Dzisiejsza aktualizacja w Fortnite Battle Royale wprowadza dość kontrowersyjny przedmiot – szczelinę na wynos, a także wprowadza nowy tryb okresowy związany z ilością zdobytych punktów.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Szczelina na wynos

  • Szczelina na wynos to szczelina, którą można nosić w ekwipunku i wykorzystać w dowolnej chwili.
  • Po użyciu teleportujecie się pod niebo i znajdziecie w trybie swobodnego spadku.
  • Szczelina pozostanie w miejscu, w którym została użyta przez 10 sekund, co umożliwi innym graczom skorzystanie z niej.
  • Epicka klasa rzadkości. Pojawiają się po 1, do 2 w stosie.
  • Można je znaleźć w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, łupolamach i automatach do sprzedaży przedmiotów.

Inne

  • Czas wyposażania strzelby został skrócony z 0,96 sek. do 0,88 sek.
  • Dodano redukcję rozrzutu o 15% przy strzelaniu z dubeltówki podczas kucania.
  • Zwiększono maksymalną liczbę granatów impulsowych w stosie z 8 do 9.
  • Odbijacze będą odtąd wymagać gracza w polu widzenia, by się aktywować.
  • Czepiaki będą odtąd wybuchać tylko, jeżeli wypali się ich lont.
    • Czepiaki nie będą już wybuchać, jeżeli obiekt, do którego są przymocowane, zostanie zniszczony. Będą podlegać grawitacji i spadać tak długo, aż przyczepią się do kolejnego obiektu lub wypali się ich lont.

Poprawki

  • Pułapki raniące będą odtąd poprawnie działać na wrogów, znajdujących się w ich polu rażenia.
  • Zdalne ładunki wybuchowe będą odtąd zadawać obrażenia wszystkim elementom, które znajdują się w ich polu rażenia i mogą zostać zniszczone.

TRYBY OKRESOWE

Nowość: Królewski Wynik

Zdobywajcie punkty, zbierając monety, otwierając pojemniki z łupami i likwidując innych graczy. Królewskie Zwycięstwo zgarnie ten, kto jako pierwszy przekroczy określoną liczbę punktów!

  • Pierwsze kręgi burzy są większe i burza przemieszcza się wolniej, dając graczom więcej czasu na znalezienie łupów.
  • Kręgi pod koniec meczu przemieszczają się szybko! Zdobądźcie punkty na Królewskie Zwycięstwo, zanim burza do was dotrze.

Plac Zabaw

Plac zabaw wzbogacił się o kilkadziesiąt nowych TWG (Terenowy Wózek Golfowy), a także kilka ramp, z których można nimi skakać. Znajdziecie też także trochę dodatkowych szczelin rozrzuconych po całej mapie.

OGÓLNE

  • Komunikaty dnia w trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata będą odtąd mieć inny format.
  • Do zakładki klawiatury w ustawieniach dodano nowe schematy klawiatury.
    • Będziecie odtąd w stanie szybko wybrać domyślny (Standardowy) lub oryginalny (Oldschoolowy) schemat klawiatury.

ROZGRYWKA

  • Dodano możliwość używania emotek i komunikacji w oddziale przez powalonych graczy.
  • Schematy Bojowy i Budowniczy Pro: Klikanie prawym drążkiem będzie odtąd przełączać dostępne pułapki, o ile gracz nie będzie zajęty naprawianiem lub obracaniem elementów budowli.
  • Dodano opcję automatycznego umieszczania podniesionych przedmiotów jednorazowych w pierwszym wolnym polu paska szybkiego dostępu od prawej strony.
  • Dodano opcję zwiększonej płynności przy sterowaniu ruchem na platformach, które je wspierają.
  • Zmniejszono martwą strefę przy celowaniu na kontrolerach Xbox One.
  • Dostosowano rejestrację i przyspieszenie sygnału kontrolera w celu poprawy czułości celowania.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono błąd w systemie powtórek, powodujący bardzo długie zacinanie się gry czas podczas długich sesji.
  • Zoptymalizowano wczytywanie strojów w celu zredukowania obciążenia dysku na początku rozgrywki (głównie w trakcie swobodnego spadku). Powinno to sprawić, że budynki i stroje będą wczytywać się szybciej.
  • Poprawiono wydajność systemu streamingu budynków na konsolach Xbox One i Switch. Powinno to pomóc w szybszym wczytywaniu budynków w trakcie swobodnego spadku, co zmniejszy ryzyko lądowania na modelu o niskiej jakości.
  • Skrócono czasy wczytywania na konsolach Xbox One i Switch.

DŹWIĘK

  • Dodano zawartość stereo do wystrzałów graczy.
  • Odgłosy machania ogonem Laserowego Szczękacza zostały dopasowane do animacji.

MOBILKI

  • Gracze będą odtąd musieli mieć wybrany tryb strzelania przed przejściem do dobierania graczy.
  • Do interfejsu dodano dedykowany przycisk służący do poślizgu przy kierowaniu pojazdem.
  • Przycisk służący do opuszczenia pojazdu będzie odtąd konsekwentny.
  • Turbo-budowanie nie będzie już przerywane przez zmianę typu budowli.

BLOCKBUSTER

Naprawa Karkołomnego Kina dobiegła końca. Ekipa Epic Games w końcu wybrała zwycięzcę konkursu Fortnite Blackbuster!

Weźcie udział w premierowym pokazie filmu stworzonego przez Janthony’ego, zatytułowanego „Przygotujcie się na uderzenie”.

