Studio Funcom naprawdę wzięło się za naprawienie Conan Exiles! Jeszcze w grudniu na serwer testowy trafiła aktualizacja, która optymalizuje budynki, wprowadziła pierwsze poprawki w oczyszczeniu i naprawiła mnóstwo błędów.

Dzisiaj serwer testowy został zaktualizowany o kolejne zmiany i nowości: nowi przeciwnicy, balans mieszkańców Ziem Wygnańców, nowe obozowiska, patrole i wiele innych rzeczy. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to aktualizacja ta – wraz z wcześniejszymi zmianami, trafi na serwery Live już za dwa tygodnie!

Co konkretnie trafiło dzisiaj na serwer testowy? Zbalansowano siłę i życie wielu postaci niezależnych w świecie, dodano nowe obozy, a niektóre obszary stały się bardziej zaludnione. Jeśli chodzi o oczyszczenia, to by zwiększyć ich różnorodność dodano wiele nowych rodzajów, wliczając w to uczniów Jhebbal Saga, krokodyle, kamieniorożce, węże, a nawet… yeti!

W grze pojawi się także nowy boss światowy: Czarny Yeti, którego będzie można znaleźć na południowy wschód od wulkanu i na północ od Kopców Umarłych. W ich pobliżu nie będzie można znaleźć legendarnych skrzynek, ale po zabiciu daje klucz tak jak i inne bossy.

Prócz tego w planach twórców jest wprowadzenie do gry nowego systemu czatu głosowego – Vivox, który ma funkcjonować znacznie lepiej niż obecny i oferować większe możliwości.

NAJWAŻNIEJSZE POPRAWKI
  • Nie będzie można już zniszczyć obiektów w obozach NPC, takich jak ogniska, ławki, itd. Ma to zaoszczędzić pamięć. Skrzynie z łupami nadal będzie można niszczyć.
  • Naprawiono wiele błędów powodujących zamykanie się klienta gry.
  • Naprawiono problem z lagiem w momencie śmierci.
  • Można transportować nieprzytomnych niewolników na windach.
  • Po osiągnięciu maksymalnego poziomu, ołtarz Ymira nie powinien już zmieniać swojej pozycji.
  • Tworzenie religijnych zbroi nagradza teraz taką sama ilością religijnych tokenów.
  • Naprawiono błąd przez który NPC, niewolnicy i zwierzęta domowe przenosiły się do wody, przez co utykały i nie chciały się ruszać.
  • Naprawiono problem z danymi dotyczącymi oczyszczeń związanych z NPC, które powodowały iż w ich trakcie nie pojawiały się bossowie i rzemieślnicy (Votaries of Skelos, Lost Tribe, Lemurian, Black Hand Pirates, Heirs of the North).
  • Zbalansowano uszkodzenia zadawane przez Awatary – maja one wyrównane do wartości Jhebbal Sag.
  • Naprawiono błąd z wielbłądami, które utykały podążając za graczem.
  • Więźniowie w Westwall (Sapermeru) nie powinni być już agresywni.
  • Dopasowano pokój map, by było go łatwiej umieszczać.
  • Rytuał Ochrony (kopuła) zniknie teraz gdy zniszczony zostanie ołtarz, który go przywoływał.
SZCZEGÓŁOWA LISTA ZMIAN

Wydajność

  • Zwiększona wydajność dzięki zmniejszeniu odległości transmisji dla poziomów rozgrywki. Uwaga dotycząca modderów: zawartość map może wymagać aktualizacji.
  • Nie można już zniszczyć obiektów w obozach NPC, takich jak ogniska, ławki, itd. Ma to zaoszczędzić pamięć. Skrzynie z łupami nadal będzie można niszczyć.
  • Naprawiono wiele błędów powodujących zamykanie się klienta gry.
  • Naprawiono problem z lagiem w momencie śmierci.

