Jak pamiętacie, jeszcze w tym roku do Conan Exiles dodane mają zostać wierzchowce oraz walka z ich grzbietów. Tego czego nie wiedzieliśmy dotychczas, że w tym samy czasie do gry wprowadzone zostaną znaczące zmiany związane z niewolnikami i oswojonymi zwierzętami.

Okazuje się, że od jakiegoś już czasu developerzy pracują nad wprowadzeniem systemu zwiększania poziomów niewolników oraz oswojonych stworzeń – którzy określani będą wspólnie jako Wyznawcy. Warto dodać, że nowy system nie będzie dotyczył niewolników-rzemieślników używanych przez graczy w różnego rodzaju warsztatach i kołach.

Atrybuty

Levelowanie Wyznawców związane jest ze zwiększaniem ich punktów atrybutów, które to są automatycznie rozdzielane przez system podczas zwiększania ich poziomów.

Atrybuty te są dobrze znane z Conan Exiles:

  • Siła poprawia obrażenia w walce wręcz;
  • Precyzja poprawia obrażenia w walce na dystans
  • Witalność związana jest z ilością punktów życia
  • Zwinność zapewnia premię do pancerza
  • Przetrwanie zmniejsza wpływ negatywnych czynników.

Wytrzymałość oraz Wigor nie będą używane w przypadku Wyznawców, ponieważ z pewnością nikt nie chce mieć towarzysza NPC, który nagle w trakcie walki straciłby wytrzymałość musiał na chwilę usiąść, by ją odzyskać.

Podczas pierwszego rozstawiania niewolnika lub też oswojonego stworzenia, otrzymują oni poziom podstawowy wraz z podstawowymi atrybutami. Różne frakcje oraz poziomy niewolników będą mieć różne statystyki oraz poziom podstawowy.

Dla przykładu Wyznawcy Darfari będą mieć więcej punktów w Przetrwaniu, podczas gdy Wyznawcy Skelos więcej punktów w Witalności. Wyższe poziomy humanoidów (na przykład wojownik III poziomu) mogą zaczynać z większa ilością punktów w danych atrybutach. Warto dodać, że wpływać na nie także będzie wyposażenie oraz broń używana przez niewolników.

Te atrybuty informować będą o statystykach drugorzędnych Wyznawców, takich jak zadawane obrażenia, punkty życia, czy też odporność na osłabienia – podobnie jak się to dzieje w przypadku graczy.

Levelowanie

Wyznawcy gracza będą zaczynać nie tylko z różnymi atrybutami oraz poziomami podstawowymi, ale także szybkością uczenia się. Niektórzy z nich będą zdobywać kolejne poziomy szybciej, a inne wolniej. Gracze sami będą musieli odkryć, jak szybko levelują poszczególne rasy oraz frakcje.

Warto dodać, że im wolniej Wyznawca będzie zwiększał swój poziom, tym będzie mocniejszy po osiągnięciu maksymalnego poziomu, który ustawiony został obecnie na 20. Poziomu tego nie należy jednak porównywać  z poziomami graczy, gdyż Wyznawcy zyskiwać będą więcej punktów atrybutów podczas swojego levelowania.

W jaki sposób  Wyznawcy będą zwiększać swoje poziomy? Tylko i wyłącznie poprzez podążanie za graczem oraz uczestnictwo w walce. Wytwarzanie przedmiotów, eksploracja czy też ustawienie Wyznawcy w bezpiecznym miejscu i przyciąganiu w jego okolice przeciwników, nie da mu punktów doświadczenia. Oznacza to, że trzeba będzie opracować strategię i ocenić ewentualne ryzyko, zanim rzuci się w wir walki.

Zwiększanie atrybutów

Wyznawcy będą mieć krzywą wzrostu dla każdego atrybutu, która przedstawiona jest jako wartość procentowa. Ta wartość oznacza szansę na zdobycie danego atrybutu przy osiągnięciu kolejnego poziomu.

Krzywa wzrostu atrybutów jest w dużej mierze – ale nie zawsze, taka sama dla wszystkich frakcji lub też gatunków zwierząt. Jednak gracze będą mogli znaleźć także Wyznawców z rzadkimi wartościami, które mogą okazać się bardzo przydatne.

Wskaźniki wzrostu dla każdego atrybutu widoczne po „złamaniu”, czy też oswojeniu, pozwolą użytkownikom ocenić, czy chcą zatrzymać nowego Wyznawcę, czy też go odrzucić. Nowa funkcja w kołowym menu – Zerwij Więzy (Break Bond), umożliwi natychmiastowe pozbycie się Wyznawcy.

Bonusy

Wyznawcy mogą zyskać rzadkie perki podczas zdobywania kolejnych poziomów, które zwiększać będą ich zdolności. Im bardziej wyspecjalizowany perk, tym większy bonus. Na maksymalnym poziomie Wyznawcy będą mogli posiadać maksymalnie trzy perki.

Co się stanie z dotychczasowymi niewolnikami i zwierzętami?

