Studio Epic Games zamieściło kolejny dziennik developerski skierowany do graczy Fortnite Battle Royale, w którym przedstawiono aktualny stan prac nad rozwojem tego trybu.
Od momentu premiery twórcy szukają sposobów, by usprawnić rozgrywkę, a także zrobić ją znacznie ciekawszą, nie powinno nas więc dziwić, że co i rusz do gry dodawane są nowe przedmioty o ciekawych działaniach – jak chociażby ostatnio plecaki. Ponadto, zapowiadając tryb Plac zabaw, studio Epic Games po raz kolejny udowadnia, iż słucha opinii swoich graczy.
Przyjrzyjmy się zatem jakie zmiany wprowadzone zostały do gry w przeciągu ostatnich tygodni i co dodane zostanie w niedługim czasie.
KONTROLER
- Usprawnienie schematu Budowniczy Pro – naprawiono problemy z niekonsekwentnym budowaniem i komfort używania tego ustawienia powinien się poprawić.
- Usprawnienia turbo-budowania – w wersji 4.3 usuniętych zostanie szereg zgłoszonych problemów z funkcją turbo-budowania, a także zostanie ono przyspieszone. Postawienie pierwszego elementu trwa 0,15 sek., lecz następne elementy stawiane są szybciej (co 0,05 sek.).
- Wspomaganie celowania w trybie edycji – od wersji 4.3 będzie można wyłączyć wspomaganie celowania w trybie edycji.
- Własne przypisania – twórcy badają możliwość przypisania czynności do dowolnie wybranych przycisków, a także inne aspekty sterowania na konsoli. Nie wiadomo jeszcze kiedy, ale zmiany te zostaną wprowadzone, zaraz po zakończeniu testów.
TRYBY I PRZEDMIOTY OKRESOWE
Tryby okresowe w Fortnite Battle Royale wykorzystywane są do testów nowych modyfikacji istniejących aspektów gry (są to np. legendarne łupy w trybie „Na bogato” lub szybsze gry w „Błyskawicy”). Twórcy traktują je jako poligon, który pozwala im badać zmiany w głównym trybie gry (np. w zakresie materiałów budowlanych) i sprawdzać rzeczy, których nie można by było wprowadzić w standardowych grach.
Ustawka 50 na 50
Dobra wiadomość dla fanów tego trybu! Ekipa Fortnite jest świadoma sukcesu, jaki odniosły ustawki 50 na 50 graczy i aktualnie bada możliwość wprowadzenia tego trybu na stałe dla większych oddziałów. Coś specjalnie dla miłośników tego rodzaju bitew!
Tryb okresowy: Plac zabaw 1.0
Tryb okresowy Plac zabaw przeniesie graczy na mapę Battle Royale o nieco zmienionych ustawieniach:
- Walczcie i budujcie do woli!
- Więcej czasu na podróże po mapie, a także szybszy przyrost zasobów.
- Pojawią się wszystkie skrzynie skarbów i pojemniki z amunicją.
- Włączona zostanie możliwość ostrzału sojuszników, więc można będzie nawiązać potyczkę z przyjaciółmi (do 4 znajomych w jednej grze).
- Gracze odradzają się zaraz po śmierci!
- Mnóstwo lam!
Uwaga: Wyniki osiągane w tym trybie nie będą wliczane do statystyk i wyzwań.
Tryb ten można uznać za początki trybu swobodnej twórczości w Fortnite. Gracze będą mogli ćwiczyć, wymyślać strategie i dobrze się przy tym bawić.
Solo-starcie siłaczy
W ramach Solo-starcia siłaczy postawiono pierwsze kroki w trybie, który ma się przerodzić w odmianę gry opartą na współzawodnictwie. Studio Epic Games chce stworzyć osobne miejsce dla miłośników rywalizacji o nagrody, a zarazem sprawdzić, jak może wyglądać tryb rywalizacji w Fortnite.
Plecak odrzutowy
W tym tygodniu dodano do gry plecak odrzutowy jako przedmiot dostępny czasowo. Celem twórców jest wprowadzanie przedmiotów zmieniających rozgrywkę w wyraźny i unikalny sposób.
Plecak odrzutowy zagości też w nowym trybie okresowym Bliskie Starcia, dostępnym już od dzisiaj!
WYDAJNOŚĆ
Wydajność jest ważnym aspektem gry i Epic Games przykłada do niej dużą uwagę, a także przez cały czas pracuje nad jej poprawieniem. Oto kilka sposobów, w jakie usprawniane są wasze codzienne gry:
- Tropienie przestojów gry w środowisku naturalnym – W wersji 4.1 wprowadzono poprawkę w celu usunięcia poważnych lagów, lecz nadal są one obecne. Dodano nowe funkcje logowania i diagnostyki, aby móc określić, jakie problemy powodują zacinanie się gry. Korzystajcie z opcji zgłoszenia uwag w grze, co pozwoli twórcom na zdiagnozowanie problemu.
