Fortnite Battle Royale zaskakuje po raz kolejny. Już dzisiaj do gry zawita nowy tryb okresowy Starcie na Żarcie, a do tego gracze będą mogli bronic swoich budowli wykorzystując wieżyczki strzelnicze.
Prócz tego Epic Games poprawił interfejs sortowania i zapraszania znajomych, usprawnił funkcjonalność okna czatu, a gracz usunięty z ekipy nie będzie już automatycznie usuwany z meczu lub strefy.
Tryb okresowy: Starcie na żarcie
Rozpoczyna się bitwa Durrr Burgerowni z Pizzerią Pychota. Dwie drużyny po przeciwnych stronach mapy. Wielka bariera pośrodku. Zbuduj fort, który ochroni maskotkę twojej restauracji. Gdy bariera opadnie, zniszcz maskotkę przeciwników, aby wygrać mecz!
Więcej informacji o trybie
- Przez pierwsze kilka minut przez środek mapy będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera.
- Każda drużyna posiada niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy. W jej budynku znajduje się głowa maskotki reprezentującej tę drużynę.
- Jeśli głowa maskotki ulegnie zniszczeniu, jej drużyna przegrywa.
- Dopóki bariera stoi, każda drużyna powinna jak najszybciej zbudować umocnienia wokół swojej restauracji.
- Gdy tylko bariera opadnie… zaatakujcie przeciwników i zniszczcie ich maskotkę, zanim oni zniszczą waszą!
- Na początku meczu pojawiają się specjalne, czerwone zrzuty zaopatrzenia. Zawierają one trochę broni, amunicji, przedmiotów jednorazowych oraz kilkaset jednostek metalu.
- Gracze odradzają się 7 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
- Po zlikwidowanych graczach pozostaje część ich amunicji, a także 30/30/60 jednostek drewna/kamienia/metalu.
- Zbieranie surowców zapewnia ich o 100% więcej niż normalnie.
- Zwiększono ilość zasobów na ziemi z 20 do 50 w każdym przypadku.
- W tym trybie nie ma wyjątkowych broni ani przedmiotów.
Plac zabaw
- Wyzwania Kieszonkowe nie pojawiają się już poniżej rzeźby terenu.
Bronie i przedmioty
Wieżyczka strzelnicza (legendarna pułapka)
- Można ją znaleźć jako łup luzem, w automatach do sprzedaży przedmiotów, w zaopatrzeniowych lamach oraz w zrzutach zaopatrzenia.
- Wieżyczka ma nieograniczoną ilość amunicji, lecz przegrzewa się przy ciągłym strzelaniu.
- Można ją umieścić wyłącznie na podłodze.
- Wieżyczkę można uszkodzić strzelając w nią lub niszcząc strukturę, na której stoi.
- Element podłogi, na którym stoi wieżyczka, jest niezniszczalny.
- Po ustawieniu wieżyczki mogą z niej korzystać wszyscy gracze, niezależnie od drużyny.
- Gdy pasażer pojazdu używa Przysysaka, pojazd zachowuje więcej pędu, co powoduje płynniejszy ruche.
- Obrażenia zadawane wrogim graczom przy użyciu kilofa zwiększono z 10 do 20.
- Poprawiono ustawienia łusek wyrzucanych z karabinów szturmowych, dzięki czemu nie będą one zasłaniały celownika podczas strzałów celowanych.
- Balony mają teraz prawidłowe efekty graficzne i dźwiękowe w sytuacji przekłucia kilku balonów naraz.
- Usunięto błąd sprawiający, że gracz mógł odnieść obrażenia przy wysiadaniu z Tarana, jeśli w danej chwili używał balonów.
- Usunięto możliwość przesuwania Taranów poprzez wchodzenie w nie.
Rozgrywka
- Częstotliwość występowania Tarana została zwiększona z 50% do 100%.
- Przypisania kontrolera: Zmieniono domyślny schemat kontrolera z Bojowego Pro na Budowniczy Pro. Zmieniono domyślne przypisania własne, aby pasowały do Budowniczego Pro zamiast Bojowego Pro.
- Teraz można używać emotek, bandaży, mikstur osłony oraz innych czynności przerywanych przez ruch, także będąc pod wpływem Schładzaczy.
- Liczby pokazujące obrażenia będą teraz wyświetlane na wyspie startowej.
- Gracze będą otrzymywać obrażenia, lecz nie zejdą poniżej 1 pkt. zdrowia.
- Lokalne efekty obrażeń, w rodzaju trzęsienia ekranu, nie będą widoczne.
- Obrażenia zadane podczas rozgrzewki w lobby nie są zaliczane na konto postępów w zadaniach.
- Poprawiono obsługę efektów w sytuacji, gdy gracze strzelają krótkimi seriami z broni automatycznej w rodzaju pistoletów maszynowych.
- Odgłosy pocisków smugowych i strzałów będą bardziej konsekwentne.
- Dodano nową czynność „Reset kamery” na konsoli Nintendo Switch. Użycie jej sprowadzi kamerę do poziomu horyzontu.
- Ta opcja domyślnie nie jest przypisana.
- Umożliwi ona graczom korzystającym ze sterowania ruchem łatwe wyzerowanie pozycji kamery.
- Czas, po którym powalony gracz zostanie zlikwidowany, został zwiększony z 50 sek. do 60 sek.
