zagrasz godzinę i oddasz 🙁
No zapowiada się ciekawie, trzeba będzie sprawdzić ten nowy system walki.
Jak panowie z Funcom’u utrzymają dobry trend to ich gra może przebić Ark.
Aczkolwiek nie raz jako gracze przejechaliśmy się na obietnicach twórców.
Tu się zgadzam niestety 🙁
Dziś rano zerknąłem na serwery i na bardziej popularnym officialu było 7 osób…
Powiększą świat wkrótce trzykrotnie a serwery wciąż na 40 osób…
Słabo marnowany potencjał.