Studio Epic Games nie spodziewało się, że darmowy tryb Battle Royale dla Fortnite stanie się aż tak popularny. Niestety, wraz ze wzrostem popularności rośnie także ilość pojawiających się problemów. Te najbardziej irytujące dotyczą problemów z połączeniem, z budowaniem oraz brakiem łupów ze skrzyń ze skarbami i zrzutów.

Wczorajsza, nieco opóźniona aktualizacja, po części wynagrodziła graczy Battle Royale i otrzymali oni w formie rekompensaty 20 bojowych gwiazdek. Niestety, wprowadziła do gry także i kilka innych błędów, takich jak chociażby problemy z rozdzielczością, czy też niewykonalne zadanie w nie istniejącym jeszcze trybie Błyskawica.

W najnowszym materiale filmowym, ekipa Fortnite Battle Royale zdradziła, iż już niedługo do grze dodane zostaną nowe tryby. Jednym z nich jest właśnie Błyskawica, kolejnym ma być specjalny tryb „pomiędzy oddziałami a ustawkami 50 na 50”. Na ten moment nie ujawniono więcej szczegółów na ten temat, ale wiadomo, że celem twórców jest aby co niektóre z limitowanych trybów, były w przyszłości udostępnione jako mecze Solo, Duo i Drużynowe.

W przeszłości ekipa Fortnite wielokrotnie mówiła o tym, że chce ulepszyć system strzelania w grze. Już niedługo, w specjalnym limitowanym trybie, gracze będą mogli osobiście przetestować te zmiany i podzielić się opinią na ich temat z twórcami gry.

Celem tych zmian jest między innymi uniemożliwienie snajperskich strzałów z pistoletów oraz wprowadzenie cech premiujących różne rodzaje starć, zależne od odległości od celu, rodzaju celu, dostępności amunicji, itd.

By zaradzić problemom związanym ze strzelanie, ekipa Epic Games opracowała prototypy różnych zmian w modelu strzelania, które to będą w niedługim czasie testowane.

Na pierwszy ogień pójdzie prototyp związany z celnością pierwszego strzału. W wielu aspektach przypomina on obecny system strzelania, ale jest jednak kilka różnic:

  • Bronie są teraz celne przy pierwszym strzale – przypomina o tym celownik świecący się na czerwono. Funkcja ta aktywuje się, gdy:
    • Postać nie porusza się;
    • Gracz celuje (nie strzela z biodra);
    • Wskaźnik rozrzutu pokazuje największą celność (z broni nie oddano przed chwilą strzału, współczynnik ten zależy od rodzaju broni).
  • Krytyczne trafienia w głowę zadają mniej obrażeń
    • Strzelby zadają obecnie 150% obrażeń (250% przed zmianą);
    • Wszelkie pozostałe bronie przy krytycznym trafieniu w głowę zadają 200% obrażeń (250% przed zmianą).
  • Dla niektórych broni wprowadzono spadek obrażeń wraz z odległością
    • Na z góry określonych dystansach bronie zadają 100% obrażeń;
    • Odległość, po której obrażenia zaczynają maleć (do 70% ich pierwotnej wartości), zależy od rodzaju broni;
    • Karabiny snajperskie, wyrzutnie rakiet, granatniki i strzelby nie są objęte tą zmianą.
  • Inne zmiany
    • Zwiększono obrażenia samopowtarzalnej snajperki do 75/75 (wcześniej 62/66).
    • Zwiększono obrażenia karabinu szturmowego z lunetą do 25/26 (wcześniej 23/24).
    • Zwiększono obrażenia bazowe wszystkich pistoletów maszynowych o 2 punkty.

Kolejnym prototypem nowego modelu strzelania, który będzie testowany w przyszłości, jest doskonała celność + odrzut. Niektóre osoby, mogły już widzieć tę zmianę, bo wczesna wersja została jakiś czas temu przez przypadek włączona przez Epic Games.

Ekipa Fortnite Battle Royale zachęca wszystkich graczy do wypróbowania nowego systemu strzelania, tym bardziej, że wszystkie zwycięstwa oraz pozostałe statystyki w tym limitowanym testowym trybie zaliczać się będą na poczet postępów gry.