Kiedy system ten wprowadzony zostanie do gry – data zostanie podana z wyprzedzeniem, starzy Wyznawcy staną się słabsi od nowych. Nowy system nie będzie wprowadzany „wstecz”, co oznacza, że wcześniej złapani niewolnicy oraz zwierzęta nie będą mieć możliwości zdobywania poziomów oraz zwiększania atrybutów.

Limity

To nie wszystko. Wraz z tym systemem do Conan Exiles wprowadzony zostanie (w końcu!) limit posiadanych niewolników oraz zwierząt – zmiana ta nie dotyczy rzemieślników.

Gracz solo, czy też klan, będą mieć możliwość posiadania ograniczonej ilości Wyznawców. Ilość ta zależeć będzie od liczby członków w klanie. Klan jednoosobowy będzie mógł ich mieć maksymalnie 55, a każdy kolejny członek zwiększy tę liczbę o 5, aż do maksymalnego limitu 100 Wyznawców.

Po wprowadzeniu tej aktualizacji, jeśli Klan przekroczył maksymalny limit, to część jego Wyznawców będzie w losowy sposób stopniowo usuwana przez grę. Dlatego też twórcy mają nadzieję, że gracze jeszcze przed aktualizacją podejmą decyzję, których Wyznawców chcą zachować, a których usunąć.

Powody

Dlaczego studio Funcom zdecydowało się na wprowadzenie tak poważnej zmiany w systemie niewolników oraz oswojonych stworzeń? No cóż, wielkie armie tworzone przez graczy z pewnością nie pomagają w wydajności serwerów.

Zmiana ma ta na celu zmniejszenie lagów i zwiększone częstotliwości odświeżania serwerów. Ponadto limit ten utrudni budowanie olbrzymich konstrukcji, co jest jednym z wielu kroków, które devsi zamierzają podjąć w celu rozwiązania problemów z oblężeniem baz oraz PvP.

Prócz tego twórcy od dawna mieli w planach ulepszyć system niewolników oraz oswojonych stworzeń, w taki sposób by był bardziej angażujący i oferował wyjątkowe bonusy dla Wyznawców.

I co sądzicie o tych zmianach? Jeśli o mnie chodzi to jestem zachwycona. Od dawna prosiłam developerów o wprowadzenie takowych limitów i w końcu się ich doczekałam.

Mam nadzieję, że zmiana ta znacznie poprawi rozgrywkę, chociaż zdaję sobie sprawę, że części osób – szczególnie tym posiadającym „Armie 300”, może nie przypaść do gustu.

2 KOMENTARZE

  1. Aż przestałem oddychać gdy to czytałem 😀
    Dobrze że skończyłem już budować Ragingrad bo trochę bym się wkurzył gdyby nagle mi miasto opustoszało z tego co pamiętam to miałem około 200 wojowników i namedów, ale tak czy siak, 55 niewolników dla solowego gracza to nadal bardzo dużo…więcej niż bym się spodziewał po takiej zmianie i więcej niż wielu na naszym starym serverze postawiło 😀

    Zmiana moim zdaniem na dobre bo większe ilości fajnie wyglądały, ale zarzynały server a w większości przypadków przynajmniej u nas, była to ozdoba.

    Levelowanie NPC, z jednej strony ma to sens, bo skoro gracz będzie miał ich mniej to warto mieć jakiś wpływ na ich siłę, z drugiej strony pytanie jak czasochłonne będzie to levelowanie i jak silny będzie wymaxowany niewolnik. Oby dobrze wyważyli wysiłek włożony w expienie niewolnika w stosunku do jego przydatności. Na pve stanowią oni głównie ozdobę wiec jeśli ktoś będzie ich expił to tylko przy okazji, a jak się okaże że nawet najlepszy niewolnik padnie szybciej niż jakiś zwierzak bez szkolenia to chyba nikt nie będzie się w to bawił chyba że naprawdę będą dokuczały mu oczyszczenia. Co do PVP nie wiem jak często używa się tam takich niewolników, ale zgaduję że jeśli ktoś ma małą bazę nastawioną na ukrywanie to nie będzie chciał mieć nikogo kto zacznie szaleć gdy wróg się zbliży, natomiast ci którzy budują fortece też pewnie za dużo ich nie szkolą bo są łatwym celem dla strzelców i granatów gazowych. Wymaxowany niewolnik musi być naprawdę silny…NAPRAWDĘ SILNY, aby zachęcić graczy z obu typów serverów do takiej zabawy.

    Podsumowując, ciekawy smaczek bez którego gra mogła by się obejść, bardziej by mnie ucieszył edytor wyglądu dla niewolników LUB! USTAWIENIE IM JAKIEŚ ANIMACJI! 😀 ale skoro oni chcą ulżyć serverą to na takie coś nie mam co liczyć ;/ Nawet nadawanie imion niewolnikom był by fajne.

    I Kinia nie ciesz bo jeszcze limitu na świeczki nie dali, wiec server zawsze może ..przypadkiem… się wysypać 😀

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here