Po trzech latach w ogólnodostępnym wczesnym dostępie i kilku latach w zamkniętych beta testach, Fortnite staje się dzisiaj pełnoprawną produkcją. Niestety, wbrew wcześniejszym zapowiedziom kampania Ratowanie Świata nie zmieni modelu biznesowego na Free-to-Play.
Studio Epic Games podjęło decyzję o wydaniu Fortnite: Ratowanie Świata jako pełnoprawnej gry płatnej z nowymi pakietami dostępu, które zadebiutują w najbliższy czwartek.
Tymczasem pakiety wszystkich Fundatorów, którzy dotychczas zakupili kampanię Ratowanie Świata, zostaną ulepszone do kolejnego poziomu, dzięki czemu dostaną oni nagrody ulepszonego pakietu za darmo. Natomiast posiadacze najlepszej edycji – Ultimate – otrzymają w prezencie nowy Pakiet Dowódczyni Drużyny Metalowych oraz 8000 V-dolców.
To jednak nie koniec zmian. Wraz z premierą kampanii Ratowanie Świata, prace nad nią spowolnią, ale zgodnie z zapowiedzią developerów „przygoda będzie trwać”.
Już niedługo w grze zadebiutują Wyprawy, które potrwają cały sezon i dostępne będą jedynie w strefie związanej z danym sezonem. Wyprawy zawierać będą nowe ścieżki postępów oraz nowe poziomy sezonowe, nagradzające graczy punktami doświadczenia i mającymi związek z poziomem trudności rozgrywki.
Wraz z wprowadzeniem Wypraw, ekipa Ratowanie Świata przestawi się na coroczny, powtarzalny harmonogram Sezonów. Istniejące już w grze historie i wydarzenia, jak na przykład Mróznite oraz Lochy, będą się zmieniać sezonowo w sposób unikatowy dla Ratowania Świata i niezależnie od trybu Battle Royale.