Na wtorek zapowiedziano kolejną aktualizację do obu trybów Fortnite – 1.9, a wraz z nią pojawią się kolejne nowości, zmiany oraz poprawki błędów.

 

BATTLE ROYALE

Fortnite: Battle Royale otrzyma już jutro lotniczą paczkę z wieloma poprawkami rozgrywki, czułości kontrolerów i wydajności.

Panele Skokowe

Przygotujcie swoje lotnie, bo panel skokowy wyrzuca graczy wysoko w powietrze, gdzie mogą oni rozłożyć swoją lotnię! Dzięki panelom użytkownicy będą mogli przemierzać pole bitwy w wielkim stylu, przelatywać nad przeszkodami i zaskoczyć przeciwników atakiem z powietrza.

Po rozłożeniu panelu skokowego, może z niego skorzystać dowolny gracz oraz może zostać użyty nieograniczoną liczbę razy. Nie można jednak podnieść go z powrotem, ale za to można go zniszczyć, tak jak każdą inną pułapkę.

 

Bronie

  • Zmieniono domyślne parametry ustawienia czułości na kontrolerze;
    • Wcześniej czułość lunety była zbyt mała nawet po ustawieniu na maksimum, dlatego też w wersji 1.9 zwiększono ją, aby umożliwić lepsze dostosowanie szybkości celowania;
    • Zmieniono domyślne parametry ustawienia czułości na kontrolerze z 0,0-1,0 na 1-10;
  • Do menu gry dodano nową opcję: „Przywróć domyślne”;
  • Strzelanie, skakanie, przeładowanie broni itp. nie anulują już trybu celowania.

Rozgrywka

  • Prędkość ruchu maleje teraz o 20% podczas używania zbieraka;
  • Można teraz budować na wielu trawiastych obszarach, gdzie wcześniej nie było to możliwe;
  • Gracze mogą teraz budować w płytkich zbiornikach wodnych, np. w Zalewie Zdobyczy (ang. Loot Lake);
  • Przy podnoszeniu przedmiotów jednorazowych będą się one teraz poprawnie łączyć w stos, aż do maksymalnej liczby;
  • Zmieniono pasek zdrowia zrzutu zaopatrzenia, aby uniknąć bałaganu na ekranie;
  • Dodano kolizje do szeregu obiektów;
  • Teraz można otwierać i zamykać drzwi w trybie budowy.

Wydajność

  • Poprawiono czasy wczytywania;
  • Zoptymalizowano sprawdzanie widoczności obiektów, aby poprawić ogólną wydajność gry;
  • Poprawiono wydajność renderowania cieni;
  • Zredukowano nagłe opóźnienia spowodowane zacinaniem się serwera;
  • Zredukowano zacinanie się gry poprzez wczytywanie dodatkowych zasobów już w lobby dobierania graczy, a nie dopiero podczas rozgrywki;
  • Usunięto błąd powodujący tymczasowe przestoje na serwerze, co skutkowało „teleportowaniem się” obiektów.

Świat gry

  • Drzewa na konsolach PS4 i Xbox One są teraz animowane;
  • Do tunelu w Pomidorowym Przysiółku (ang. Tomato Town) dodano schody prowadzące na szczyt wzgórza;
  • W zachodniej części wyspy zamieniono kilka niewielkich szop na większe, zburzone domy;
  • Poprawiono urwiska w okolicy mostów na Rzece Ryzyka (ang. Risky River).

Dźwięk

  • Dodano dwuwymiarowe odgłosy trafienia w osłonę, ciało i głowę;
  • Dodano odgłos podczas podświetlania przedmiotów w szafce;
  • Lekko ściszono odgłos powiadomienia o powaleniu.

Latanie na dyni, krzaki i inne sztuczki w Fortnite Battle Royale

 

RATOWANIE ŚWIATA

Kampania Ratowanie Świata otrzymuje natomiast większą wygodę użycia wielu systemów gry i nowy zestaw stylowych strzelb.