Nowości

  • Piraci Czarnej Ręki nauczyli się oswajania panter i teraz używają ich jako zwierząt domowych.
  • Na bagnach pojawiły się nowe potwory – w niektórych rejonach będzie można spotkać olbrzymie węże.
  • Węże dotarły także do oaz na pustyniach!
  • Dodano nowego bossa światowego – Czarnego Yeti! Można znaleźć na południowy wschód od wulkanu i na północ od Kopców Umarłych. W ich pobliżu nie będzie legendarnych skrzynek, ale po zabiciu daje klucz tak jak i inne bossy.
  • Małe grupy Pustynnych Salamander dotarły do ​​południowo-zachodnich i południowo-wschodnich części sawanny.
  • Zwiadowcy Łowców Relikwii zajęli pozycje na północ od Sepermeru.
  • Biały Smok na wschód od wulkanu doczekał się dzieci! Powitajmy małe śnieżne smoczątka.
  • Dodano rudę żelaza na północ od Sepermeru.
  • Nowy stół rzemieślniczy – długo oczekiwany ulepszony stół stolarza. Działa dokładnie tak samo jak zwykły stół, ale ma inny wygląd i więcej miejsca.
  • Moderzy mają teraz dostęp do dodatkowych 10 poziomów map do użycia w swoich modach (cokolwiek to znaczy).

Budynki i przedmioty

  • Teraz możliwe jest umieszczenie ścian obok pochylni i dachów bez konieczności ich niszczenia.
  • Rogi schodów można teraz prawidłowo przymocować do narożnych fundamentów.
  • Po osiągnięciu maksymalnego poziomu, ołtarz Ymira nie powinien już zmieniać swojej pozycji.
  • Wiele elementów budynku można teraz ulepszyć, używając podobnie ukształtowanych elementów. Przykładem tego jest to, że ściany (mury) można teraz zmienić na te z oknami lub drzwiami.
  • Kliny można teraz prawidłowo umieścić na ramie akwilońskiej bramy.
  • Przyciąganie sufitów do ramp teraz działa poprawnie.
  • Można teraz budować na szczycie ścian ściętych w prawo.
  • Naprawiono niewielką rozbieżność kosztów między lewo- i prawościętą ścianą ze wzmocnionego kamienia.
  • Rama włazu może być teraz umieszczona niedaleko fundamentów ogrodzenia.
  • Ściany mają teraz mniejszą kontrolę rozmieszczania, co oznacza, że łatwiej je postawić niedaleko przedmiotów.
  • Palisady będzie łatwiej umieścić na płaskich powierzchniach.
  • Naprawiono błąd, przez który niektóre ramy bram nie mogły być zastąpione innymi.

Rzemiosło

  • Czas wytwarzania jedwabiu i skór został zredukowany do 1 sekundy.
  • Nie można już wytwarzać kitajskich oszczepów i siekier do rzucania. Nie planowano wprowadzenie tych przedmiotów, gdyż są one zepsute.
  • Tworzenie religijnych zbroi nagradza teraz taką sama ilością religijnych tokenów (niezależnie od ilości sztuk). Jeden pełen zestaw to 5 tokenów.

Walka

  • Specjalny atak demonicznych pająków powoduje teraz korupcję (corruption).
  • Zwierzęta można okaleczyć strzelając im w nogi.
  • Zimowe giganty będą teraz zadawać mroźny debuff, gdy ich ataki uderzą w postać.
  • Nieumarli wyższego poziomu zadają teraz obrażenia z korupcją.
  • Zielona szarańcza pluje teraz trucizną.
  • Zwiększono hitboxy ataków słoni. Nie można już teraz bez konsekwencji stać pod ich brzuchem i atakować w górę.

SI i niewolnicy

  • Nieumarły smok, zamiast włóczyć się po Jamie, jest teraz nieruchomy do momentu zaatakowania.
  • Demoniczny Biały Nietoperz powinien teraz sprawiać mniej kłopotów ze swoim poruszaniem.
  • Dodano dodatkowe punkty pojawiania dla Siesse Blacktonque (płatnerz T4 z Votaries of Skelos).
  • Niewolnicy walczący bronią białą powinni teraz poprawnie atakować mamuty i słonie.
  • Naprawiono problem powodujący, że niektóre szkielety nie miały broni i nie atakowały.
  • Pływanie nie przerywa już podążania niewolnika i zwierząt domowych.
  • Naprawiono błąd przez który NPC, niewolnicy i zwierzęta domowe przenosiły się do wody, przez co utykały i nie chciały się ruszać.

Oczyszczenia

  • Dodano wiele nowych czystek: Vanir Hunter, bandyci, uczniowe Jhebbal Sag, węże, yeti, alchemicy, krokodyle i kamieniorożce.
  • Naprawiono problem z danymi dotyczącymi oczyszczeń związanych z NPC, które powodowały iż w ich trakcie nie pojawiały się bossowie i rzemieślnicy (Votaries of Skelos, Lost Tribe, Lemurian, Black Hand Pirates, Heirs of the North).