POPRAWKI

  • Ogólne
    • Zlikwidowano opóźnienie, które pojawiało się, gdy gracz otwierał menu górne paska zaraz po tym, jak przełączył się do zakładki sklepu.
    • Naprawiono błąd interfejsu, który powodował, że przytrzymanie przycisku na widżecie i przejście do kolejnego widżetu likwidowało wcześniejsze zaznaczenie.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że liczba nabojów broni strzelającej krótkimi seriami wyświetlała się niekiedy niepoprawnie, jeżeli broń ta była zmieniana w trakcie prowadzenia ostrzału.
    • Pamięć podręczna shadera będzie odtąd dostosowywać liczbę poleceń shaderów na klatkę, w zależności od tego, ile czasu zajmuje skompilowanie każdego z shaderów.
      • Sprawi to, że cały proces będzie szybszy, jeżeli system operacyjny lub sterownik zapisał shadery w pamięci podczas poprzedniej operacji.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczny bieg wyłączał się zaraz po włączeniu.
    • Zmieniono ekran Opcji, by sygnały przesyłane przez graczy nie zamykały go natychmiastowo podczas rozgrywki.
    • Naprawiono efekt trafenia w celowniku po szybkim przełączeniu się z broni białej na dystansową po zadaniu obrażeń.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał czasem, że broń wyglądała na przeładowaną po tym, gdy cała amunicja została upuszczona podczas przeładowywania.
    • Naprawiono błąd, który powodował odtwarzanie animacji strzału bez faktycznego wystrzału przy próbie strzelania podczas otwierania drzwi.
    • Dym, który pojawia się po zniszczeniu obiektów, będzie odtąd o 50% bardziej przejrzysty, co poprawi widoczność.
  • Bronie i przedmioty
    • Pułapki raniące będą odtąd poprawnie działać na wrogów, znajdujących się w ich polu rażenia.
    • Zdalne ładunki wybuchowe będą odtąd zadawać obrażenia wszystkim elementom, które znajdują się w ich polu rażenia i mogą zostać zniszczone.
  • Rozgrywka
    • Pojazdy będą odtąd spadać poprawnie po zniszczeniu struktury, na której się znajdowały.
    • Postacie, które kucają i prostują się nie będą już powodowały błędów w modelach wizualnym i fizycznym.
    • Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie 0 punktów obrażeń.
    • Gracze mający problemy z połączeniem w postaci np. utraty pakietów danych, będą odtąd mieć ograniczony zakres ruchu, dopóki połączenie sieciowe nie będzie na powrót stabilne.
      • Dodatkowo poprawiono pewne nieścisłości w tym, jak daleko i szybko gracze poruszają się w takich warunkach.
    • Ekran przyznawania nagród z trybu Ratowania Świata nie będzie się już pojawiać w Battle Royale.
    • Jeżeli w tym samym czasie gracz otrzyma obrażenia zdrowia i uszkodzenia osłony, będą się one odtąd sumować i wyświetlać jako łączna liczba uszkodzeń osłony.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że sygnał kontrolera nie skalował się poprawnie podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.
      • Nieznacznie zwiększy to czułość podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.
    • Gracze nie będą już mogli korzystać z emotek, jeżeli ich postacie trzymają kilof.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że otrzymywane obrażenia wyświetlały się na niebiesko zawsze wtedy, gdy liczba punktów osłony gracza blokowała się pomiędzy 0 a 1.
    • Poprawiono rośliny i krzaki, do zebrania których trzeba było wykonać więcej zamachów, niż planowano. Od teraz będą niszczone po zamierzonej liczbie zamachnięć.
    • Wyposażone bronie będą się odtąd przeładowywać automatycznie po znalezieniu odpowiedniej amunicji.
    • W automatach do sprzedaży przedmiotów w trybie Plac zabaw będą się odtąd wyświetlać poprawne ceny.
  • Dźwięki
    • Muzyka emotek nie będzie już przerywana, jeżeli emotki będą odtwarzane tuż po sobie.
    • Muzyka będzie brzmieć poprawnie podczas korzystania z lotni Tablica.
    • Dodano maksymalny czas tykania przed tym, jak burza zaczyna się kurczyć.
      • Dzięki temu tykanie nie będzie trwać 3 minuty pod koniec meczu w trybie Plac zabaw.
    • Piszczący Kilof będzie odtąd poprawnie piszczeć przy każdym trafieniu.
  • Interfejs
    • Paski zdrowia elementów mających ponad 1000 PZ będą odtąd wyświetlane poprawnie.
    • Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom korzystać z lewego spustu / L2 w celu przybliżenia pełnoekranowej mapy w trybie obserwowania, ponieważ powodowało to otwarcie okna służącego do zgłaszania graczy.
    • Przyciski służące do sterowania TWG na kontrolerze będą odtąd wyświetlane poprawnie.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że na wyspie startowej wszystkie busy wyświetlały się jako busy przeciwników.
  • Grafika i Animacja
    • Fioletowe smugi lotni Łamane Skrzydło będą odtąd wyświetlane poprawnie.
    • Kołnierz stroju Zamieć będzie odtąd dwukrotnie dłuższy.
  • System powtórek
    • Kamera w powtórkach nie będzie się już blokować w trakcie śledzenia busa bojowego.
    • Pasek osłony będzie się odtąd poprawnie aktualizować po odrodzeniu gracza.
    • Ikony broni w nazwach będą odtąd wyświetlane poprawnie.
  • Mobilki
    • Poprawiono drganie kamery przy jednoczesnym poruszaniu się i rozglądaniu.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia wyświetlały się w grze niżej, niż powinny, wskutek czego traciły cienie i spadała jakość.

I co sądzicie o dzisiejszej aktualizacji?