- Optymalizacja czasów wczytywania – Twórcy cały czas pracują nad ogólnym skróceniem czasów wczytywania. W wersji 3.5, optymalizacja kolejki zasobów w aktualizacjach zmniejszyło czas wczytywania gry na konsolach o 15-30 sek. Kolejka ta aktualizowana jest w każdej kolejnej aktualizacji.
- Wydajność serwerów – Niedawno zwiększono częstotliwość otrzymywania aktualizacji serwera z 20 do 30 Hz w standardowych trybach gry. Oznacza to, że serwer aktualizuje grę o 50% częściej niż wcześniej, co przekłada się na usprawnienie reakcji gry. To jednak nie koniec prac nad usprawnieniem wydajności serwerów.
- Aktualizacje pozycji przez serwer – Na potrzeby trybów dla dużej liczby graczy dokonano optymalizacji, która ma dostosować aktualizacje graczy do ich działań w grze. Na przykład gracze stojący w miejscu nie muszą powodować aktualizacji u wszystkich dookoła tak często, jak gracze biegający i strzelający. Podobnie bardzo oddaleni gracze nie wymagają częstych aktualizacji, szczególnie jeżeli są niewidoczni.
- Aktualizacja funkcji sieciowych klienta – Aktualnie gra ogranicza częstotliwość wysyłania danych o ruchu gracza w pierwszej połowie meczu do 20 Hz. Dzieje się tak w celu zmniejszenia obciążenia systemu fizyki serwera, co pozwala zachować płynność. W miarę jak liczba graczy pozostałych w meczu zmniejsza się do 24, częstotliwość aktualizacji zwiększana jest do 33 Hz. Z czasem poprawiano zostanie wydajność obliczania fizyki gry przez serwery i będzie można usunąć to ograniczenie.
100 milionów dolarów na nagrody w turniejach Fortnite!
KOMFORT GRY
Nadal trwają prace nad usprawnieniem podstaw gry i w planach jest kilka konkretnych funkcji:
- Powiadomienia o postępach w wyzwaniu – W wersji 4.3 wprowadzone zostaną komunikaty podczas gry, informujące o postępach w wyzwaniach.
- Znaczniki w świecie gry – Zaznaczenie miejsca na mapie jest doskonałym sposobem komunikacji z oddziałem, lecz często znacznik na kompasie nie jest wystarczający. Twórcy badają możliwość wprowadzenia znacznika widocznego w świecie gry, co ma ułatwić poruszanie się po wyspie.
- Ekran Królewskiego Zwycięstwa – Ekran ten zostanie odświeżony, tak aby wydarzenie to dawało więcej satysfakcji.
- Minimapa wysokiej rozdzielczości – Niedawno wprowadziono możliwość zbliżenia mapy, lecz jej rozdzielczość nadal pozostawia wiele do życzenia. Celem jest odzwierciedlenie świata gry z jak największą szczegółowością, aby ułatwić graczom zorientowanie się, gdzie dokładnie lądują.
- Lepsze odgłosy kroków i dźwięk pionowy – W wersji 4.2 poprawiliśmy odgłosy kroków i nieco zróżnicowaliśmy odgłosy dochodzące z góry i z dołu. Wprowadzane będa kolejne usprawnienia.
- Przedmioty kosmetyczne – Wszystkie ubiory i przedmioty kosmetyczne mają swoją wartość. Dzięki ich kolekcjonowaniu, twórcy chcą dać graczom możliwość zdobycia z czasem kolejnych elementów! Funkcja ta jest dopiero w pierwszej fazie opracowywania, więc nie spodziewajcie się jej w najbliższej przyszłości.
- Usprawnienia interfejsu obserwatorów – W interfejsie obserwatorów nadal brakuje wielu informacji widocznych w interfejsie gracza. Przykładowe elementy, jakie twórcy chcieli by dodać to:
- Posiadane przedmioty
- Amunicja
- Celownik
- Edycja budynków
- Kompas i znaczniki
Już niedługo Fortnite Battle Royale trafi na Androida
POWTÓRKI
W ramach przygotowań do Meczu Gwiazd Pro-Am na targach E3, studio Epic Games ciężko pracuje nad usprawnieniem systemu powtórek.
Opracowywane są nowe opcje kamery, pozwalające jej krążyć wokół wybranego punktu, a także automatycznie śledzić akcję poprzez kierowanie kamery na grupy graczy zamiast na pojedyncze osoby.
Poprawiany jest również widok mapy w powtórkach, aby poprawić funkcjonalność listy uczestników, a do znaczników graczy na mapie dodać trajektorie lotu pocisków. Ponadto poprawione zostały nazwy graczy, aby nie zachodziły one na siebie, o ile jest to do uniknięcia.
Ponadto usprawniono kontury postaci i dodany zostanie tryb widzenia przez ściany, gdy gracze wchodzą do budynków lub aktywnie budują, aby zapewnić jak najlepszy podgląd akcji, niezależnie od sytuacji.
I co myślicie o tych wszystkich nowych funkcjach i usprawnieniach, jakie dodane zostaną do Fortnite Battle Royale w najbliższym czasie?