Balans

  • Zwiększono punkty życia eksplodujących impów.
  • Zwiększono szansę na zdobycie wybuchowych gruczołów z eksplodujących impów o 50%. Dodatkowo wskaźnik ten wzrósł także dla salamander (z 5% na 10%) i dużych smoków (zielony, czerwony i biały).
  • Obrażenia zadawane przez gadzie nosorożce zostały obniżone, szczególnie te z naładowanych ataków.
  • Zimowe giganty mają teraz więcej punktów życia (!!!).
  • Nie można już nakładać trucizny na broń, która ma już ją nałożoną.
  • Nie można już atakiem wytrącić z równowagi szkieletowych jaszczuroludzi.
  • Atak specjalny olbrzymich pająków zadaje teraz o wiele więcej obrażeń.
  • Zbalansowano uszkodzenia zadawane przez Awatary – maja one wyrównane do wartości Jhebbal Sag.
  • NPC z Kopców Umarłych dają teraz lepsze łupy, z niewielką szansą na składniki wysokiego poziomu, takie jak hartowana stal, jedwab wielowarstwowy, itd.
  • Mieszkańcy z miasteczka Sepermeru Łowców Relikwii, zostali ostatnio przeszkoleni i pokonanie ich będzie trudniejsze – na równi NPC z 60 poziomu. Nadal są neutralni i nie będą atakować, ale gdy zaatakowani, będą znacznie bardziej wytrzymali.
  • Niektórzy darfaryjczycy nauczyli się używać tarcz i przywdziewają mocniejsze zbroje.
  • Nordheimerzy z Nowego Asagarth otrzymali rygorystyczne szkolenie obejmujące 100 przysiadów, 100 wyskoków i 100 pompek, dzięki czemu stanowią większe wyzwanie.
  • Usunięto obsydian z łupów w Nowym Asagarth.
  • Nowy Asagarth nieznacznie zwiększył swoja obronę i ma dodatkowych strażników. Prócz tego jego mieszkańcy nauczyli się oswajania wilków i wysłali zwiadowców w inne części mapy.
  • Szkielety w katakumbach (Szczękozęt) są teraz znacznie trudniejsze do pokonania.
  • Zmniejszono punkty życia Królowej Szarańczy umieszczonej w przejściu.
  • W Schronieniu Xalthara można spotkać teraz więcej krokodyli.
  • Bronie z czarnego lodu dają teraz debuff czasowy obniżający temperaturę.
  • Nieumarli przeciwnicy są teraz odporni na trucizny i krwawienie.
  • Usunięto uboczny produkt z tworzenia desek na stole stolarza  – korę, i przeniesiono ją do ulepszonego stołu jako konkretny przepis.
  • Zmniejszono o połowę punkty życia wszystkich drzwi i włazów.
  • Tarcza ochronna przed awatarami tworzy się teraz 30 min, a token przywołujący awatara – 60 min.

Jakość rozgrywki

  • Kompostownik produkuje teraz grube robaki – o ile jest w nim nawóz.
  • Stalagmity z siarką zniszczą się po dwóch uderzeniach zamiast po pierwszym.
  • Więźniowie w Westwall (Sapermeru) nie powinni być już agresywni, co z kolei powoduje, że okoliczni mieszkańcy również nie będą agresywni.
  • Można już podnosić i przechowywać rozstawione wcześniej skrzynki, kontenery i lodówki.
  • Musashi’s Black Blade oraz The Wyrd są teraz poprawnie oznaczone jako legendarne.
  • Dodano kilka żelaznych węzłów na północ od najbardziej wysuniętej na południe rzeki, aby nowi gracze mogli łatwiej zrozumieć, skąd pochodzi żelazo.
  • Szafki można teraz zablokować.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego oszczepy na stojakach były źle ustawione.
  • W wulkanie pojawiło się trzech kupców, którzy sprzedają rzeczy chłodzące.
  • Winorośl można teraz zbierać z palm.
  • Profit za 50 pkt w witalności (Gluttonous Gains) zapewnia teraz premie uzdarwiająca na początku jedzenia, a nie na końcu. ten efekt może wystapić raz na 30 sekund.
  • Smoczy proszek ma teraz poprawne słowa kluczowe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było prawidłowo poruszać się po panelu administracyjnym za pomocą kontrolerów lub klawiatur (w końcu!).
  • Beczka fermentacyjna, ogniska, kuchnie i kociołki mają teraz strzałki kierunkowe, by lepiej wskazać, gdzie znajdzie się niewolnik po jego umieszczeniu.
  • Do beczki fermentacyjnej można dodać kucharza lub alchemika.
  • Zmieniono pokój mapy, aby było go łatwiej umieścić.
  • Usunięto olej z receptury impregnowane drewna.
  • W trybie administratora użycie przycisków Shift + Delete jest teraz dużo dokładniejsze i nie niszczy losowych elementów budynku (w końcu!).

