Pamiętacie jeszcze ROKH? Olśniewająco wyglądający i bardzo ciekawie się zapowiadający survival, którego akcja osadzona została na Marsie? Gra ta zadebiutowała na Steam Early Access w maju 2017 roku… a potem wszystko się zawaliło.

Liczne błędy i problemy spowodowały, że gra ta była praktycznie niegrywalna. Winą za to obarczeni zostali podwykonawcy pomysłodawcy i wydawcy, czyli studia Darewise Entertainment, które po dłużeszej batalii zerwało z nimi kontrakt. Kilka miesięcy później, do naprawienia ROKH zatrudnione zostało studio Red Kite Games i wygląda na to, że udało się im naprawić najbardziej irytujące błędy.

Nowa wersja ROKH trafiła wczoraj na serwery, a wraz z nią znacznie ulepszony system rzemiosła, odświeżony interfejs oraz poprawki wielu, wielu błędów.

Niestety, po tylu miesiącach nie-grywalności ROKH, pod sporym zapytaniem stoi kwestia jego przetrwania. Wiele osób zastanawia się, czy gra ta ma w ogóle szansę na powrót.

Podobne pytania zadaje sobie studio Darewse Entertainment…

Mimo to wciąż szukamy najlepszego sposobu na powrót ROKH, a także badamy nasze możliwości marketingowe.

Nadal pracujemy nasz przyszłością ROKH. Jak już wspominaliśmy wcześniej, mamy kilka pomysłów jak zabezpieczyć fundusze i kontynuować rozwój nowych funkcji. Opcja wspólnego publikowania jest przez nas preferowana i jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma wydawcami. GDC będzie dla nas kluczowym momentem.

No więc, jak myślicie – czy po takiej przerwie ROKH ma szansę zaistnienia na rynku survivali?