Kilkanaście dni temu na serwer testowy Conan Exiles trafiła spora aktualizacja, która wywołała burzę wśród społeczności tej gry. Prócz nowego systemu oswajania stworzeń aktualizacja ta wprowadziła także konieczność karmienia zarówno petów, jak i niewolników, co nie do końca przypadło co niektórym do gustu.

Zacznijmy jednak od początku.

Studio Funcom wprowadziło na serwer testowy nową aktualizację, a wraz z nią dużo nowości. Osoby chętne do ściągnięcia tej wersji gry, mogą już przetestować nową lokację – Midnight Grove, powiązaną z nią religię Jhebbal Sag i nową broń, a także system oswajania stworzeń.

Prócz tego dodano wilkołaki, konieczność umieszczenia królowej w ulu, by ten produkował miód, a także nowe ataki dla bossów krokodyla i pająka. Ulepszony został także system walki, dodając animacje oraz kombinacje ataków dla tarczy oraz rzucanych tasaków. Fani łucznictwa mogą wypróbować nowe strzały: zapalające, trujące, smoliste, wybuchowe oraz leczące, a do tego trwają prace nad znacznym ulepszeniem walki na dystans.

By nieco utrudnić rozgrywkę, twórcy zdecydowali się zwiększyć punkty życia wszystkich przeciwników NPC o 50%, a do tego trwają prace nad dodatkowymi atakami i wzmocnieniem wszystkich stworzeń, tak by nawet w grupie stanowiły one zagrożenie. Zmiany te nie trafiły jeszcze na serwer testowy, ale słonie mają na przykład dostać mocarne stąpnięcie działające obszarowo, a dziki będą szarżować na znajdujących się w okolicy graczy.

Jeśli chodzi o system oswajania stworzeń, jak i konieczność ich karmienia, to w sumie gracze nie mieli większych zastrzeżeń. Nowa funkcja jest interesująca, a jedyną rzeczą, do której można się przyczepić to OLBRZYMIASTE klatki, w których będziemy hodować nasze stworzenia. W tej chwili zajmują one powierzchnię 10×7 fundamentów, a do tego są naprawdę wysokie, a naprawdę nie sądzę aby musiały mieć one aż takie rozmiary.

To co wzbudziło największe kontrowersje, to wymóg karmienia niewolników oraz zmiany w pułapkach na ryby.

Wymóg karmienia niewolników wprowadzony zostanie jako forma zapobiegania posiadaniu kilkuset niewolników, a także znikanie tych porzuconych z serwera. Oczywiście pierwsza iteracja tegoż systemu miała olbrzymie błędy i nie ma co o tym wspominać, ale po wprowadzonych kilka dni temu zmianach, będzie to bardzo ciekawe rozwiązanie.

Niewolnicy będą spożywać wszystko co będzie jadalne, a dostarczenie im ich ulubionej potrawy da im czasowego buffa. Jeśli gracz posiada sporą ilość niewolników i stworzeń, to będzie mógł umieścić specjalną misę dla niewolników i koryto dla stworzeń, z których niewolnicy będą mogli automatycznie pobierać pożywienie. W przypadku braku pożywienia, niewolnicy będą w stanie przeżyć 7 dni, po czym zginą. Warto wspomnieć o tym, że psucie się pożywienia umieszczonego w dozownikach, zostało znacznie spowolnione.

Dodajmy, że twórcy pracują także nad opcjami pozwalającymi na wyłączenie konieczność karmienia oswojonych stworzeń i niewolników na serwerach prywatnych.

Serwer BabaGra.plw Conan Exiles na pewno będzie mieć tę funkcję WŁĄCZONĄ.

Jeśli chodzi o zmiany z pułapkami na ryby, to devsi się z nich częściowo wycofali.

O co chodzi? Otóż po wprowadzeniu aktualizacji na serwer testowy okazało się, że do łapania ryb potrzebna jest zanęta (robaki), a bez niej pułapki stały puste. Zważywszy na to, jak ważnym elementem stał się olej pozyskiwany z przetwarzania ryb, jak możecie się domyślać, pomysł ten nie przypadł graczom do gustu.

Twórcy wycofali się z tej poważnej zmiany. Pułapki na ryby będą działać tak jak działają obecnie, ale będzie można użyć odpowiedniej zanęty by wygenerować określoną rybę: owady dadzą niesmaczną rybę, a larwy egzotyczną.

Testy tej aktualizacji potrwają jeszcze kilka tygodni, a zgodnie ze słowami twórców, to nadal nie wszystko, czego można się spodziewać. Na razie studio Funcom chce by gracze skoncentrowali się na przetestowaniu systemu oswajania stworzeń oraz karmieniu niewolników, po czym na serwer testowy dodane zostaną kolejne rzeczy.

Co sądzicie o tych zmianach? Podobają Wam się nowości, jakie trafiły na serwer testowy Conan Exiles?

Poprzedni artykułEkipa Osiris: New Dawn dzieli się planami na przyszłość, zapowiada premierę
Następny artykułStudio Novaquark pokazuje ogrom świata w Dual Universe