Ogólne poprawki

  • Profit Pack Mule (muł) powinien teraz działać poprawnie bez konieczności ponownego uruchamiania gry.
  • Naprawiono niektóre z miejsc pojawiania się zablokowanych NPC.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że krokodyle spadały przez fundamenty.
  • Gracze mogą teraz wchodzić w interakcje z Dziennikiem Razmy # 3.
  • Naprawiono błąd w wyniku którego Wygnańcy z poziomu 1-3 mogły zostać powalone jednym uderzeniem pałki.
  • Kolejny krok w podróży: „Odkryj wszystkie obeliski olbrzymiego króla”, zalicza się teraz poprawnie. Poprawka nie działa wstecz.
  • Strzały oświetlające powinny prawidłowo oświetlać na serwerach prywatnych.
  • Można transportować nieprzytomnych niewolników windą.
  • NPC atakujący kościaną włócznią, nie powinni przestawać atakować po kilku uderzeniach.
  • Naprawiono problem z kolizją w przypadku dużego ogniska.
  • Założenie nie epickich vanirskich zbroi nie zalicza już kroku: „Załóż epicką zbroję”.
  • Wyposażanie epickich elementów pancerza odblokowuje teraz poprawnie krok „Wyposaż epicką zbroję”.
  • Naprawiono problem powodujący, że ruch kóz górskich znacznie szybszy niż zamierzano.
  • Naprawiono błąd z wielbłądami, które utykały podążając za graczem.
  • Perk „Receptive” daje teraz premię do leczenia x2, a nie jak dotychczas x1.25.
  • Naprawiono poziom odblokowujący zwierzęta piktyjskie i jamatajskie.
  • Nie można już zbierać jaj i pajęczyny za pomocą kilofów lub innych narzędzi. Wyjątkiem jest sierp, który może być użyty do zebrania pajęczyny.
  • Olbrzymi pająk w Hollow Weaver’s nie pojawia się teraz, gdy gracz wejdzie do jaskini, ale jest tam teraz cały czas.
  • Rytuał Ochrony (kopuła) zniknie teraz gdy zniszczony zostanie ołtarz, który go przywoływał.

Teren

  • Załatano więcej dziur, miejsc utykania i niedoskonałości wizualnych w świecie.
  • Naprawiono wiele miejsc w Midnight Grove, w których gracze mogli utknąć.
  • Naprawiono problem z ilością wody w lochu Katakumby, która nie pokrywała całego pokoju.

Interfejs

  • Krótki opis aloesu będzie wspominał jego właściwości lecznicze.
  • Tarcze z DLC maja poprawne słowa kluczowe.
  • Naprawiono problem z niepoprawnymi opisami efektów: ekstremalnie gorących / zimnych, udaru cieplnego i mrozu.
  •  Otwarcie mapy w tunelach Bin-Yakin’s Seal i Dragonmouth spowoduje wyświetlenie pozycji mapy gracza przy wejściu do odpowiednich tuneli.
  • Poprawiono nazwę „Laski Epimetreusa”.

Trzeba powiedzieć, że lista zmian i poprawek jest naprawdę imponujących rozmiarów. Także wprowadzane nowości, niby małe, ale cieszą. Mając w pamięci to, że poprzednia aktualizacja serwera testowego wzmocniła wielu przeciwników i dodała wersje elitarne, to kiedy zmiany te trafią na serwery Live (już za dwa tygodnie), to Conan Exiles nie będzie już taką łatwa grą.

Nie mogę się już doczekać!

Poprzedni artykułPolska gra sieciowa The Warhorn oczaruje Was wyglądem
Następny artykułZ1 Battle Royale resetuje rangi, dodaje tryb Polowanie na Łowcę
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Damian / SpartaPL

Świetna robota 👍🏻