Strzelby

Wersja 1.9 wprowadza nowy zestaw stylowych strzelb! Każdą z tych broni można znaleźć w świecie gry, a ich schematy można zdobyć poprzez łupolamy.

  • Strzelba samopowtarzalna – niepospolita;
  • Szarżownik – rzadka;
  • Ogier – epicka;
  • Popłoch – legendarna.

Rozgrywka

  • Do menu opcji gry dodano opcję „Przywróć domyślne ustawienia gry”;
  • Nie można już stworzyć amunicji, jeżeli nie zmieściłaby się ona w plecaku;
  • Pułapki zamrażające i spadające pułapki sufitowe można teraz znaleźć w pojemnikach w świecie gry;
  • Osłaniacze teraz równo przyczepiają się do odrzuconych wrogów.

Interfejs

  • Zaktualizowano ekran magazynu burzowej tarczy.
    • Teraz ekran magazynu domyślnie sortuje według oceny.
    • Filtry przedmiotów mają teraz wpływ na panele ekwipunku i magazynu.
    • Limit przedmiotów jest teraz egzekwowany zarówno przy wkładaniu, jak i zabieraniu przedmiotów.
    • Przedmioty można teraz przenieść tylko wtedy, gdy są one podświetlone i gdy w magazynie jest dość miejsca.
    • Przedmioty są teraz przenoszone jako całe stosy.
    • Opcja zmiany panelu jest teraz widoczna tylko po włączeniu kontrolera.
  • Licznik klatek na sekundę jest teraz wyświetlany ponad minimapą, o ile jest włączony.
  • Teraz podczas recyklingu przedmiotów lub schematów można przewijać szczegóły przedmiotu przy pomocy kontrolera.
  • Lista materiałów jest teraz ukryta podczas recyklingu schematów.
  • W polach ekspedycji zmieniono „lotnię” na „samolot”.
  • Zmieniono opisy profitów bohaterów, aby poprawić czytelność zmian takich wartości jak koszt energii, zadawane obrażenia lub zasięg.
  • Przy próbie podniesienia przedmiotu z pełnym ekwipunkiem teraz pojawi się komunikat „Plecak jest pełen!”.
  • Przy próbie podniesienia amunicji lub materiałów budowlanych z pełnym ekwipunkiem teraz pojawi się komunikat „Nie możesz nieść tego więcej!”.

Grafika

  • Poprawiono wygląd każdego typu wrogów żywiołowych.

Wydajność

  • Pułapek nigdy za wiele! Poprawiono ogólną wydajność gry podczas używania dużej liczby pułapek.

Ogólne

  • Zadania subskrybentów serwisu Twitch zapewniają teraz minilamy zamiast okolicznościowych cukierków;
  • Łupolamy z ciężarówki trolla teraz zostawiają prawidłową liczbę okolicznościowych talonów.

Aktualizacja 1.9 naprawi takę wiele błędów, których pełna listę znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Ten zdecydowanie najważniejszy to naprawienie nieprawidłowych nagród, jakie otrzymywali gracze ze skrzyń po zakończeniu misji. Dobra wiadomość jest taka, że użytkownicy, którzy doświadczyli tego błędu otrzymają w niedługim czasie rekompensatę – niestety, na ten moment nie wiadomo jaką.

Event Koszmarów Czar przedłużony

I jak Wam się podoba pomysł paneli skokowych wyrzucających graczy w górę na Battle Royale? Atak z powietrza to jest coś! A jeśli chodzi o tryb PvE, to nie wiem jak Wy, ale ja nie jestem fanem strzelb…

Poprzedni artykułMiscreated wzmacnia bazy, dodaje holowanie i THOR-12
Następny artykułBlack Desert Online dodaje kolejną część Kamasylvia
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Joe Rachitynowy

Trochę przydałoby się wzbogacić middle game w PVE… trochę nudno jest po czasie 😀