Jeszcze w tym miesiącu do Fallout 76 trafi kolejna sporych rozmiarów aktualizacja. Niestety, nie wprowadzi ona wszystkich zapowiadanych wcześniej nowości.
Po pierwszych testach nowej aktualizacji, twórcy gry doszli do wniosku, iż zarówno legendarne profity, jak i wydarzenie „Kolosalny problem” muszą zostać nieco bardziej dopracowane, zanim trafią na serwery live.
Jeśli chodzi o legendarne profity, to developerzy postanowili część z nich zmienić, część ulepszyć, a także dodać funkcję ich zmiany w dowolnej chwili. Natomiast wydarzenie „Kolosalny Problem” – mimo pozytywnych opinii graczy, także zostało przesunięte w czasie, bo twórcy chcą wprowadzić kilka zmian optymalizujących wydajność podczas rozgrywki.
W takim razie co wprowadzi do gry aktualizacja 20? Do Fallout 76 zawitają drużyny publiczne, które nagradzać będą dodatkowymi punktami doświadczenia.
Czym są drużyny publiczne w Fallout 76?
Drużyny publiczne składać się będą z maksymalnie czterech członków oraz mają z góry ustalony cel (np. wydarzenia, eksploracja, pvp, itd.). Dodatkowo lider takiej drużyny jest widoczny na mapie i każdy może do niej dołączyć, o ile jest w niej wolne miejsce.
Jak założyć grupę publiczną w Fallout 76?
W menu społecznościowym pojawi się nowe zakładka: drużyny publiczne. Po jej wybraniu, będzie widać wszystkie grupy publiczne dostępne w danym świecie lub też założyć nową.
Zakładając nową drużynę, należy wybrać jeden z celów: polowanie, roleplaying, wydarzenia, eksploracja, budowanie i rozgrywka swobodna.
Po stworzeniu drużyny publicznej, do wszystkich graczy na Waszym świecie (z wyjątkiem graczy was blokujących lub przez was blokowanych) wysłane zostanie powiadomienie, o powstaniu nowej drużyny.
Jakie są korzyści z dołączenia do drużyny publicznej?
Każda drużyna publiczna otrzymuje na starcie wzmocnienie, uzależnione od wybranego celu:
- Polowanie – Premia: +25% do Punktów Doświadczenia za legendarne zabójstwa (100% dla drużyny z pełną więzią)
- Odgrywanie ról – Premia: +1 charyzmy (+4 dla drużyny z pełną więzią)
- Wydarzenia – Premia: +25% PD za zaliczenie wydarzeń (100% dla drużyny z pełną więzią)
- Eksploracja – Premia: +1 wytrzymałości (+4 dla drużyny z pełną więzią)
- Budowanie – Premia: +1 inteligencji (+4 dla drużyny z pełną więzią)
- Swobodne – Premia: +1 szczęścia (+4 dla drużyny z pełną więzią)
Dodatkowo, członkowie drużyny publicznej otrzymują coraz więcej dodatkowych punktów doświadczenia, uzależnionych od czasu wspólnej rozgrywki (tzw. „więzi”).
Czym się różni grupa prywatna od drużyny publicznej?
Gracze Fallout 76 nadal będą mogli zakładać grupy prywatne, zapraszać swoich znajomych, po czym przekształcać je w drużyny publiczne.
Jednak będąc w drużynie publicznej nie można budować w cudzych C.A.M.P., a także wciągać współtowarzyszy w walki PvP. Dodatkowo, nie można otwierać zamkniętych drzwi ani pojemników, które zbudowali publiczni towarzysze – no chyba, że chcecie zostać zbiegami.
I co sądzicie o tym nowym rodzaju grup w Fallout 76? Macie zamiar z nich skorzystać?