Po trzytygodniowej przerwie, ekipa Conan Exiles i zabrała się do pracy. Prócz zapowiedzi związanych z nowym rozszerzeniem oraz poprawkami najbardziej irytujących błędów, twórcy gry ujawnili także nieco szczegółów związanych z systemem oswajaniem stworzeń, jaki zawita do gry w niedalekiej przyszłości.
Zacznijmy do tego, że pety w Conan Exiles będą działały nieco jak niewolnicy: trzeba je złapać i oswoić, po czym można zlecać im wykonanie różnych zadań w grze.
Aby móc rozpocząć oswajanie stworzenia, trzeba wpierw znaleźć jego jajo lub potomstwo. Można je będzie znaleźć nie tylko w świecie, ale i u niektórych rzadkich sprzedawców. By móc je podnieść, wystarczy nacisnąć przycisk interakcji i po chwili znajdą się one w ekwipunku gracza. Młode stworzonka, znajdujące się w ekwipunku gracza, umrą po pewnym czasie, dlatego też trzeba je będzie jak najszybciej umieścić w specjalnych zagrodach.
Oto lista stworzeń jakie będziecie mogli oswoić:
- Niedźwiedzie (bear);
- Hieny (hyena);
- Krokodyle (crocodile);
- Strusie (ostriches):
- Ptaki z dżungli (jungle bird);
- Nosorożce (rhino);
- Szarańcza (locust)
- Kamienne psy (rocknose);
- Dziki (boar);
- Gazele (gazelle);
- Wielbłądy (camel);
- Łupkogrzbiety (shaleback);
- Pająki (spider);
- Duże koty: lwy, tygrysy, jaguary, itd (lion, tiger, jaguar, etc);
- Wilki (wolf).
By móc wyhodować i oswoić młode stworzonka, trzeba je umieścić w specjalnych zagrodach. Istnieć będą trzy poziomy tych zagród: żelazna, stalowa i ze wzmocnionej stali. Każda z nich może pomieścić 5 stworzeń, ale im lepsza zagroda, tym lepszej jakości stworzenia będzie można w nich umieścić.
Użytkownicy będą musieli także karmić swoje stworzenia, by móc je oswoić, a te z kolei preferować będą różne rodzaje żywności. Łupkogrzbiety na przykład lubią włókna roślinne, ale mogą preferować skorupiaki lub ostrygi. Do dyspozycji graczy oddane zostaną także specjalne koryta, za pomocą którego będzie można automatycznie dostarczać karmy dla zwierząt.
Rozszerzenie Klejnot Zachodu do Conan Exiles
Im lepsza i bardziej odpowiednia karma, tym większa szansa na uzyskanie lepszych i wyjątkowych stworzeń. Przykładowo szczeniak hieny może wyrosnąć na normalną hienę, pasiastą hienę i „większą” hienę.
Oswojone stworzenia można używać na dwa sposoby: jako peta do walki lub też trzymając je w zagrodzie.
Jeśli zdecydujecie się użyć ich jako petów walczących lub towarzyszących, to po prostu wystarczy wybrać je w ekwipunku i umieścić w świecie – podobnie jak to się dzieje w przypadku niewolników. Bedą one podążać za graczem i atakować wrogie NPC oraz stworzenia. Niektóre z nich – jak na przykład wielbłądy, mają o wiele więcej miejsca w swoim ekwipunku i mogą służyć do przewożenia zasobów i łupów.
W przypadku stworzeń pozostawionych w zagrodzie, to tak długo gdy będą karmione, będą produkować różnego rodzaju zasoby. Mogą one produkować wszystko począwszy od łajna, poprzez kryształy i inne przedmioty – wszystko zależy od rodzaju stworzenia. Przykładowo oswojone kamienne psy mogą być dodatkowym źródłem żelaza.
Zgodnie z informacją podaną przez studio Funcom, system ten trafi na serwer testowy 16 sierpnia. Wraz z nim udostępnione także zostaną nowe dodatki do systemu walki (np. ataki tarczą) oraz dwie nowe lokacje.
Jedna z nich związana jest z nowym bóstwem – Królem Bestii Jhebbal Sag. Warto dodać, że jego religia będzie bardzo mocno połączona z systemem oswajania stworzeń.
Szykujcie się na nadejście Jhebbal Sag w Conan Exiles
Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o systemie oswajania stworzeń w Conan Exiles. Jeśli o mnie chodzi, to nie mogę się już doczekać 🙂
Nie może być! System oswajania zwierząt nie polegający na „zbiję go do nieprzytomności i zostanie moją mordeczką”?!
… Tak, za dużo ARKa. 😀
No nieźle to wymyślili …ale chyba szansy na takiego Giant Spider jak ze screena to nie ma.:)
Szkoda też ze nie można latać na czymś po świecie jak World of Warcraft…byłby fajny efekt a szybciej by sie przemieszczało.