Wielkimi krokami zbliżamy się do premiery rozdziału Blackwood w The Elder Scrolls Online, jednak nowy region, wyzwania i towarzysze, to nie jedyne nowości i zmiany, jakie zawitają wówczas do gry.

W tym samym dniu do gry wprowadzona zostanie także darmowa i dostępna dla wszystkich graczy aktualizacja 30, która wprowadzi kilka nowych funkcji oraz zmian. Część z ich związana jest z systemem walki, a konkretnie z tym jak działają w grze zestawy wyposażenia i otrzymywane z nich premie.

Zmiany w działaniu zestawów wyposażenia

Od dawna gracze narzekają na to jak wygląda końcowa rozgrywka w grze (tzw. endgame), która w tej chwili skoncentrowana jest bonusowych efektach wynikających z noszenia pełnego zestawu (tzw. proc’ach). Zestawy te są postrzegane jako darmowe źródła obrażeń, leczenia i przeżywalności i wiążą się z minimalnymi kompromisami. Developerzy chcą, by wybór zestawu miał faktyczne znaczenie, a nie był tylko metodą na budowanie potężnych postaci bez poniesienia żadnych kosztów.

Począwszy od aktualizacji 30, moc wszystkich zestawów wyposażenia, które zadają obrażenia lub też leczą, zależeć będzie od statystyk graczy.

Wraz z wprowadzeniem tej zmiany, gracze będą musieli dokonać świadomego wyboru noszonych zestawów, gdy:

  • skalowanie zestawów zadających obrażenia uzależnione będzie od posiadanych obrażeń od zaklęć lub broni – w zależności od tego, która jest większa;
  • skalowanie zestawów leczących będzie uzależnione od maksymalnych punktów magii lub wytrzymałości – w zależności od tego, która jest większa;
  • skalowanie mocy  innych zestawów opierać się będzie prawdopodobnie na punktach życia oraz na kilku innych unikalnych sposobach.

Dokładne informacje o sposobie skalowania będzie można zobaczyć w oknach podpowiedzi dotyczących zestawów przedmiotów.

W związku z wprowadzeniem tych zmian developerzy spodziewają się wzmocnienia postaci w rozgrywce PvE oraz znacznie niższej efektywności podczas rozgrywki PvP, gdyż w przypadku tego rodzaju rozgrywki, budując swoją postać gracze skupiają się zazwyczaj na kilku statystykach.

Oznacza to, że jeśli ktoś zdecyduje się na zbudowanie postaci pod zestawy wyposażenia z proc’ami, osoba taka skupi się na jednej statystyce i będzie ograniczona do zdobywania innych z umiejętności pasywnych,  zaklęć oraz przedmiotów konsumpcyjnych, co znacznie ograniczy możliwości budowania postaci w stosunku do tego co było wcześniej.

Zmiany w systemie Punktów Czempiona

Wraz z aktualizacją 29 do The Elder Scrolls Online trafił nowy system punktów Championa, który zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią developerów, będzie rozbudowywany.

Aktualizacja 30 doda do gry nowe gwiazdy wspierającą leczenie i wsparcie grupy, które znaleźć będzie można w trzecim małym gwiazdozbiorze w konstelacji Warefare. Prócz tego, dzięki nowym gwiazdom związanym z lekkimi i ciężkimi atakami, gracze otrzymają także pewne premie do obrażeń wynikające z tych ataków.

Jeśli chodzi o zmiany, to ilość stopni w gwiazdach pasywnych w konstelacjach Fitness oraz Warefare zostanie zmniejszona o dwa etapy, pozostawiając maksymalnie dwa stopnie na gwiazdę, co ma znacznie obniżyć ilość punktów potrzebnych do uzyskania bardziej optymalnej wersji.

Aktualizacja 30 wraz z rozszerzeniem Blackwood udostępniona zostanie na serwerze testowym już w poniedziałek, 19 kwietnia.

ŹRÓDŁOForum
Poprzedni artykułEkipa Ghost Recon Breakpoint zdradziła plany na 2021 rok
Następny artykułOsiris: New Dawn czaruje nowym wyglądem Proteus 2
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
AniolD

Zobaczymy w praniu jak to sie spisze. Szkoda ze nie napisałas nic o companionach