Ponowne rozkładanie lotni
- Funkcja ponownego rozkładania lotni będzie odtąd aktywować tylko lotnię.
- Swobodny spadek nie będzie już możliwy przy użyciu ponownego rozkładania lotni.
- Gracz nadal będzie przechodzić w stan swobodnego spadku po skoku z busa bojowego, użyciu paneli skokowych lub szczelin dowolnego typu.
- Wysokość, na której lotnia automatycznie rozłoży się ponownie, została zwiększona z 15,5 m do 35 m przy swobodnym spadku po użyciu paneli skokowych lub szczelin.
- Swobodny spadek nie będzie już możliwy przy użyciu ponownego rozkładania lotni.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że przytrzymanie przycisku użycia podczas swobodnego spadku nie powodowało próby otwarcia skrzyni natychmiast po lądowaniu.
- Usunięto błąd sprawiający, że gracze przez chwilę po lądowaniu wyglądali, jak w pozycji swobodnego spadku.
- Usunięto błąd powodujący podświetlanie kontrolera PS4 na niewłaściwy kolor.
Wydarzenia
Nowy turniej: Turniej testowy Zbieracz (gra solo)
- Turnieje testowe to turnieje w ramach których testowane będą tryby okresowe. Dzięki Zbieraczowi sprawdzimy kilka zmian w rozgrywce – zmniejszone limity materiałów, szybsze tempo ich zbierania, a także odzyskiwanie PZ za likwidacje.
- Limity materiałów: 500 szt. drewna, 500 szt. kamienia, 500 szt. metalu.
- Tempo zbierania zostało zwiększone o 40%.
- Gracze odzyskują 50 PZ, gdy zlikwidują przeciwnika.
- Jeżeli gracz ma maksymalną liczbę PZ, zyskuje osłonę.
Inne
- Gracze nie muszą już restartować klienta gry, by rozpocząć turniej.
- Godziny rozpoczęcia rozgrywek uwzględniają już zmiany czasu.
- Poprawiono czytelność licznika czasu pozostałego do rozpoczęcia turnieju, a także czasu, który pozostał do końca sesji turniejowej.
Wydajność
- Usprawniono wydajność w lobby oraz zużycie pamięci na konsoli Switch.
- Zoptymalizowano wydajność animacji. Animacja ma teraz do dyspozycji określony czas trwania i dynamicznie dostosowuje jakość i częstotliwość aktualizacji na podstawie obciążenia sprzętu.
Dźwięk
- Odgłosy lotni i kroków niewidocznych graczy są teraz dokładniej rozmieszczone w przestrzeni.
- Dodano odgłos sygnalizujący trafienie w pojazd z dużej odległości.
- Dodano odgłos „wiatru” sygnalizujący obecność latających graczy, w tym was samych.
- Usunięto błąd sprawiający, że kroki potworów Sześcianu nie miały graficznych wskaźników odgłosów.
- Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie odgłosów odbijania się na oponie.
- Usunięto błąd powodujący czasami nieodtwarzanie zapętlonych odgłosów broni.
- Usunięto błąd czasami powodujący nieodtwarzanie odgłosów skoków i lądowania u innych graczy.
Interfejs
- Dodano wskaźnik już zaliczonych sekretów do wyzwań Polowania.
- Usunięto błąd powodujący czasami resetowanie numeru koszulki przy zmianie stylu stroju sportowego ze stylami do wyboru.
Grafika i animacja
- Poprawiono tekst odblokowania różowej wersji Łuska, aby poprawnie komunikował, że odblokowanie następuje na 74. stopniu karnetu bojowego, a nie na 59.
- Zaktualizowano opis zbieraka „Laska Zwiastuna”, by zaznaczyć, że jest on reaktywny.
System powtórek
- Usunięto błąd występujący na skutek wielokrotnego naciskania przycisku „Odtwórz” w przeglądarce powtórek.
- Usunięto błąd powodujący wyłączenie przycisku zamknięcia po wczytaniu nieaktualnej powtórki.
- Eksplozje rakiet z poczwórnej wyrzutni nie resetują się już przy przewijaniu powtórki.
Tryb obserwatora
- Główny pasek szybkiego dostępu jest teraz widoczny w trybie obserwatora.
Wersja na urządzenia mobilne
- Do zmieniacza układu interfejsu dodano przycisk klaksonu, co powinno uatrakcyjnić korzystanie z pojazdów.
- Komunikaty o likwidacji można teraz przenieść za pomocą zmieniacza układu interfejsu.
- Opcje automatycznego podnoszenia broni oraz automatycznego otwierania drzwi będą teraz domyślnie wyłączone u nowych graczy.
- Ikona aplikacji sięga aż do krawędzi pola w nowych wersjach Androida.
- Interfejs bierze teraz pod uwagę nieregularny kształt ekranu w smartfonach Pixel 3 i Pixel 3 XL.
- Włączono pamięć podręczną shaderów na smartfonach Pixel 2 XL w celu redukcji problemów z zarządzaniem pamięcią.
- Usunięto błąd sprawiający, że przycisk kucania nie był widoczny w trybach budowania i edycji.
- Usunięto błąd powodujący ciągłe poruszanie się podczas przeciągania palcem nad paskiem szybkiego dostępu.
- Usunięto błąd uniemożliwiający sprint niektórym graczom na urządzeniach mobilnych.