Po wielu miesiącach milczenia, ekipa Project Genom opublikowała komunikat, w którym poinformowała graczy o planowanej zmianie technologicznej i integracji z platformą SpatialOS, pozwalającą na efektywne wspieranie i budowanie wielkich wirtualnych światów.
Jak może pamiętacie, gra ta zadebiutowała we wczesnym dostępie na Steam w październiku 2016 roku, po czym wdała się w konflikt z jednym z podwykonawców, przez co jej sprzedaż została czasowo zawieszona. Koniec końców doszło do ugody, a studio NeuronHaze rozpoczęło przepisywanie kodu gry od podstaw, wprowadzając jednocześnie wiele usprawnień i nowości.
Odnowiona wersja Project Genom zadebiutowała w maju 2018 roku, ale z powodu olbrzymich problemów technicznych, których studio nie potrafiło ominąć, nie przyciągnęła spodziewanego zainteresowania. W rezultacie, przez ostatnie kilka miesięcy nie wprowadzono żadnych aktualizacji, a od 1 sierpnia sprzedano jedynie 182 kopie gry, z czego 20% zostało zwróconych.
W ostatnich miesiącach studio NeuronHaze szukało wsparcia finansowego i wygląda na to, że się im udało.
W związku z tym podjęto decyzję o kolejnym przeprojektowaniu Project Genom, tym razem jednak związanym z zaimplementowaniem technologii SpatialOS.
W niedługim czasie sprzedaż gry na Steam zostanie wstrzymana, a w grudniu ograniczony zostanie dostęp do serwerów. Osoby, które zakupiły Project Genom mogą spodziewać się rekompensaty za tymczasowe zablokowanie dostępu do serwerów, chociaż na razie nie ujawniono co to mogłoby być.