Osoby, które zmartwiła informacja o tym, że Bless jednak w tym roku nie zostanie wydane na Zachodzie, z pewnością ucieszą wiadomości związane z przebudową tego wielkiego projektu.
Twórcy tego przepięknie wyglądającego MMORPG – studio NeoWiz, postanowili wrócić do podstaw i zmienić wiele systemów, tak aby gra stała się przyjemniejsza i przyjęła się wśród graczy. Te osoby bowiem, które miały okazje wypróbować ten tytuł, narzekały na wiele rzeczy, wliczając w to system walki, rzemiosło oraz kiepską optymalizację serwerów, szczególnie podczas walk PvP. No cóż – to wszystko się zmienia.
Miesiąc temu twórcy Bless zdradzili, jakich zmian mogą spodziewać się w przyszłości gracze. Poniżej najważniejsze punkty, ale jeśli będzie Was interesował temat przebudowy tej gry, to dajcie znać w komentarzach – wezmę się wtedy za bardziej szczegółowe tłumaczenia zmian.
Całkowicie przerobiono system walki nie tylko wprowadzając zakup i ulepszanie umiejętności za punkty, ale i znacznie przyspieszono samą walkę, usunięto cooldown między umiejętnościami, dodano generowane podczas walki bonusy, a także ulepszono efekty wizualne i muzykę.
O wiele łatwiej będzie ulepszyć ekwipunek, a do tego wraz z jego ulepszaniem będzie zmieniał się jego wygląd. Wprowadzono ulepszanie run i to właśnie od nich zależeć będzie wydajność ekwipunku. Gracze będą mogli także wzmocnić swój sprzęt na poziom +15, oraz zmienić statystyki.
NeoWiz zdecydował się na wprowadzenie typowych profesji związanych z rzemiosłem oraz zbieractwem surowców. Podzielone one zostały na podstawowe i drugorzędne. Do podstawowych zalicza się: kowalstwo, jubilerstwo oraz gotowanie. Do drugorzędnych zaliczono Alchemię, tworzenie run. Tylko jedną profesje będzie można rozwinąć na maksymalny poziom, dzięki czemu gracze którzy się na to zdecydują będą mogli tworzyć przedmioty o ulepszonych statystykach. Zmieniono także wygląd okna rzemiosła. Same przepisy będzie można kupic od NPC, a te lepsze wypadać będą po zabiciu stworzeń.
Postanowiono także całkowicie przerobić system oswajania i trenowania wierzchowców oraz petów. Przede wszystkim wprowadzono mini grę umożliwiająca jego oswojenie oraz cztery poziomy ulepszania oswojonych stworzeń. Wraz z kolejnymi poziomami, zmieniać się będzie wygląd peta/ wierzchowca. Co ciekawe, do ulepszenia petów będzie można używać innych oswojonych przez gracza stworzeń, a przy niepowodzeniu, szansa na kolejne ulepszenie wzrasta. Od teraz także by móc trenować oswojone stworzenie, będzie ono musiało być aktywne.
To nie koniec zmian, bo zwoje do oswajania nie będzie już można kupić od NPC, ale od teraz trzeba wytworzyć lub też zdobyć jako nagrody za questy. Gracze będą mogli także levelować umiejętność oswajania, dzięki czemu wraz z upływam czasu czynność ta stanie się coraz łatwiejsza. Oprócz tego wprowadzono możliwość sprzedaży oswojonych petów i wierzchowców, a także elementy dekoracyjne dla co niektórych z nich, jak na przykład kostiumy.
Twórcy Bless postanowili także powiększyć gamę oferowanych możliwości przy tworzeniu postaci, dodając wiele nowych opcji, w tym nowe odcienie skóry, fryzury i kolory, kształty źrenic, powiększanie piersi oraz ud, a także wielkość postaci.
Także i sam interfejs doczekał się wielu zmian. Dodano pojawiające się Menu przy użyciu ESC, możliwość chowania specyficznych questów oraz auto-pathing, czyli automatyczne biegnięcie postaci do wskazanego punktu. Oprócz tego znacznie ulepszono okno czatu dając graczom możliwość dodania własnych zakładek oraz ustawienia ich kolorów. łatwiej będzie także znaleźć rzeczy w domu aukcyjnym, a oprócz tego dodano funkcje automatycznego obniżania ceny sprzedawanych produktów w przypadku, gdy ktoś zamieścił taki sam przedmiot z niższą ceną.
I coś specjalnie dla mnie: tryb robienia screenshotów, w czasie którego nie widać interfejsu, a do tego umożliwiono poruszanie się kamery.
Jak widać sporo się dzieje w Bless, a uwierzcie mi, że to jedynie niewielka lista zmian. Z racji tego, że w przyszłości gra na Zachodzie wydana zostanie najprawdopodobniej przez studio NeoWiz, opublikowano także i angielskojęzyczny zwiastun prezentujący najważniejsze te zmiany. Zamieszczam go poniżej i dajcie znać, co o tym sądzicie – zmiany te uratują Bless?
Jak dla mnie Bless był spoko jeszcze przed tymi zmianami (no może tego maga mogli ruszyć i warlocka dodać), no ale zmiany (może z wyjątkiem tej z drzewkiem umiejętności, które teraz przypomina mi bardziej klasyczne MMO jak dla mnie słaba, jednak stary system był całkiem spoko). No i najlepsze, że to twórcy najprawdopodobniej wydadzą tą grę u nas co jest wielkim plusem (a nie że jakaś firma któa potem nie ma żadnego wpływu na patche + dostajemy je jakieś 3-6 miesięcy po KR/CH, no i mnie ludzi do opłacenia [tylko 1 firma a nie 2] więc może p2w będzie mniejszy).
No i system oswajania, coś co pamiętam z Rappelz, i było największym plusem tamtej gry, jeśli zrobią to dobrze + może jakąś klasę pod to to będzie cudnie :D.
To prawdopodobnie przypadek ale żeńska postać wygląda jak Kristen Stewart (Zmierzch) 😀
Dla mnie też było spoko, chwile zagrałem na rosyjskim serverze to faktycznie juz na samym początku było widać braki w optymalizacji ale tak poza tym dla mnie wszystko było na miejscu. Bardzo mi Lineage2 przypominało, w które nagrałem się sporo:)
Chyba jedno z niewielu MMO za którym czekam z niecierpliwością, mam nadzieję że nie zawiodę się na tym tytule i zostanę przy nim na długi czas. Czy ktoś wie może kiedy planowana jest premiera EU ?